Gå til innhold

"mister" grepet


tussi-

Anbefalte innlegg

Jeg har forsøkt meg på pullups noen ganger, men tilslutt "mister" jeg grepet, dvs jeg har ingen kraft i hånden, får ikke knyttet den ordentlig. Det tar ofte litt tid før bevegelse og styrke er normalt igjen. Noen som vet hvorfor dette skjer og hva jeg evt kan gjøre for å forebygge det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gåinga noko hensikt i forhold til grepet, eller kan ein like godt stå i ro?

Får jernhånd av farmer's ift statiske øvelser, veit ikke hvorfor. Gjetter aktiveringa i nervesystemet, du blir gira av øvelsen. Grepet mitt hadde stagnert lenge og farmer's fixa det for meg.

Viktig å ikke gå til failure noe særlig på grepet i min erfaring, ta på reimer når du kjenner at det er tomt for 'krutt'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du mister evnen til å lukke hånda så kan det være restriksjoner i blodomløp. Ingen smerter? Om smertefullt kan du ha klemte nerver.

Vanligvis ikke noe kjempeproblem å fikse så ikke hyl når du leser dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du tyner henda dine til du ikke kan lukke dem, så kan det være det. Tar meg flere uker å komme meg fra et maksløft f.eks. Vanskelig å si noe konkret over Internett så klart! Prøv rådet og se om fremgangen kommer tilbake. Det tipper jeg at den gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, overtrening..? Trener ikke så mye..

Det kan være en av grunnene til overtrening. Om du ikke trener så ofte, men når du først trener tyner deg selv skikkelig. Ville hørt på Kjetil :-) Prøv med reimer får failiure, og se om det endrer situasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...