Gå til innhold

markløft teknikk nybegynner


Bringberri

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Wow, jeg syntes den marken så forbaska bra ut jeg, skjønner att mark er noe jeg skal slutte med :cry:

Det er ikke noe grunn til å slutte selv om teknikken ikke er helt på topp, du må bare lære deg riktig teknikk.

Markløft er en av de mest overførbare øvelsene mot hverdagslige ting. Alle løfter på noe i ny og ne, og det å lære å bruke beina ved løft kan gjøre at du ikke pådrar deg skader når du løfter på ting i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe grunn til å slutte selv om teknikken ikke er helt på topp, du må bare lære deg riktig teknikk.

Markløft er en av de mest overførbare øvelsene mot hverdagslige ting. Alle løfter på noe i ny og ne, og det å lære å bruke beina ved løft kan gjøre at du ikke pådrar deg skader når du løfter på ting i hverdagen.

Har prøvd å lære meg det, flere ganger, krummer ryggen like mye hver forbaska gang, han ene mente at det kunne være noe i det att jeg har noe lengre rygg enn det som er proporsjonalt (oh yes, broscience ^^) istedenfor å gå til sengs med vond rygg så tar jeg heller noen andre øvelser :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et par klienter som sliter sinnsykt med mark, begge har vært butt grippers og hatt kraftig posterior pelvic tilt. Om du er en av disse, kommer du til å måtte jobbe iherdig med mobiliteten for å kunne ha god teknikk - Noe jeg på det sterkeste anbefaler! For som Groenhaug sier er dette noe du må gjøre i hverdagen uansett, og ved dårlig mobilitet og motorisk mønster vil du etterhvert få slitasjeskader.

Kan kort nevne at den ene brukte 1 mnd på mobiliteten, og den andre 3 måneder. Uansett er resultatet vellykket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spør jeg, hvordan vet jeg om jeg har såkalt posterior pelvic tilt? Kan legge til at jeg har en relativt fysisk jobb, klatrer i master / stolper, men meget sjelden jeg får vond rygg av dette, da har jeg som regel kuka med noe jeg ikke burde :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å si noe sikkert uten å ha sett på deg. Du kan legge ut eller sende meg PM med bilder av holdninga di, samt når du bøyer deg etter noe. Ha på trange klær eller bar overkropp. Burde gi en grei indikasjon.

Ift mark så er rumenske markløft en god substitute mens man jobber med mobiliteten. Den vil også jobbe med mobiliteten for deg! Det som er kritisk er man ikke går lavere enn hofta klarer å tilte fremover, og at hofte og rygg er på linje til enhver tid. Og masse buktrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...