Gå til innhold

Mac eller vanlig pc?


Swålruz

Anbefalte innlegg

PlastBox, bare for å se om jeg forstår deg riktig her. Du er uenig med konklusjonen til alle teknologijournalist, både innenlands og utenlands, som noensinne har testet dette produktet og de konkurrerende produktene i samme klasse, til tross for at du ikke engang har kjennskap til hvilke kriterier som vektlegges, lite førstehåndserfaring med produktene og personlig ingen interesse av hele ultraportabel-kategorien? Isåfall er jeg litt interessert i hva du mener gjør deg mer kvalifisert til å uttale deg enn de personene som lever av å teste disse produktene.

Jeg ville startet med å forstå målgruppen og produktkategorien før man kommer med bastante uttalelser som motsier den samlede røsten til teknologijournalister verden over. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PlastBox, bare for å se om jeg forstår deg riktig her. Du er uenig med konklusjonen til alle teknologijournalist, både innenlands og utenlands, som noensinne har testet dette produktet og de konkurrerende produktene i samme klasse, til tross for at du ikke engang har kjennskap til hvilke kriterier som vektlegges, lite førstehåndserfaring med produktene og personlig ingen interesse av hele ultraportabel-kategorien? Isåfall er jeg litt interessert i hva du mener gjør deg mer kvalifisert til å uttale deg enn de personene som lever av å teste disse produktene.

Jeg ville startet med å forstå målgruppen og produktkategorien før man kommer med bastante uttalelser som motsier den samlede røsten til teknologijournalister verden over. ;)

Får først beklage om jeg formulerer meg litt galt. Hender jeg fremsetter en påstand jeg håper å få et motsvar på fremfor å stille et spørsmål. :p

Må da være lov å reagere på konklusjonen til de to artiklene (og karakterene i den ene basert på totalt 6 reviews) du linket til? (Tror forøvrig det er ganske mange flere teknologijournalister i verden enn du tror.) At en MacBook i det heletatt får karakter på "Expandability" bør settes spørsmål ved, da en Mac ikke har noen expandability. Det er da ikke rart en reagerer, særlig når temaet er et så mange mennesker har forutinntatte meninger om?

Det er vel heller ikke noe rart å påpeke at MacBook Air i beste fall kom ut midt på treet i alle testene Teknisk Ukeblad gjorde med unntak av 3DMark (og nok en gang: klassens dårligste skjerm), og at det dermed fremstår som litt snodig at nettopp MacBook Air allikevel kåres til testens vinner? Hva var poenget med testene, når artikkelforfatteren selv skriver at seieren ble tildelt fordi testeren liker Apples tastatur og pekeplate, og verdsetter lang batteritid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere blir fornøyd uansett hva dere velger så lenge det er et kvalitetsprodukt det er snakk om. Putt i en tusenlapp eller to ekstra og det er mest snakk om personlig smak om du går får mac eller pc. Personlig ville jeg garantert kjøpt en Surface Pro 3 om jeg skulle kjøpt ny nå. Da får du alle fordelene med en pc iforhold til programutvalg, kompatiblitet etc, alle fordelene med både finger og stylusbasert touchskjerm, pluss alle vanlige tablet-fordeler. På lang sikt tror jeg er dette er den dere hadde blitt mest fornøyd med, uten at jeg nødvendigvis konkluderer med at det er her du får "mest for pengene" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får først beklage om jeg formulerer meg litt galt. Hender jeg fremsetter en påstand jeg håper å få et motsvar på fremfor å stille et spørsmål. :p

Må da være lov å reagere på konklusjonen til de to artiklene (og karakterene i den ene basert på totalt 6 reviews) du linket til? (Tror forøvrig det er ganske mange flere teknologijournalister i verden enn du tror.) At en MacBook i det heletatt får karakter på "Expandability" bør settes spørsmål ved, da en Mac ikke har noen expandability. Det er da ikke rart en reagerer, særlig når temaet er et så mange mennesker har forutinntatte meninger om?

Det er vel heller ikke noe rart å påpeke at MacBook Air i beste fall kom ut midt på treet i alle testene Teknisk Ukeblad gjorde med unntak av 3DMark (og nok en gang: klassens dårligste skjerm), og at det dermed fremstår som litt snodig at nettopp MacBook Air allikevel kåres til testens vinner? Hva var poenget med testene, når artikkelforfatteren selv skriver at seieren ble tildelt fordi testeren liker Apples tastatur og pekeplate, og verdsetter lang batteritid?

