Gå til innhold

Turutstyrtråden.


Ojive

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eit snev av klaustrofobi? ;)

Da hadde sovpose vært dårlig business! ;) Men telt er bare klamt og trangt, er ingenting positivt med det. Eneste er hvis det er UENDELIG mye mygg, da kan det være greit med litt fri. Ellers er alt bedre uten telt. Og du kan ligge å se opp på stjernehimmelen mellom trekronene når du skal sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde sovpose vært dårlig business! ;) Men telt er bare klamt og trangt, er ingenting positivt med det. Eneste er hvis det er UENDELIG mye mygg, da kan det være greit med litt fri. Ellers er alt bedre uten telt. Og du kan ligge å se opp på stjernehimmelen mellom trekronene når du skal sove.

Eg klarer ikkje å uttrykka KOR skeptiske eg er ein gong... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jævlig vanskelig å skulle gi råd hvis du ikke kan peke på HVORFOR du er skeptisk til rådene.

Heile konseptet eigentleg. Det å "anbefala" ein person med NULL erfaring med å overnatta ute / i telt å berre pakka med seg minimalt med utstyr og berre GÅ... Jo, det kan sikkert gå bra, men det kan gå skikkeleg gale og etter min tankegang. Spesielt når personen er litt engsteleg av seg.

Men me har spora tråden skikkeleg av sporet, så det er kanskje like greit å avslutta denne diskusjonen. Eg fekk svar på mitt opprinnelege spørsmål på forrige side. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heile konseptet eigentleg. Det å "anbefala" ein person med NULL erfaring med å overnatta ute / i telt å berre pakka med seg minimalt med utstyr og berre GÅ... Jo, det kan sikkert gå bra, men det kan gå skikkeleg gale og etter min tankegang. Spesielt når personen er litt engsteleg av seg.

Men me har spora tråden skikkeleg av sporet, så det er kanskje like greit å avslutta denne diskusjonen. Eg fekk svar på mitt opprinnelege spørsmål på forrige side. :)

Vi sporer videre til du blir enig :D

Poenget er at det bare er scenarioer man konstruerer i hodet som kan gå galt, for jeg ser ingenting som kan gå så galt at det har noe å si. Det er ikke annerledes å legge seg å sove ute enn hjemme i senga, det er bare et annet sted. Hadde vi hatt en respektabel grizzlypopulasjon i Stavangermarka kunne jeg vært enig. Det verste som kan skje er at du kjeder deg eller blir redd, men da er det bare pakke sekken igjen og rusle en time tilbake til sivilisasjonen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ein utfordring til dykk. Finn ein plass innanfor kollektivtilbudet frå Hinna i Stavanger, eg har nemleg ikkje bil... ;)

Lover ikkje at noko skjer for det, men eg skal i såfall vurdera det. :p

P.s. Stavanger har verken t-bane eller Nordmarka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sporer videre til du blir enig :D

Poenget er at det bare er scenarioer man konstruerer i hodet som kan gå galt, for jeg ser ingenting som kan gå så galt at det har noe å si. Det er ikke annerledes å legge seg å sove ute enn hjemme i senga, det er bare et annet sted. Hadde vi hatt en respektabel grizzlypopulasjon i Stavangermarka kunne jeg vært enig. Det verste som kan skje er at du kjeder deg eller blir redd, men da er det bare pakke sekken igjen og rusle en time tilbake til sivilisasjonen igjen.

Man skal selvfølgelig ikke spøke med de nordeuropeiske strihårete fjellelefantene eller bustetrollene, men det er ikke så mange igjen av dem i våre dager. Dessuten er fjellelefantene som regel fremdeles høyt til fjells på denne tiden av året og bustetrollene har sommerferie i Jotunheimen. Det burde være nogenlunde trygt å ferdes i Stavangermarka de nærmeste ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ein utfordring til dykk. Finn ein plass innanfor kollektivtilbudet frå Hinna i Stavanger, eg har nemleg ikkje bil... ;)

Lover ikkje at noko skjer for det, men eg skal i såfall vurdera det. :p

P.s. Stavanger har verken t-bane eller Nordmarka...

Det er skog all over the place like øst for seg. Fjord, fjell, vann og alt som er deilig. Er 100% sikker på at det er plenty å velge i innen ikke så mange kilometer fra kollektiv. Dette er garantert doable :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skog all over the place like øst for seg. Fjord, fjell, vann og alt som er deilig. Er 100% sikker på at det er plenty å velge i innen ikke så mange kilometer fra kollektiv. Dette er garantert doable :D

Huh? Ser du på Lifjellet? Eller ser eg feil veg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

ØL OG COGNAC

Mat:

Kan være alt mulig, varierer veldig ut ifra om det skal være komfortkosetur eller lettere oppakning.

Frokost: Enkelt: Polarbrød med tubeost/knekkebrød med frokostsalat. Kos: brød som ristes over bålet med tykke skiver kvitseidsmør, ferske feite pølser fra slakteren, bacon, egg, tomat og bønner. Noen skiver av en god ost.

Lunsj: Brød eller knekkebrød. Ved luksusfrokosten er vi mette til middag.

Middag: Enkelt: Real turmat, pølser, pasta med skinke. Kos: Biff, grillmat, en svær og feit stek bakt i kokegrup med varme steiner. EGENFISKET FISK.

Kokekaffe.

Godis:

- En walters mandler. Blir aldri spist opp.

- En pose potetgull. Blir spist opp til pilsen ved bålet første kveld.

- Any kind of spekemat eller jerky. Blir alltid spist opp. En god spekepølse skjært med kniv ved bålet med en kald pils til er legendarisk. Prøv å grille noen biter over bålet for variasjon.

Har sikkert glemt noe, men det gjør jeg alltid på tur også. Har aldri vært noe problem.

Mmmmmmm... Der har du min versjon av himmelriket, bare du legger til hunden som snorker ved siden av deg også :cat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...