Gå til innhold

1200-1600 i kalorioverskudd


Trening-er-gøy

Anbefalte innlegg

Hei!

Syntes det er litt vanskelig å legge på meg :p Har følgt med på hvor mye jeg spiser og hvor mye jeg har forbrent under trening i det siste, fordi jeg er litt for tynn for alderen! Altså, det var greit å vær så tynn da jeg var yngre, men er snart 18 og vil ha litt mer former selv om jeg foretrekker å være slank :p Hadde bmi på 17-18 i hele tenårene, men er nå på 18,5+! Har uansett veldig sped benbygning, kan overlappe alle fingrene rundt håndleddet gaanske mye... Men går ikke opp i vekt når jeg i teorien er i overskudd på rundt om 200 kcal +/- :/

Så etter å ha lest litt på nettet, kom jeg over denne artikkelen: http://www.bodybuilding.com/fun/plan-to-grow-5-secrets-for-a-better-bulk.html

Der står det at en kan sjokke kroppen med 1200-1600 kcal i overskudd for en 2 ukers periode! Noen som har prøvd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er så tynn vil det ikke skade å legge på seg fett. Så bare kjør på, gå opp i vekt, så får du heller trene av deg litt om du legger på deg mer enn du vil seinere.

2 uker er 14 dager. 1200-1600 kcal daglig x 14 = 16800-22400 i overskudd.

Noe av dette vil bli brukt som varme, og noe vil gå til at du får høyere forbrenning - men ikke så veldig mye.

Du legger opp til å "legge på deg" 16-22 kg - veeldig grovt regnet, men mest sannsynlig vil nok mye av det gå av med en gang igjen..

Så lenge det ikke kun er sukker og godteri som du fyller de ekstra kaloriene med gjør det ikke noe å ligge i så stort energioverskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såvidt jeg skjønner det, så kan du ikke styre hvor på kroppen du legger på deg fett. Menn legger lettere på seg fett på mage og rygg, hvor kvinner lettere lagrer på hofte, lår og rumpe. Det har med hormonene å gjøre.

Til gjengjeld, hvis du øker i muskelmasse og så legger på deg fett oppå musklene, så gjør jo musklene at fettet får mer overflate å legge seg over, og da ser det som man har lagt på seg mindre fett enn man skulle tro.

Og det er jo ikke så dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Litt rart / dumt spørsmål, men når man trener styrke... Legger en på seg fett på mer "riktige" plasser? For jeg hadde ikke brydd meg særlig å få mer fett på underkroppen (hadde faktisk foretrukket det + muskler), men vil såklart ikke at det skal legge seg på mageregionen :p

Du kan hverken punktslanke eller punktbygge fettmasse. Du lagrer fett jevn over, med noe høyere andel fett på enkelte områder alt ettersom. Jenter har generelt en tendens til å lagre mest på rumpe/hofte/lår (selv om jeg har sett unntak hvor noen lagrer på overkroppen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...