Gå til innhold

Teknikksjekk benkpress, markløft, knebøy


Ole Andreas

Anbefalte innlegg

Har endelig samlet videoer av alle de 3 løftene nå, og hadde satt veldig pris på tilbakemeldinger. Alle videoene er fra siden, men om jeg kunne fått mer hjelp med andre vinkler gi beskjed, så fikser jeg gjerne!

Benkpress:

2xMarkløft:

2xKnebøy:

Vet at løftene mine er ekstremt ubalansert, men prøv å ignorer det for now :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter min umiddelbare vurdering - mer enn godkjent!

:)

Om noe, så kan det sikkert jobbes litt med markløft. Ryggen, som alle er så redd for, er helt fin, men kanskje du kan justere hofteposisjonen litt. Det ser ut som om du "spretter opp" med hofta i det vekten løsner. Småting, og ikke noe å bry seg for mye med hvis løftingen føles ok for deg. Men, på sikt så vil du kanskje vinne noen kg på å harmonisere utgangsposisjonen mer med den posisjon du faktisk er som sterkest. En annen sak er at du kanskje vil ha et større potensiale for å løfte enda tyngre vekter om du blir enda sterkere i beina. Slik det ser ut for meg, virker du å være sterkest i ryggen. (Derav høy hofte når vekta løsner.)

Men altså - flott løfting og bra teknikk - etter min mening.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding Linjemannen, godt å få bekreftet fra flere hold at teknikken er grei!

Angående markløft, om jeg forstår riktig mener du at jeg dytter hoften litt opp i det vekten forlater gulvet? Skal se om jeg kan få gjort noe med det :) Angående beina, så har jeg hatt nesten-prolaps i nedre rygg, så punktet der er litt svakt, og det har også gått litt utover styrketreningen av beina. Men det kommer seg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benk: Ha litt mer kontroll over albuene på vei opp. De drifter litt ut, som er greit, men det ser ut som at det skjer ufrivillig som ikke er greit.

marken ser grei ut, med unntak av noe som ligner krumming av korsryggen midt i løftet. Kan stamme fra dårlig buktrykk eller svake erectorer i korsryggen, begge skal være betong. Greit å være litt obs på. Men kan hende jeg så feil.

Bøyen synes jeg ser grei ut, men lurt å filme bakfra også slik at man se knee drift. Mulig litt stramme hams, men fint løft der hofte og rygg eleveres samtidig (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Digger gutta i benkvideoen.

Du burde øve litt på hvor du ser.

Når du løfter mark, skal du late du som om du holder en tennisball under haka, altså se på gulvet litt forran deg.

På bøyen skal du se oppover. Begge deler hjelper meg mye mtp riktig løftebane og balanse + mindre spenn i nakken under mark. Test det ut, så ser du hva du synes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger gutta i benkvideoen.

Du burde øve litt på hvor du ser.

Når du løfter mark, skal du late du som om du holder en tennisball under haka, altså se på gulvet litt forran deg.

På bøyen skal du se oppover. Begge deler hjelper meg mye mtp riktig løftebane og balanse + mindre spenn i nakken under mark. Test det ut, så ser du hva du synes :)

Mange ville nok hatt godt av å holde seg til en teknikk og "gjøre som trenern sier", men det finnes gode markløftere og knebøyere som ser både opp og ned. Det er vanskelig å si at en måte er bedre enn den andre måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...