Gå til innhold

Tips til proteinrik mat


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Melkeprodukter (Cottage cheese, skyr, kesam, en del ost, melk, osv) og kjøtt er vel der de fleste får mesteparten av proteinene sine fra.

Ja, tusen takk :-)

Bønner og linser er veldig gunstig og alt for lite brukt i Norge.

Linser er jo faktisk veldig godt! Er ikke så begeistra for bønner da hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Proteinpulver :)

Kan bruges i rigtig mange ting

Tar 1 til 2 shaker dagen, avhengig av hvor mye jeg har fått i meg hvertfall. Men hadde vært digg å slippe å bruke så mye pulver om du skjønner haha

Soyabønner er en veldig billig proteinkilde, og smaker ikke allverdens så her er det bare å krydre som du selv vil.

Huff, merker jeg er sær, men soyabønner holder jeg meg unna haha! Takk for tips uansett (y)

Eller så kan man lage hjemmelaget soyamelk, billig, rimelig enkelt, og smaker tusen ganger bedre enn den du får i butikken.

Aha, tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om svaret mitt her nå blir litt for Captn obvius, men Kylling, kalkun, egg, biff, tosk, tunfisk, ørret, laks, fisk generelt, renskåret svin, elg, reinsdyr, vilt kjøtt, skyr, cottagecheese, melkeprodukter, finnes brød som er bakt på høyere proteinholdige ingredienser som feks Saftig proteinbrød (rema,rimi) , proteinpulver til nød/hjelpemiddel, linser som nevnt over. Lær deg til å lese pakningsvedlegget på matvarer så plukker du fort opp hva som er bra og hva som er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om svaret mitt her nå blir litt for Captn obvius, men Kylling, kalkun, egg, biff, tosk, tunfisk, ørret, laks, fisk generelt, renskåret svin, elg, reinsdyr, vilt kjøtt, skyr, cottagecheese, melkeprodukter, finnes brød som er bakt på høyere proteinholdige ingredienser som feks Saftig proteinbrød (rema,rimi) , proteinpulver til nød/hjelpemiddel, linser som nevnt over. Lær deg til å lese pakningsvedlegget på matvarer så plukker du fort opp hva som er bra og hva som er dårlig.

Suuuupert! Haha (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Annonse

Jeg kom over denne oppskriften da jeg var lei av den vanlige diettmaten min; nemlig søtpotetpizza.
http://www.apetina.com/no/recipes/sotpotetpizza/
Pizzabunnen lages av søtpotet og havregryn, og hva du topper pizzaen med er jo opp til deg, så du kan holde den så lav på kalorier som du vil og så proteinrik du vil.

Men dette har reddet meg flere ganger hvor jeg har vært så matlei.

Enjoy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...