Gå til innhold

Store legger...


solbre

Anbefalte innlegg

Noen som sliter med veldig store legger?

Så jeg har legger som er rundt 46-50 cm og er utrolig slitsomt, er 192 cm høy og veier 90-92 kg. Planen er og gå ned 10-12 kg til.

Er kjempe lei av og ha store legger!!

For litt over et år siden var jeg ganske stor( nevnt tidligere i andre topic's ) gikk ned ca 45-50 kg på 1 år og har som sagt 10-12 kg igjen!

Men leggene mine er forsatt store og det plager meg utrolig mye, hvordan kan man få mindre ? Vil leggene mine kanskje krympe mer ? Håper på tips! Er møkk lei av dem rett og slett!

Mvh gutt 17 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Punktslanking er vanskelig/mulig, men vil tro de blir mindre etter hvert som du fortsetter treningen. Hvordan type trening trener du? Styrke eller kardio? Kardio vil sannsynligvis gjøre de mindre, men da mister du muligens litt muskelmasse.

Nei, punkt slanke går ikke.. :)

Ja, håper det... Jeg trener kun styrke, men ikke bein fordi vil ikke få noe større bein de er ganske store! Så bein trener jeg aldri, Kardio er jeg ufattelig dårlig på, eneste jeg er streng på er kosthold og vekta går nedover så har ikke brukt Kardio, men er vel kanskje ganske lurt og begynne litt med det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store legger > pinglelegger :)

Flink du har vært som har gått så mye ned i vekt, og som følger et strengt kosthold. Nå som du har gått ned så mye er det på tide å øke treningen mer?! :) Lag deg en loggbok her!

Du blir ikke bedre i cardio hvis du ikke letter på rumpa og tar fatt på problemet! Jeg vet det er skikkelig frustrerende om man blir sliten av å løpe 100 meter, men et sted må alle begynne. Start i det små, tving deg noen meter og minutter ekstra hver gang, så skal du se at kondisen forbedrer seg gradvis, og om noen måneder er den distansen du begynte med nesten blitt en oppvarming. Du kan jo prøve sykling / spinning også. Cardio vil hjelpe deg å gå enda mer i vekt og få fart på sakene.

Og.. Never skip leg day. Få skikkelig styrke i de beina dine, så skal du se at du blir fornøyd etter hvert. Tviler på at beina dine blir noe større, men mer muskuløse skal du ikke se bort i fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første ;gratulerer med å ha gått ned femti kilo! :o:D

Hvor stor omkrets har du rundt lårene?

Leggene dine burde krympe etterhvert som kroppen blir lettere og trenger energi for å fortsette vekttap /ikke trenger å ha så mye muskulatur i bein/underkropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer med det motsatte av alle andre kanskje:

GODTA leggene dine. En dag, når lårene dine og resten av kroppen din er stor så kommer du til å være glad for at du har store legger.

Skal de bli mindre så må du unngå å bruke de. Kjøpe deg rullestol rett og slett..

Du burde ihvertfall ikke løpe, trene bein, gå noe særlig, etc. Så igjen, GODTA de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Store legger > pinglelegger :)

Flink du har vært som har gått så mye ned i vekt, og som følger et strengt kosthold. Nå som du har gått ned så mye er det på tide å øke treningen mer?! :) Lag deg en loggbok her!

Du blir ikke bedre i cardio hvis du ikke letter på rumpa og tar fatt på problemet! Jeg vet det er skikkelig frustrerende om man blir sliten av å løpe 100 meter, men et sted må alle begynne. Start i det små, tving deg noen meter og minutter ekstra hver gang, så skal du se at kondisen forbedrer seg gradvis, og om noen måneder er den distansen du begynte med nesten blitt en oppvarming. Du kan jo prøve sykling / spinning også. Cardio vil hjelpe deg å gå enda mer i vekt og få fart på sakene.

Og.. Never skip leg day. Få skikkelig styrke i de beina dine, så skal du se at du blir fornøyd etter hvert. Tviler på at beina dine blir noe større, men mer muskuløse skal du ikke se bort i fra :)

Setter stor pris på så godesvar ;)

Hjertlig takk. Ja, kunne tenke meg og gjøre litt mer kardio, var nettopp ute i 25 min og jogga.. ja, er ikke stort, MEN er en begynnelse som sagt ;)

Det værste er at kardio er noe man faktisk blir fort god i.

Tenkte og prøve og få til litt svømming fremover også :)

Ja, håper ikke de blir større, men det som plager meg er at de er så store, hadde de vært mindre hadde jeg følt meg vell! fornøynd med overkropp og lår, MEN de møkka leggene.. haha

Men skal begynne med en 20-30 min joggetur 5 ganger i uka + styrke 5-6 ganger i uka og se om det hjelper, tror du en logg kan hjelpe meg med og pushe meg bedre på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første ;gratulerer med å ha gått ned femti kilo! :o:D

Hvor stor omkrets har du rundt lårene?

Leggene dine burde krympe etterhvert som kroppen blir lettere og trenger energi for å fortsette vekttap /ikke trenger å ha så mye muskulatur i bein/underkropp.