Fordi den vinner sammenlagt på de kriteriene som vektlegges høyest i den respektive kategorien PC-en konkurrerer i. Og det er ikke ytelse og tilkoblingsmuligheter som er viktigste faktor for en ultraportabel-maskin. Men ønsker du det kan du da se på MacBook Pro som gir deg raskere maskinvare, bedre skjerm og bedre tilkoblingsmuligheter. Men med litt redusert batterikapasitet, litt høyere vekt og litt tykkere utforming. MacBook Air er altså som navnet tilsier Apples lettvekter, og ikke Apples arbeidsjern. Og den konkurrer mot maskiner i samme klasse.

Jeg går selvsagt litt hardt ut når jeg sier "alle verden over", men jeg har enda til gode å se noen som ikke konkluderer i noenlunde samme gate som de testene jeg ga deg. Jeg har gitt deg tester fra til sammen åtte forskjellige teknologinettsteder. Du kan gjerne finne frem flere, og da spesielt de som konkluderer med at MacBook Air er en dårlig kandidat i ultrabook-klassen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi den vinner sammenlagt på de kriteriene som vektlegges høyest i den respektive kategorien PC-en konkurrerer i. Og det er ikke ytelse og tilkoblingsmuligheter som er viktigste faktor for en ultraportabel-maskin. Men ønsker du det kan du da se på MacBook Pro som gir deg raskere maskinvare, bedre skjerm og bedre tilkoblingsmuligheter. Men med litt redusert batterikapasitet, litt høyere vekt og litt tykkere utforming. MacBook Air er altså som navnet tilsier Apples lettvekter, og ikke Apples arbeidsjern. Og den konkurrer mot maskiner i samme klasse.

Ja, den vinner basert på batteritid, og det at testeren liker Mac-ens tastatur og touchpad best. Det står der svart-på-hvitt, og om du vil vifte bort den totalt subjektive avgjørelsen med "Det er de kriteriene som vektlegges" får jeg bare gi meg. Vinnermaskina taper på alle punkter Teknisk Ukeblad valgte å teste med unntak av batteritid og pris. Mener du altså at TU i sin test av ultraportable maskiner har valgt tester som ikke er relevante for ultraportable maskiner..?

Jeg går selvsagt litt hardt ut når jeg sier "alle verden over", men jeg har enda til gode å se noen som ikke konkluderer i noenlunde samme gate som de testene jeg ga deg. Jeg har gitt deg tester fra til sammen åtte forskjellige teknologinettsteder. Du kan gjerne finne frem flere, og da spesielt de som konkluderer med at MacBook Air er en dårlig kandidat i ultrabook-klassen. ;)

Ahem.. Du linket til tester fra Engadget, Teknisk Ukeblad, og hw.no. Av dem er Teknisk ukeblad den eneste som faktisk stiller flere maskiner direkte opp mot hverandre, og det er slike tester som faktisk er interessante. Å se en eller annen internett-jockey enten lovprise eller forbanne et isolert produkt gir meg lite. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spørre om hva som er best av PC og Mac, blir som å spørre folk hva som er best av Android og iPhone..

Kids with toys :p

[ATTACH=full]148199[/ATTACH]

Jeg häpet for en gangs skyld at folk skulle komme med eksempler til hvilke PCer jeg kunne blitt fornöyd med. Ser ikke ut som det gär an ä stille et enkelt spörsmäl, uten at det skal bli en evig lang diskusjon om hva som er best..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg häpet for en gangs skyld at folk skulle komme med eksempler til hvilke PCer jeg kunne blitt fornöyd med. Ser ikke ut som det gär an ä stille et enkelt spörsmäl, uten at det skal bli en evig lang diskusjon om hva som er best..

