Gå til innhold

Hvor fort bør man klare å løpe 10 km?


ceciliab

Anbefalte innlegg

Har trent meg opp etter stygt brudd i lårbeinet og avrevet korsbånd/leddbånd med beskjed om å ikke få løpe så mye igjen, så det har vært en seier i seg selv. Så nå er det morsomt å konkurrere mot seg selv så lenge det er skånsomt for videre opptrening også. Jeg har aldri holdt aktivt på med kondisjonsidrett, men er av den allsidige typen som holder på med litt av hvert (yoga, klatring, langrenn, svømming).

Har akkurat senket løpstiden min med vel 5 minutter og løp nå sist på 48.30. Har ikke holdt på med målrettet trening for å senke tiden, løpt intervaller/ maks 30 min i et halvt års tid, men er nå ute etter å nærme meg en respektabel tid i løpet av denne sesongen.

Hva mener dere er en habil tid på 10 km?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://aktivtrening.com/lop/10-km-den-ultimate-distansen

Det virker som det er vanlig å klare det mellom 40-60 min, så vil si at med 48 minutter, ligger du godt vel i det nedre sjiktet :)

(y)

Takk, har lest den artikkelen, men syns slingringsmonnet var litt stort. 20 min differanse på en såpass kort distanse som 10 km er jo ganske voldsomt. Så tenkte høre med dere her som har egen innfallsvinkel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, jeg tenkte det muligens var kvinner / menn og gj.snitt. Og isåfall ligger du jo veldig bra ann :)

klikk.no skriver :

http://www.klikk.no/produkthjemmesider/shapeup/trening/article834964.ece

Men den siden der ville jeg tatt med en klype salt o_O . men de sier jo 35 min :p

Hehe, ja det blir litt for mye av det gode igjen. Godt de er optimistiske da! Ikke realistisk å senke tiden med 13.30 min i første omgang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja det blir litt for mye av det gode igjen. Godt de er optimistiske da! Ikke realistisk å senke tiden med 13.30 min i første omgang ;)

Det var liksom det :p haha ^_^ Men om du nærmer deg 40, vil jeg si det er imponerende, uten å kjenne bakgrunnen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...