Gå til innhold

Trening-er-gøy

Medlemmer
  • Innholdsteller

    53
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Trening-er-gøy

  1. Disse bildene her motiverer meg Nydelige kropper alle sammen!
  2. Jo såklart, men aktive hviledager
  3. Hva kan jeg forvente idag når jeg skal på trening? Så kjedelig å ta av kg på vektstangen
  4. Hehe, for jeg som er i så mye aktivitet og ikke har vært syk på flere år, er det en ganske stor og kjedelig forandring
  5. Hei! Har hatt omgangssyke, og idag er første dagen jeg er frisk. Har ganske dårlig matlyst og er biiittelitt småuggen i magen, men føler at jeg kan dra på trening. Vet ikke om det at jeg har ligget på sofaen i 2 dager har vært bra for styrken, eller om jeg kan forvente å vær sliten siden jeg har spist lite? Ville dere ventet enda en dag til uten trening?
  6. Hadde samme problem i starten med både glute bridge og hip thrust! Kjente i lårene istedetfor setet... Nå bruker jeg 110 kg for 10 reps med full muskelkontakt på setet med hip thrust! Jeg begynte å strekke/tøye hofteleddet ved å ta foten fremover, + at jeg aktiverer rumpa hver dag. Ikke noe spesielt, men kniper rumpa sammen og holder når jeg reiser meg og tar et par sett med kv knebøy ass to the grass daglig Det har gjort forskjell for meg hvertfall, for jeg Har muskelkontakt hver økt!
  7. Å? Trodde at karbohydratene bare var sukker jeg, men da kan jeg fortsette å spise fruktmengdene mine da
  8. Jeg elsker frukt og har spist det hver dag ca. hele mitt liv... Jeg får lett i meg 5 om dagen, spiser opp mot 7-8 enheter om dagen Men jeg vet ikke om jeg burde ha byttet noe av den frukten ut med f.eks. Havregryn eller andre langsomme karbohydrater? Spiser slike karbohydrat kilder også da, men jeg lurte på om jeg burde økt det enda mer. For kanskje det gir mer verdifull energi til trening og muskelbygging? Er karbohydratene i frukt en god kilde eller er det bare sukker? Jeg vet at det er sunt pga. Vitaminer og fiber, men om en kun ser på karbohydratene?
  9. Forresten, jeg er 175 cm og veier 56-57
  10. Er det noen som har erfaring med carb cycling? Jeg spiser på en måte etter periodisk faste (3 måltider til dagen) og varierer karbohydrat og fettinntaket. Har lest på leangains På dager jeg ikke trener/trener kondisjon spiser jeg rundt om 70-75 gram fett og ca. 100 gram karbohydrater, og på styrkedager rundt om 30 gram fett og over 400 gram karbohydrater. Samme proteinmengde hver dag Dette er ikke noe jeg har "planlagt", altså at jeg har settet opp en matplan, men når jeg såg gjennom kosten et par dager var det ca. slikt jeg spiste. Jeg liker også å spise rundt om 3 måltider om dagen, men t
  11. Takk for svar! Litt rart / dumt spørsmål, men når man trener styrke... Legger en på seg fett på mer "riktige" plasser? For jeg hadde ikke brydd meg særlig å få mer fett på underkroppen (hadde faktisk foretrukket det + muskler), men vil såklart ikke at det skal legge seg på mageregionen
  12. Å Hmm.. Det stod at de la på seg lite fett da
  13. Hei! Syntes det er litt vanskelig å legge på meg Har følgt med på hvor mye jeg spiser og hvor mye jeg har forbrent under trening i det siste, fordi jeg er litt for tynn for alderen! Altså, det var greit å vær så tynn da jeg var yngre, men er snart 18 og vil ha litt mer former selv om jeg foretrekker å være slank Hadde bmi på 17-18 i hele tenårene, men er nå på 18,5+! Har uansett veldig sped benbygning, kan overlappe alle fingrene rundt håndleddet gaanske mye... Men går ikke opp i vekt når jeg i teorien er i overskudd på rundt om 200 kcal +/- :/ Så etter å ha lest litt på nettet, kom jeg