Tror dere blir fornøyd uansett hva dere velger så lenge det er et kvalitetsprodukt det er snakk om. Putt i en tusenlapp eller to ekstra og det er mest snakk om personlig smak om du går får mac eller pc. Personlig ville jeg garantert kjøpt en Surface Pro 3 om jeg skulle kjøpt ny nå. Da får du alle fordelene med en pc iforhold til programutvalg, kompatiblitet etc, alle fordelene med både finger og stylusbasert touchskjerm, pluss alle vanlige tablet-fordeler. På lang sikt tror jeg er dette er den dere hadde blitt mest fornøyd med, uten at jeg nødvendigvis konkluderer med at det er her du får "mest for pengene" :)

Tror jeg ville kikket på den, om bærbarhet og batteritid er viktige punkter på lista di. Den så faktisk interessant ut, og prisen var ikke uhorvelig gal heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den vinner basert på batteritid, og det at testeren liker Mac-ens tastatur og touchpad best. Det står der svart-på-hvitt, og om du vil vifte bort den totalt subjektive avgjørelsen med "Det er de kriteriene som vektlegges" får jeg bare gi meg. Vinnermaskina taper på alle punkter Teknisk Ukeblad valgte å teste med unntak av batteritid og pris. Mener du altså at TU i sin test av ultraportable maskiner har valgt tester som ikke er relevante for ultraportable maskiner..?

Den taper jo ikke på alle punkter? Den vinner på det du nevner. Hva mer ønsker du at jeg skal si? Nei det er kanskje ikke så lett å måle i tall hva som gjør et tastatur og en touchpad god eller dårlig, men at det påvirker produktet i stor grad kan du jo ikke nekte på. En bil kan ha en god motor, men hvis ratt og pedaler ikke responderer på riktig måte blir kjøreopplevelsen heller dårlig. På samme måte kan du ha en laptop som på papiret har målbart god ytelse, men som i reellt bruk bråker mye, blir så varm at du ikke kan ha den på fanget, har liten touchpad med dårlig respons, et tregt tastatur, ulogisk knappeplassering og et skjørt plastkabinett som knirker og sprekker lett. Mange subjektive egenskaper som vil gjøre brukeropplevelsen dårlig. Alt handler ikke om tall og ytelse.

Ahem.. Du linket til tester fra Engadget, Teknisk Ukeblad, og hw.no. Av dem er Teknisk ukeblad den eneste som faktisk stiller flere maskiner direkte opp mot hverandre, og det er slike tester som faktisk er interessante. Å se en eller annen internett-jockey enten lovprise eller forbanne et isolert produkt gir meg lite. :p

Da må du se på engadget-linken igjen og klikke deg videre til de seks testene som den linker videre til.

Føler forresten jeg bare må legge med dette sitatet fra en herremann litt lengre opp i denne tråden. :D

Nå tar de fleste tester utført av litt småseriøse aktører høyde for flere faktorer enn ren ytelse da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PlastBox, det er bare å gi deg nå, fanboyingen din er flauere enn drittungene som krangler mellom Xbox vs Ps3/4.

Hvis du ser på testene og det som har blitt sagt tidligere, ser du at det er totalinntrykket som teller, den gjennomsnittlige mannen bryr seg lite om at en bil har noen hestekrefter ekstra når den er stygg som juling.

Teknologijournalister > flau internett fanboy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg häpet for en gangs skyld at folk skulle komme med eksempler til hvilke PCer jeg kunne blitt fornöyd med. Ser ikke ut som det gär an ä stille et enkelt spörsmäl, uten at det skal bli en evig lang diskusjon om hva som er best..

Ta en titt på Samsung 7-serie. Den møter alle kriteriene dine.

Har en slik selv, lik denne, men min er kraftigere og har mer RAM og kosta rett under 10k. Den er riktignok to år gammel, så veit ikke om det er så stort utvalg av de lengre. Den er fortsatt kjapp og batteriet holder fortsatt bra.

Veldig fornøyd med den hvertfall. Tastaturet er det beste jeg har vært borti, og pekeflata er også veldig bra.

Hvis du ikke har så stort behov for optisk driver (eller CD-rom som du liker å kalle det :p ), så har du fler alternativer da. Det begynner å bli skjelden vare i disse tider. Du kan uansett få tak i en ekstern og koble til når(hvis) du trenger det. Da får du også PC'en mye tynnere. Ser ut som 8-seiren har tatt over en del for 7-serie som jeg har, og de har ikke optisk driver etter det jeg har sett. Men ville sjekka ut 8- og 9-serien til Samsung. Fornøyd med merket, både ift kvalitet, ytelse og design.

