Gå til innhold

Slik gikk jeg ned 55kg på 4 måneder


Andre Rio

Anbefalte innlegg

Tusen takk! Godt og høre jeg har skjult det litt da :) Har aldri føltes sånn for min del, men men. Nå er jeg veldig nysgjerrig på hvem du er, siden du sier du kjenner meg? Fant ingen navn etc på Profilen din, hehe:)

Haha, jeg er litt hemmelig her inne, men det er Mathilde :) Men virkelig imponert over det du har fått til altså, husker jeg så deg på forsiden av avisen, og sa litt stolt "ojjj, han vet jeg hvem er" :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt utrolig! Hvordan holder du dette? Du må jo nesten en eller annen gang begynne å spise litt brød og slikt igjen? Etter å ha lest dette så får jeg kjempelyst til å kanskje prøve dette selv, for du har lagt det opp på en måte som ser kjempebra ut :) Og det kan man jo også se på deg at det har funket! Anbefaler du dietten? Jeg er en jente på 20 år og som veier 90 kg :/ Vil ned til 75 helst ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig! Hvordan holder du dette? Du må jo nesten en eller annen gang begynne å spise litt brød og slikt igjen? Etter å ha lest dette så får jeg kjempelyst til å kanskje prøve dette selv, for du har lagt det opp på en måte som ser kjempebra ut :) Og det kan man jo også se på deg at det har funket! Anbefaler du dietten? Jeg er en jente på 20 år og som veier 90 kg :/ Vil ned til 75 helst ..

Hei Silje! Tusen takk:)

Jeg holder ikke på med diett til samme grad som jeg gjorde for 1 år siden. Jeg har trappet opp med både kalorier, fett og karbohydrater. Jeg kan nå med god samvittighet (og hyppig fett% måling) unne meg ris, poteter, saus og til og med litt dessert i helgene.

Trikset for all suksess er moderasjon. Du må finne ut hvor mye du kan spise uten å legge på deg. Et råd jeg kan gi for dette er ganske enkelt å kjøpe en fett kaliper og måle degselv 1 gang i uka. Hvis du i slutten av uka har gått opp litt i vekt så trapper du ned neste uke.

Dette er absolutt en diett jeg kan anbefale videre. Men råder deg til å moderere den litt, du trenger ikke gå like ekstremt fort ned i vekt slik som jeg gjorde. Leger og eksperter anbefaler maksimalt 1kg vektnedgang i uka. Du må nesten selv finne ut hvor fort du vil ned uten at du blir syk. Men som jeg kan skriver under på, følger du dietten, fungerer den :)

Lykke til! Ikke nøl med å spørre dersom du lurer på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 1 måned senere...

Andre, trener du fortsatt på bislett? Fordi jeg gikk til en kar en gang og spørte hva han het for noe... men så kom jeg på jeg glemte ditt! Han ligner såfall utrolig mye på deg haha. Men utrolig rått, jeg som trodde jeg aldri kunne blitt mer motivert, så ser man hva du greide på så kort tid! epic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre, trener du fortsatt på bislett? Fordi jeg gikk til en kar en gang og spørte hva han het for noe... men så kom jeg på jeg glemte ditt! Han ligner såfall utrolig mye på deg haha. Men utrolig rått, jeg som trodde jeg aldri kunne blitt mer motivert, så ser man hva du greide på så kort tid! epic!

Hei John! Det hender jeg trener der en gang iblant, men det har blitt ganske sjeldent nå. Driver for det meste med kampsport for øyeblikket. Har i tillegg pusset opp kjelleren slik at jeg har Markløft, knebøy og benkpress lett tilgjengelig, så når jeg brenner etter en god styrke økt har jeg det litt nærmere ;) Tusen takk for hyggelige ord! Hvis jeg kan motivere en person så er hele slankingen verdt enda mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Kjempe bra jobbet med vektreduksjonen mister! Få som har den viljestyrken!

Men en ting jeg stusset over er tallene du har satt opp i styrkeløftene dine, sikker på at de er riktig?

Din vekt er +/- 80 kg? At du tar 165kg i knebøy tilsier at du klassifiseres som en advanced lifter innen knebøy for styrkeløft..

Tallene du viser til i benkpress ligger på nivået intermediate(10 kg under advanced), og ut i fra tallene du viser til i chins og knebøy antar jeg at du tar ca 170 i markløft. dvs at du ligger på nivået advanced der også.

Tallene er hentet fra en helt standard målsettingsliste innen styrkeløft.

Derfor spør jeg, hvordan har du klart og oppnå disse nivåene etter 4 måneder med styrketrening over en periode med et så stort kcal underskudd?

Her er definesjonen på de forskjellige klassene:

Intermediate

A person who has engaged in regular training for up to two years. The intermediate level indicates some degree of specialization in the exercises and a high level of performance at the recreational level.

Advanced

An individual with multi-year training experience with definite goals in the higher levels of competitive athletics

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra jobbet med vektreduksjonen mister! Få som har den viljestyrken!

Men en ting jeg stusset over er tallene du har satt opp i styrkeløftene dine, sikker på at de er riktig?

Din vekt er +/- 80 kg? At du tar 165kg i knebøy tilsier at du klassifiseres som en advanced lifter innen knebøy for styrkeløft..

Tallene du viser til i benkpress ligger på nivået intermediate(10 kg under advanced), og ut i fra tallene du viser til i chins og knebøy antar jeg at du tar ca 170 i markløft. dvs at du ligger på nivået advanced der også.

Tallene er hentet fra en helt standard målsettingsliste innen styrkeløft.

Derfor spør jeg, hvordan har du klart og oppnå disse nivåene etter 4 måneder med styrketrening over en periode med et så stort kcal underskudd?

Her er definesjonen på de forskjellige klassene:

Intermediate

A person who has engaged in regular training for up to two years. The intermediate level indicates some degree of specialization in the exercises and a high level of performance at the recreational level.

Advanced

An individual with multi-year training experience with definite goals in the higher levels of competitive athletics

De tallene som står der er tidlige rekorder fra da jeg var ganske seriøs innenfor styrkeløfting. Jeg er nok ikke i nærheten av å løfte det nå :) Ligger på rundt 150 i mark, 130 i bøy og ca. 100 i benk nå. Men jeg veide nok ikke 80kg når de rekordene ble satt. Kult å se at jeg nesten ble klassifisert som advanced :)

Veier forresten rundt 86kg nå med 7-10% fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tallene som står der er tidlige rekorder fra da jeg var ganske seriøs innenfor styrkeløfting. Jeg er nok ikke i nærheten av å løfte det nå :) Ligger på rundt 150 i mark, 130 i bøy og ca. 100 i benk nå. Men jeg veide nok ikke 80kg når de rekordene ble satt. Kult å se at jeg nesten ble klassifisert som advanced :)

Veier forresten rundt 86kg nå med 7-10% fett.

Utrolig bra må jeg si!

Søk på "strength standars" på google så får du den opp. Jeg synes den er kjempe artig å se på en gang i blant, spesielt når bekjent eller kompiser kommer med påstander om hvor mye de løfter :dry: Man finner fort ut hvem som er ærlig og hvem som tar litt mer en proteinpulver og bcaa(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...