Gå til innhold

Styrkeløftere. Hvor har alle tatt veien?


Saunander

Anbefalte innlegg

Hola.

Treningsforum var for inntil noen år tilbake et lite "mekka" for oss som følger med på styrkeløft. Fasiten f.eks. er det sikkert flere som har hørt om. Jeg personlig er en tafatt og lat kar som ikke løfter en finger mtp. trening, men liker lese rundt trening og logger.

Fasiten har dessverre død ut, som resten av TF. Kanskje like greit, da TF har dalt betraktelig de siste årene pga. dårlig ledelese/moderatorer. Er det mange av dere som har gått over til FB? Legg gjerne igjen en kommentar/link til deres logg.

Kom over denne her i dag:

Har fulgt Carl den tid han var på TF. Han har tydeligvis økt voldsomt både i kroppsvekt og styrke siden den gang. Vært kjekt fått oppdatert seg litt igjen når det kommer til styrkeløft. Driver f.eks. Gud pr. dags dato med styrkeløft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Einar er konge, men han ble vel ferdig med fasiten for en stund siden. Han trener for full kamfer enda naturligvis og er fortsatt like gira. En herlig mann :) Han har begynt med helvetesmaskina igjen på Lade treningssenter. Dvs tung eksentrisk bøy på 100%+ av 1Rm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er d ikke mer cråssfit med enhånd chinup?

Jeg trener ikke chin ups :D. 1 hånds er bare noe man: klarer :).

Sist jeg tok 202.5kg i benk trente jeg 12 benkøkter i uken og timet både søvn og mat. Jeg orker ikke leve sånn bare for å ta 205, og fikk enda en prolaps forleden. Så drevet av en nylig oppdaget elsk for latskap trener jeg kun benk med bein opp, så slipper jeg å tenke på teknikk og oppsett, og kan nøye meg med å løfte 140-150kg til daglig :). Snart går jeg over til pushups, så tennis, så golf. Etter det blir det kun tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde Dahl hadde lagt styrkeløft bak seg (trappet ned) etter at han ble far. Får vel ta seg en tur på neste midtnorsk som skal arrangeres.

Comback NSM 2015? Topp 5 uten dop. Vært noe det.

Olaf har lekt seg litt med steiner igjen sammen med "trønderbatajonen".

At han har trappet ned litt stemmer, og han har kuttet litt ned på treningen etter de fikk barn. Trener 3 dager i uken, men sent etter leggetid for kido.

Usikker på om det er planer om comeback. Har nok mine tvil, men tror nok han ville slått i fra seg hadde han deltatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han har trappet ned litt stemmer, og han har kuttet litt ned på treningen etter de fikk barn. Trener 3 dager i uken, men sent etter leggetid for kido.

Usikker på om det er planer om comeback. Har nok mine tvil, men tror nok han ville slått i fra seg hadde han deltatt :)

De leker seg nok bare med stein for moro. Noe comeback blir det nok ikke :) Kanskje Skog, da han har økt voldsomt i vekt.

Carl Petter, har du noe info rundt han? Han løfter jo rimelig tungt nå ser det ut til. Er han en som vil kjempe i toppen internasjonalt etterhvert? Det er jo ufattelig mange gode løftere i Norge. Kjell, f.eks.

Nå må vi heller ikke glemme Marte Elverum. Bergan, som er en fryd se på. Han viser virkelig idrettsglede de gangene han tar ny personlig rekord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De leker seg nok bare med stein for moro. Noe comeback blir det nok ikke :) Kanskje Skog, da han har økt voldsomt i vekt.

Carl Petter, har du noe info rundt han? Han løfter jo rimelig tungt nå ser det ut til. Er han en som vil kjempe i toppen internasjonalt etterhvert? Det er jo ufattelig mange gode løftere i Norge. Kjell, f.eks.

Nå må vi heller ikke glemme Marte Elverum. Bergan, som er en fryd se på. Han viser virkelig idrettsglede de gangene han tar ny personlig rekord.

Carl Petter er pr. dags dato, Norges nest sterkeste i -120 bak Jørgen Hansen. Han har jo tatt store steg med utstyr på kort tid. På julestevnet tok han 787,5 kg utstyrsfritt, som er ganske habilt. Med utstyr har han kommet godt opp på 900-tallet. Med den fremgangen han har nå, så er det jo ikke umulig at han kan komme på landslaget en gang i fremtiden sammen med Jørgen, men tror nok det er en liten vei dit. Det er litt øving med utstyr som må til enda, men styrkegrunnlaget er det ihvertfall lite å si på :)

Og ja, det er flust av talenter. Mye spennende blant juniorene bl.a., både på gutte- og jentesiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...