Ellers er det ikke noe galt med mac. De leverer varene, men vet å ta seg betalt for det også. Har du iPhone eller iPad ville jeg kanskje gått for mac, men har du samsung telefon eller smart-TV hadde jeg lett gått for Samsung.

Ellers kunne du jo sjekka ut Asus og Acer. De har vel en del brukbart i den prisklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Windows-bruker og har lite erfaring med Mac. Litt av det jeg sliter med er at Apple i prinsippet eier delene de bytter ut og du får ikke mekke på egen hånd. Med andre ord kan du i prinsippet miste harddisken din om de mener den må byttes, og det er ingen sjanse for at du kan få den igjen osv osv.

En stor fordel med Windows er bredden i programmer du kan få tak i. Nå vil sikkert mange Mac-brukere si at det er en fordel at man ikke får tak i så mye osv osv. I "gamle dager" (les: før Windows 8) var en av styrkene til Mac at man alltid fikk gjennomtestede drivere og programmer fordi maskinene var såpass standardiserte. Slik er det ikke lengre.

Anyway - mitt syn, så objektivt jeg får det.

* Ønsker du lavest mulig brukerterskel, litt på bekostning i utvalg av programvare, så gå for en Mac med iOS

* Ønsker du en pen design-PC, så gå for Mac med Windows 8

* Ønsker du en maskin som kan oppgraderes og som du står veldig fritt med, litt på bekostning av brukervennlighet, så gå for Windows.

* Ønsker du mest mulig for pengene og en maskin du kan bruke i veldig mange år, så kjøp en rimelig maskin og installer Linux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en titt på Samsung 7-serie.

Jeg har også en Samsung 7-serie og er kjempefornøyd. Nå kjøpte jeg den som en "desktop replacement" og den er knapt slepbar. Kostet 14 lapper for litt over et år siden og har vært storfornøyd med den! Eneste jeg har gjort er å bytte ut systemdisken til 512GB SSD - og da er den "oppgradert" fra "råskinn" til "oljet råskinn" :D

Hva er egentlig prisklassen TS ser på? Det må være mange maskiner som kan kjøpes rimelig og gå som lyn med en SSD og Windows 8...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest gjennom hele tråden, men konklusjonen min ville nok vært det samme. Om målet er gaming, ville jeg valgt bort Apple-produkter, da du får mer for mindre på hardwaresiden gjennom en rekke andre alternativer, samt større mulighet til å oppgradere selv. MEN! Når det kommer til brukervennlighet og stabilitet til så og si alt mulig annet, så har fortsatt OSX noen mil på de fleste Windows-versjoner. Et annet alternativ er jo å kjøre en linux-disitribusjon, men da kan det være begrensninger i tilgjengelig programvare, med mindre du er hardcore nerd og kjører miljø med andre OS, men da hadde du neppe hatt behov for råd :)

Jeg selv har en oppgradert versjon av den siste retina-Pro-en, men så er det også arbeidsmaskina mi. Til ditt bruk virker det som en god idé å holde deg til det du kjenner og liker, og derfor ser jeg ingen grunn til å gå bort fra Apple.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig prisklassen TS ser på? Det må være mange maskiner som kan kjøpes rimelig og gå som lyn med en SSD og Windows 8...

Tror jeg nevnte det i første post, men bruker gjerne rundt 10k på en ny pc :)

Nå har jeg ikke lest gjennom hele tråden, men konklusjonen min ville nok vært det samme. Om målet er gaming, ville jeg valgt bort Apple-produkter, da du får mer for mindre på hardwaresiden gjennom en rekke andre alternativer, samt større mulighet til å oppgradere selv. MEN! Når det kommer til brukervennlighet og stabilitet til så og si alt mulig annet, så har fortsatt OSX noen mil på de fleste Windows-versjoner. Et annet alternativ er jo å kjøre en linux-disitribusjon, men da kan det være begrensninger i tilgjengelig programvare, med mindre du er hardcore nerd og kjører miljø med andre OS, men da hadde du neppe hatt behov for råd :)

Jeg selv har en oppgradert versjon av den siste retina-Pro-en, men så er det også arbeidsmaskina mi. Til ditt bruk virker det som en god idé å holde deg til det du kjenner og liker, og derfor ser jeg ingen grunn til å gå bort fra Apple.