  14. Hun jeg trener med sier at jeg går ca 90 grader! Synes det er merkelig å gå "ass to the grass" selv med lette vekter... Er det egentlig nødvendig? For det er vel for rumpa det går mest for når en går så dypt, og jeg kan vel kompensere for det med andre øvelser?
  15. Kanskje det bare er psykisk, men jeg greier ca. 8 vanlige knebøy med 60 kg, men når jeg prøver å ta under 90 grader og kun ta 1 repetisjon, så får jeg det ikke til Og derfor har jeg ikke økt fra 60 kg, siden jeg ikke vil ta halve
  16. Å, bygger en muskler gjennom de 10 årene også? Det er vel mikromini Prøver å forbedre meg hver økt, men står fast på 60 kg for øyeblikket så prøver å gå dypere ned!
  17. Hei! Lurer på hvor ofte en bør bytte om på øvelser i treningsprogrammet? Trener alltid Knebøy og hip thrust, og har 1 til øvelse som jeg pleier å variere mellom bulgarske utfall/vanlige utfall/abductor + reverse hyper osv. Kan jeg kjøre Knebøy og hip thrust hver gang? Forbedrer meg hver økt, enten ved mer vekter, mer reps eller dypere Knebøy... Er det når en stagnerer en skal endre programmet?
  18. Åja, så det derre med kjapt absorberende protein er egentlig ikke nødvendig å tenke over? For CC og skyr har vel casein, det som tar lengre tid?
  19. Hei! I over et år nå, har jeg nesten alltid hatt cottage cheese eller skyr etter trening. Men så leste jeg at det ikke var bra å spise rett etter trening, siden det har protein som fordøyes sakte? (Eller noe) Tror dere at dette har hatt innvirkning på fremgangen min? Hva anbefaler dere etter trening eller bør en helst ta proteinpulver?
  20. Takk! Skal jeg dele det i to, 2,5 g før og etter trening? Leste og at en burde ta 20 g kun første uken, er det ikke nødvendig?
  21. Hei! Jeg kjøpte en boks med kreatin fra Proteinfabrikken i dag, og tenker å starte å bruke det i morgen Jeg lurer bare på hvordan det er med dosering... Hvor mange gram skal en ta per dag og bør en dele det opp til flere doser daglig eller 1 stor dose? Leser at en skal ta både 20 gram og 5 gram. Er det for treningsdag / treningsfri? Oog til slutt.. Hvilke erfaringer har dere hatt med det?
  22. Hei! Jeg greier ikke å øke vektene så ofte lenger, kun ca. 1 gang i uken per øvelse (har 3 fullkroppsøkter i uken). Har det mye å si for muskelvekst? Om jeg bruker samme vekt flere ganger i f.eks. knebøy, kommer jeg kanskje lenger ned osv.. og på hip thrust kan jeg kanskje strekke hoften ut lengre.. Er den framgangen like bra? Altså, da vil vel ikke økten være "bortkasta"? Og har hørt at en bør deloade etter en stund. Hvor ofte bør en det og akkurat hvordan gjør en det? Tuusen takk for svar på forhånd!
  23. Tusen takk! Akkurat styrke trener jeg helst for utseende, da jeg trener andre treningsformer utenom (løping, sykling osv) mer for kondisjon og at det er "bra" for kroppen Hvordan trener en for muskelvolum? På hip thrust og knebøy tar jeg både tunge sett og sett med flere repetisjoner... Markløft får jeg så vondt i håndledda av, at jeg ikke greier å holde stangen oppe etter 4-5 repetisjoner! Derfor tar jeg noen isolasjonsøvelser i tillegg
  24. http://bodybuilding.about.com/od/howtoachieveresults/a/Double-Your-Muscle-Gains-Through-The-Bodybuilding-Technique-Of-Intention-Part-2.htm Og så leste jeg del 1
×
×
  • Opprett ny...