Gå til innhold

Anbefalte innlegg

og selv streber jeg som en gal for å få i meg nok næring etter ettermiddagstrening da appetitten ikke er på topp etter trening, sent på kveld osv. Noen tips i så måte?:)

MAT! hehe

Middag for meg (etter grøten) er 6 bananer, 100g creme fraiche, 200g karbonadedeig (bruker vanlig vis kjøttdeig, men fikk masse karbonadedeig gratis :D ), 300g ris, 2 bokser med tomater...og masse krydder.

Fortsetter under...

Men hvorfor alle forslag om nøtter og sånn? Kjøtt er jo mye billigere, og kjøper man noen av de fete stykkene får man både herlig smak og mye for pengene.

Fordi noen av oss faktisk foretrekker nøtter fremfor en feit kotelett:rolleyes:

Annonse

Fettsky altså?;) -> http://soma.no/lesson/hva-er-fett-og-hvorfor-trenger-vi-det/

FYI - hvis du sliter med å bli så fort mett, så vil jeg tørre å påstå at det hadde vært et sjakktrekk å øke mengden fett i kostholdet. Om ikke for vektoppgangen sin del, så ihvertfall for helsa(y)

Olivenolje i Shaken! Et ekstra måltid til kvelden, og et ekstra egg til omeletten. Øk gradevis, så vil ikke metthetsfølelsen være så ille! Ligger selv fint og stabilt på 96-100kg på studentbudsjett, og jeg spiser mye, ris m/kjøtt, havregryn med helmelk, egg og bacon(Fordi bacon <3) også går det litt i pasta osv. Ellers så har jeg olivenolje i shaken, og spiser gjerne en spiseskje med peanutsmør. For min del så funker det bra å være redd for lettprodukter, så om jeg skal ha rømme er det sæterrømme, og drikker aldri noe annet enn hel melk feks.

Da har jeg skjerpa meg de siste dagene:

Frokost

3,5dl melk

75g havregryn

175g banan

Mellommåltid

to brødskiver

145g eggerøre

lunsj

185g tunfisk

200g ris

stekt og olje og har på dressing

etter trening

1 banan og to riskaker + 50g prottispulver

middag

215g kylling

185g søtpotet

stekt i olje

kvelds

3 brødskiver med peanøtt smør stekt i smør

lå vel på rundt 2823 kalorier :)

Rista nøtter er min favoritt. Tørr (!) stekepanne på medium varme. Hiv oppi halv-knuste frø eller nøtter, dine preferanser. Jeg er glad i thai eller indisk mat, så jeg synes det passer bra å riste peanøtter eller cashewnøtter. Strør dette over middagen/gryteretten. Ellers er solsikkekjerner og ikke minst gresskarkjerner nydelig ristede, har dette oppå desserter, grøt, salater, hva som helst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...