Jeg kommer nok aldri til å ha noe linux eller bygge min egen pc. Ingen nerd på den måten x) Har aldri hatt problemer med macen min disse 5.5 årene, aldri tenkt tanken på å bytte ut en eller flere deler, eller fikse på den. Så ja, en enkel og brukervennlig pc er noe jeg ser etter, og er nok lite vits å gå vekk fra det man er vant til, som du sier :D Den nyeste macen er den jeg vurderer mest nå, men skal kikke på noen andre pcer også før jeg tar et valg (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg nevnte det i første post, men bruker gjerne rundt 10k på en ny pc :)

Jeg kommer nok aldri til å ha noe linux eller bygge min egen pc. Ingen nerd på den måten x) Har aldri hatt problemer med macen min disse 5.5 årene, aldri tenkt tanken på å bytte ut en eller flere deler, eller fikse på den. Så ja, en enkel og brukervennlig pc er noe jeg ser etter, og er nok lite vits å gå vekk fra det man er vant til, som du sier :D Den nyeste macen er den jeg vurderer mest nå, men skal kikke på noen andre pcer også før jeg tar et valg (y)

Som offisiell iOS-hater må jeg bare (skal forsøke å være objektiv) - du vil få mye mer igjen for pengene for en PC, dersom du velger riktig merke. Da snakker vi i form av ytelse og potensial. Om du kjøper en mac, derimot, er jo de laget for å holde lengre - og du slipper å reinstallere den om et par år.

Ta og føl litt på det. Det blir til syvende og sist omtrent like personlig og subjektivt som å kjøpe undertøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som offisiell iOS-hater må jeg bare (skal forsøke å være objektiv) - du vil få mye mer igjen for pengene for en PC, dersom du velger riktig merke. Da snakker vi i form av ytelse og potensial. Om du kjøper en mac, derimot, er jo de laget for å holde lengre - og du slipper å reinstallere den om et par år.

Ta og føl litt på det. Det blir til syvende og sist omtrent like personlig og subjektivt som å kjøpe undertøy :)

Haha, helt rett det der med undertøy! :roflmao:

Jeg vet at jeg får veldig mye igjen for pengene hvis jeg velger den rette pcen, var i bunn og grunn derfor jeg lagde denne tråden, så jeg kunne få forslag :3 Har notert meg navnene til pcene som har blitt foreslått, og skal se på dem.

Men.. selv om jeg velger en bra pc, vil jeg ikke klare (og har ikke noe behov for) å bygge på den eller gjøre ting med den.. Er vel derfor mac har funka så bra for meg i mange år ^^

Denne jenta har null peiling på data, så det aller viktigste er at den er rask, har et behagelig tastatur, en skarp skjerm, og kommer til å vare i mange år ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg nevnte det i første post, men bruker gjerne rundt 10k på en ny pc :)

Den nyeste macen er den jeg vurderer mest nå, men skal kikke på noen andre pcer også før jeg tar et valg (y)

For 10 000,- får du ikke en ny MacBook Pro med Retina-skjerm, den billigste koster 10 990,- men har bare 128GB harddisk som jeg hvertfall syns er alt for lite. Jeg ville ikke kjøpt noe mindre enn med 256GB og da er prisen oppe på 12 790,-.

MacBook Air med 256GB harddisk koster 10 190,- men den er ikke like rask, har dårligere skjerm og litt færre tilkoblingsmuligheter. Til gjengjeld er den litt lettere, tynnere og har bedre batterilevetid.

En tilsvarende windows-maskin som både MacBook Pro og MacBook Air vil ikke koste ekstremt mye mindre som noen velger legger det frem som her. I praksis er det kanskje 1-2 000,- kroner å spare. Så greit å ha det i bakhodet om du vurderer å ta steget over til Windows. Du får ikke så enormt mye mer for pengene der. Men om budsjettet ditt er lavere så kan du finne en langt billigere windows-maskin med dårligere spesifikasjoner, enn hva den billigste macbooken koster og gir deg. Det er forskjellen.

Det er forøvrig også ryktet at det lanseres en ny 12" MacBook Air i løpet av høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PlastBox, det er bare å gi deg nå, fanboyingen din er flauere enn drittungene som krangler mellom Xbox vs Ps3/4.