Tusen takk :D

Lårene er på rundt 60-62 cm på det største :)

Ja, tenker det selv, men er 192 cm høy og veier 91-92 kg så synes ikke det er overvekting men skal ned til rundt 80 og da må jo leggene forsvinne mer tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer med det motsatte av alle andre kanskje:

GODTA leggene dine. En dag, når lårene dine og resten av kroppen din er stor så kommer du til å være glad for at du har store legger.

Skal de bli mindre så må du unngå å bruke de. Kjøpe deg rullestol rett og slett..

Du burde ihvertfall ikke løpe, trene bein, gå noe særlig, etc. Så igjen, GODTA de :)

Ja, må nok godta det mer... liker ikke og gå i shorts pga, føler alle titter... så føler meg ikke vell med slike legger dessverre, som du sier alle vil egentlig ha store legger som bodybuilder, men skulle gjerne hat litt mindre uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter stor pris på så godesvar ;)

Hjertlig takk. Ja, kunne tenke meg og gjøre litt mer kardio, var nettopp ute i 25 min og jogga.. ja, er ikke stort, MEN er en begynnelse som sagt ;)

Det værste er at kardio er noe man faktisk blir fort god i.

Tenkte og prøve og få til litt svømming fremover også :)

Ja, håper ikke de blir større, men det som plager meg er at de er så store, hadde de vært mindre hadde jeg følt meg vell! fornøynd med overkropp og lår, MEN de møkka leggene.. haha

Men skal begynne med en 20-30 min joggetur 5 ganger i uka + styrke 5-6 ganger i uka og se om det hjelper, tror du en logg kan hjelpe meg med og pushe meg bedre på dette?

Dude, jeg er stolt om jeg jogger i 8 minutter! 25 minutter er kjempebra :) Du har rett i at man blir fort bedre i cardio. Høres ut som en veldig fin plan. Svømming er kjempebra trening.

Loggbok hjelper masse på motivasjon, og i tillegg får du masse råd! Lagde en logg selv for et halvt år siden og har fått masse motivasjon fra den :) Synes du skal lage deg en logg med det samme :)

Du får trene så mye som du orker og som du føler at du klarer, uten å slite deg ut selvsagt. Er sikker på at hvis du følger planen din så kommer du til å merke store forandringer om noen måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dude, jeg er stolt om jeg jogger i 8 minutter! 25 minutter er kjempebra :) Du har rett i at man blir fort bedre i cardio. Høres ut som en veldig fin plan. Svømming er kjempebra trening.

Loggbok hjelper masse på motivasjon, og i tillegg får du masse råd! Lagde en logg selv for et halvt år siden og har fått masse motivasjon fra den :) Synes du skal lage deg en logg med det samme :)

Du får trene så mye som du orker og som du føler at du klarer, uten å slite deg ut selvsagt. Er sikker på at hvis du følger planen din så kommer du til å merke store forandringer om noen måneder.

Ja, fornøyd med 8 min jeg og bare jeg gjør noe annet enn og sitte ;)

I kalorier ligger jeg rundt 2000 kcal :)

Svømming trener alt, jeg har blitt støl i alle muskler når jeg har svømt!

Da skal jeg prøve og lage det i løpet av kvelden/morgendagen.

Kan godt hende jeg blir sliten til tider, men da pleier jeg og spise litt mer og trene litt mindre og sove litt mer og får tilbake alt igjen i løpet av en uke så er ingen problem, må bare ikke bli lei, men merker at når man ser fremgang blir man faktisk aldri lei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er litt morsom lesing, i og med at de fleste nok kunne tenkt seg større legger, men som på grunn av genetikk, er ganske fastlåst til hva de har. Når du kommer i kjempebra form (virker som om du er godt på vei), så tror jeg at leggene dine også vil forme seg til å bli bra.

Apropos alderen din, synes jeg at du ikke skal gå altfor høyt opp i vektskåla. Greit nok at 17-åringer ikke er fullt utvokste og veier mindre enn voksne, men 80 kilogram på 192cm er faktisk ganske lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt morsom lesing, i og med at de fleste nok kunne tenkt seg større legger, men som på grunn av genetikk, er ganske fastlåst til hva de har. Når du kommer i kjempebra form (virker som om du er godt på vei), så tror jeg at leggene dine også vil forme seg til å bli bra.

Apropos alderen din, synes jeg at du ikke skal gå altfor høyt opp i vektskåla. Greit nok at 17-åringer ikke er fullt utvokste og veier mindre enn voksne, men 80 kilogram på 192cm er faktisk ganske lite.

Ja, haha! Alle jeg snakker med ønsker seg større legger, og alle spør hva dem må gjøre. Haha

Ja, siden det ikke er lenge siden jeg veide rundt 140kg rundt 1 år siden så kan det ha mye med at leggene har hatt mye og bære på, så etter en stund fremover vil dem kanskje krympe litt og bli mer markere pga mer ned i vekt :)

Vet jeg er ung, men når du alltid har vært svær så vil du virkelig være tynn også, skal ned til rundt 80 kg og derfra bygge muskler til rundt 85 kg igjen og se hvordan det da er! Derifra skal jeg nok gå ned i bare fett men samtidig bygge muskler og holde på det en stund fremover, det er målet vartfall!

Joda, har aldri hat en normal BMI ( skal ikke tenkte for mye på BMI ) men er faktisk deilig og være "normal" også! Nå går målet og være mer av den typen som er fit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...