Gå til innhold

kjenrik

Medlemmer
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Jeg har ikke så veldig mange historier å fortelle, men kan gi deg et par tips og råd. Når det gjelder hvor raskt du bør se fremgang kommer ann på et par ting. Viktig å huske at resultatene kommer ikke over natta, men sakte og sikkert med kontinuitet og disiplin! Du bør være bestemt og sett f.eks opp en ukes meny som du forsøker å følge. Det er lov å unne seg en godbit på lørdag;) men ha i minne og ikke overdriv...alt med måte. Du får vannvittige gode proteinsjokolader som vil være et sunnere alternativ til Freia. Har du ikke kontroll på kjøkkenet, vil resultatene fra gymmen drøye. Sett deg
  2. kjenrik

    Rygghev?

    Dersom jeg er ute etter å trene en muskel, hvorfor i all verden skal jeg da velge en øvelse som tar 70% når jeg kan velge en som tar 90%? Men tilbake til spørsmålet fra Elliot. Foroverbøyd roing tar en del på korsryggen, men det er ikke noe i veien for å legge inn en øvelse for korsryggen i tillegg. Hamstringcurls er jo en isolasjonsøvelse, så er du svak i denne kan du fint ta noen curls etter markløft. Som Oddis skriver, "det er avhengig av dine svakheter"
  3. Jeg ville brukt belte på tunge og utfordende løft. Buktrykket skal være der uansett om du bruker belte eller ikke.
  4. kjenrik

    Rygghev?

    Jeg mener rygghev er er bortkastet øvelse for korsrygg, da den tar mer på hamstrings og glutes. Dersom du ønsker å supplere med en korsryggøvelse, prøv en omvendt rygghev.
  5. Nettopp! Jeg skjønner det og du skjønner det. Hva kan det da komme av at tilsynelatende oppadgående profilerte byggere i Norge, og seriøse nettbutikker som drives av svært flinke folk, skriver og anbefaler at du tar tilskudd av glutamin ved siden av proteinshaken? Trenger du mer Glutamin jo større du er? Det samme gjelder vel ZMA også. Dette produktet er bare tull i mine øyne. Tar du kosttilskudd av vitaminer/mineraler i form av 1 pille eller 2 om dagen får du det du trenger av zink og magnesium, for ikke å snakke om via kosten.
  6. Har hatt styrketrening og alt som følger med dette som interesse i en del år nå, men blir til stadig noe usikker på en del kosttilskudd. Som kjent så vil en produsent av tilskudd få deg til å tro at du trenger det meste av de de lager, men gjør du egentlig det? Det som fikk meg til å skrive dette i utgangspunktet, var etter og ha lest om Glutamine Explode fra Olimp. Produktet virker svært interessant ut i fra beskrivelsen om hva det inneholder og hvordan det fungerer. Jeg har også fundert en del over aminosyren glutamin. For ikke å drøye dette for langt...jeg bruker et proteinpulver so
  7. Jeg selger 2 stk. ubrukte Gorilla Wear singletter. Str. XL : http://static.parastorage.com/media/1fb316_63af0761b44e4accbfdeb391042b79e1.png_256 https://www.nordicpower.no/attachments//52a89cd1a4ccf.jpg Str. XXL : https://www.nordicpower.no/attachments//52a8a4be108b7.png https://www.nordicpower.no/attachments//52a8a4adc423a.jpg 200kr. pr. stk
  8. Poeng tatt. Forhastet meg kanskje litt. Jo lavere du kommer med fotbladet/hælen, jo bedre kontakt vil du får med underlaget. Det siste du ønsker er å balansere på en haug med demping. Har selv ikke brukt vektløftersko, men forsøkt med småvektplater under hælene. Følte at jeg tippet for mye forover og tenker da at prinsippet vil være det samme med vektløftersko.
  9. Ikke bruk sko på knebøy og markløft. Selv bruker jeg fivefinger sko og kommer aldri til å bruke "vanlige" sko igjen på gymmen igjen.
  10. En sterk korsrygg er viktig med tanke på at den brukes til å stabilisere mange øvelser. Er du sterk i korsryggen vil du slippe å jobbe så intenst med den for å stabilisere f.eks benkpressen. Husk at du trenger ikke overdrive krummen i nedre rygg så innmari, med mindre du driver styrkeløft. Presser du skuldrene ned og sammen og skyter brystkassen opp, vil du få en naturlig krum i i korsryggen. Det holder.
×
×
  • Opprett ny...