Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er en student på 20 år og vil gjerne opp i vekt, men syns det er vanskelig å spise nok med tanke på at jeg fort blir mett.

Veier 64,6 og er 182cm høy , vil gjerne opp til 70kg

En vanlig dag kan se slik ut

Frokost:

1dl Havregryn

2,5 dl melk

1 banan

Lunsj:

185 gr tunfisk

ca 60gr ris

mellommåltid:

eggerøre

Etter trening:

en shake med Whey 80 50gr

banan og et par riskaker

Middag:

150gr kylling

60gr ris

banan og proteinshake til kvelds

Hender jeg også har to treningsøkter pr dag, noen tanker om billig mat med høyt kalorinivå? og eventuelt hvor jeg kunne fylt på med mat?

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31397-opp-i-vekt-med-lite-budsjett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tips fra en i samme båt: flytt fokus fra pris per vare til pris per kalori - ja, skumma melk er billigere enn h-melk, men h-melk gir dobbelt så mange kalorier - ergo billigere. Med det sagt så er havregryn gull, selv hiver jeg inpå mellom 100 og 200g hver dag! Oljer og smør er også forholdsvis billig i forhold til kaloriene, og med dette mindsettet er det faktisk mulig å (delvis) rettferdiggjøre peanøttsmør og sjokolade også :D

Heisann!

Er en student på 20 år og vil gjerne opp i vekt, men syns det er vanskelig å spise nok med tanke på at jeg fort blir mett.

Veier 64,6 og er 182cm høy , vil gjerne opp til 70kg

En vanlig dag kan se slik ut

Frokost:

1dl Havregryn

2,5 dl melk

1 banan

Lunsj:

185 gr tunfisk

ca 60gr ris

mellommåltid:

eggerøre

Etter trening:

en shake med Whey 80 50gr

banan og et par riskaker

Middag:

150gr kylling

60gr ris

banan og proteinshake til kvelds

Hender jeg også har to treningsøkter pr dag, noen tanker om billig mat med høyt kalorinivå? og eventuelt hvor jeg kunne fylt på med mat?

På forhånd takk for svar :)

Nå var det ikke dette du lurte på/spurte om, men! Du har 2 økter per dag av og til? Hvorfor? hvis du vil opp i vekt kan du jo senke antall økter..

Kveldsen din var ikke store greiene? Fyr inn med havregrøt!

Generelt spiser du lite, og det har ingenting med at du blir "Mett". Beklager å si det, men du spiser som en liten jente på 7-8år. No offense! Øk mengden sakte men sikkert og gjør som de ovenfor har nevnt. Så vil du nok kjenne sulten, mengden, kg'ene osv komme på plass :)

Annonse

Nå var det ikke dette du lurte på/spurte om, men! Du har 2 økter per dag av og til? Hvorfor? hvis du vil opp i vekt kan du jo senke antall økter..

Kveldsen din var ikke store greiene? Fyr inn med havregrøt!

Generelt spiser du lite, og det har ingenting med at du blir "Mett". Beklager å si det, men du spiser som en liten jente på 7-8år. No offense! Øk mengden sakte men sikkert og gjør som de ovenfor har nevnt. Så vil du nok kjenne sulten, mengden, kg'ene osv komme på plass :)

Grunnen til to økter om dagen er pga skolen, vi har ofte en økt, si svømming, diverse ballaktiviteter og turn, dette føler jeg ikke er nok med tanke på at jeg liker å trene styrke også!

Annonse

Spis mat som ikke du blir mett av. Jeg klarer ikke å spise mye havregeyn feks. Men hvis jeg tar noen brødskiver og steker de i smør har på peanuttsmør (det kan du lett lage selb, billig), og drikker hmelk, så snakker vi lettspist mat og fort firesifret med kalorier som metter mindre enn en liten skål med gryn.

Aiaiai, hvor kommer apetitten din fra? Tror jeg spiser sikkert det dobbelte:rolleyes:

Min beste råd er å faktisk pøse på med litt fett!

1) Nøtter er billig, du kan lage nøttesmør av ca alle verdens nøtter(mandelsmør feks:love::love:)

2) Kokosmelk er en bra fettkilde(du finner både gode og billige alternativ i innvandrersjapper), og er seriøst griiisedigg i mat. Revet kokos får du også til ca 13 ,- pakken på rema ;)

3) Laks er heller ikke spesielt dyrt, og kan spises med potet/ris - som er billig, og f. eks sæterrømme - som har mye næring.

Og, i forhold til budsjett, hva er viktig for deg? Med såpass mye trening er det veldig viktig å gi kroppen mye næring, og da gjelder det å ha sine prioriteringer!:) Lykke til! GAINS:smug:

en skål med havregryn og melk til kvelds gir deg røft 500kcal. hvis det kommer oppå alt annet mat som holder deg i vedlikehold på vekta, vil du gå opp 0.5kg pr uke. ikke verst for ei skål havregryn(y)

Min havregrynsgrøt er på neste 1800kcal :D

Men hvorfor alle forslag om nøtter og sånn? Kjøtt er jo mye billigere, og kjøper man noen av de fete stykkene får man både herlig smak og mye for pengene.

Min havregrynsgrøt er på neste 1800kcal :D

Men hvorfor alle forslag om nøtter og sånn? Kjøtt er jo mye billigere, og kjøper man noen av de fete stykkene får man både herlig smak og mye for pengene.

gud bevares! det er grøten for sin mann det:eek:

Jeg spiser 3700kcal fra jeg er hjemme fra trening kl 19 til jeg legger meg mellom 23 og 24. Har ikke tid til noen små jenteporsjoner da :D

og selv streber jeg som en gal for å få i meg nok næring etter ettermiddagstrening da appetitten ikke er på topp etter trening, sent på kveld osv. Noen tips i så måte?:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...