Hvis du ser på testene og det som har blitt sagt tidligere, ser du at det er totalinntrykket som teller, den gjennomsnittlige mannen bryr seg lite om at en bil har noen hestekrefter ekstra når den er stygg som juling.

Teknologijournalister > flau internett fanboy.

Skarp argumentasjon. Such impressed. Much point. Wow.

Ståmann og personangrep på 2 settninger. Det må være en eller annen rekord, right? Jeg fanboyer ikke. Holdningen min er "Rett verktøy til rett jobb", og jeg har sagt flere ganger gjennom tråden at dersom man ønsker å kjøpe en Mac, så kjøper man en Mac. Det jeg derimot er "fan" av å presisere er at:

  • Operativsystemene er likestilte. Tiden er forbi der Mac var mer stabilt og hadde masse glitter mens Windows var firkanta og ustabilt. Hva man liker best avhenger altså utelukkende av.. *drumroll* hva man liker best.
  • Maskinvareplatformene er nøyaktig de samme, og lik ytelse koster gjevnt over en god del mindre uten Apple-merket.

Altså: Subjektive målestandarder er subjektive. Big surprise. Liker du Apple-tastatur bedre? Sure, go for it. Liker du Mac OS X bedre? For all del. Det betyr ikke at de nevnte tinga faktisk er bedre, eller at de —om en skal forsøke og være objektiv og få til en ufarget sammenligning— rettferdiggjør prisforskjellen.

Den taper jo ikke på alle punkter? Den vinner på det du nevner. Hva mer ønsker du at jeg skal si? Nei det er kanskje ikke så lett å måle i tall hva som gjør et tastatur og en touchpad god eller dårlig, men at det påvirker produktet i stor grad kan du jo ikke nekte på. En bil kan ha en god motor, men hvis ratt og pedaler ikke responderer på riktig måte blir kjøreopplevelsen heller dårlig. På samme måte kan du ha en laptop som på papiret har målbart god ytelse, men som i reellt bruk bråker mye, blir så varm at du ikke kan ha den på fanget, har liten touchpad med dårlig respons, et tregt tastatur, ulogisk knappeplassering og et skjørt plastkabinett som knirker og sprekker lett. Mange subjektive egenskaper som vil gjøre brukeropplevelsen dårlig. Alt handler ikke om tall og ytelse.

Da må du se på engadget-linken igjen og klikke deg videre til de seks testene som den linker videre til.

Føler forresten jeg bare må legge med dette sitatet fra en herremann litt lengre opp i denne tråden. :D

Du påstår altså fortsatt at Teknisk Ukeblad ikke er i stand til å teste punkter som er relevante for klassen av utstyr de faktisk tester..

Mac-en fremstilles i beste fall som middelmådig på alle punktene i UTs test. Det står der, svart-på-hvitt. MacBooken vinner på batteritid, og på en kommentar om tastatur og "pekeplate" i Konklusjon-avsnittet. Det er ingen objektiv breakdown av hva som gjør et Apple-tastatur bedre enn et hvilket som helst annet tastatur, testeren liker det enkelt og greit bedre.

Edit: i tilfelle det fortsatt skulle være vanskelig å forstå. Hadde jeg skrevet samme test hadde jeg kommet til samme konklusjon på alle testpunktene, da de håndterer objektive, målbare data som skjermkvalitet og maskinvareytelse. Jeg hadde dog ikke avgjort hele testen basert på hvilket tastatur jeg liker best, uavhengig av summen av de faktiske testpunktene.

Det til side er ikke "totalopplevelse" noen objektiv målestandard. Om du ilegger "totalopplevelse" noen vekt kan du antagelig designe tester der akupunktur "totalt sett er like bra som" moderne, vestlig, vitenskapsbasert medisin fordi brukerene syntes "totalopplevelsen" var like bra. Ja, den analogien var rimelig tynnstrukket, men den var ene og alene der for å understreke hvor dumt det er å svare meg med subjektivt føleri når hver eneste post jeg har skrevet så langt har vært et forsøk på å redegjøre for hvor man får mest igjen for pengene...

..gitt at, for hudreogførtiende gang, brukeropplevelse er 100% avhengig av hvilke vaner og forventninger man har, og at vaner og forventninger er ting som kan endres over tid mens maskinvare og ytelse er maskinvare og ytelse. Hvorfor betale mer for mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...