Jump to content

Haavardk

Members
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

  1. Jeg synes folk ofte begynner på avanserte programmer for tidlig.Fortsett med det du gjør. Kanskje du har prøvd på litt for rask progresjon. Helt enig med råd fra Tronaldo. Jeg kjørte lineær progresjon i 2-3 år med ABA 3 ganger i uka, og klarte det som mange steder nevnes som "Advanced strength level", type 2x bw i bøy, 1.5 i benk, chins med 50%bw i belte, (Henger litt etter i mark med 2x bw.). De gangene jeg stagnerte litt, tok jeg av noen %, og startet på nytt. Husk at saakte progresjon er progresjon det også
  2. Kaffe får man kjøpt på matbutikken, cafeer, kiosker og besnsinstasjoner :D:D
  3. Ser ut som du er ganske stiv ja! Sett igang å tøye Jeg pleide å være akkurat som deg! Jeg la inn litt dynamisk tøying før trening. Den hvor du ligger i en døråpning (Eller bare en stolpe, etc), ta den ene foten oppover vegge, og den andre rett fram. Den kan du ligge å tøye hamstringen enten statisk, eller dynamisk med å bevege den andre foten opp og ned. Jeg kjørte 15 reps (Den foten som ikke tøyer opp og ned) på hver fot, og etter et par måneder hadde jeg fin mark. Etter ca 6 måneder hadde jeg en fin posisjon i bunn med rykk/snatch-grep. (Tøying suger, men det er desverre nødvendig for mange, inkl. meg selv)
  4. Hei! Kan ikke annet enn å bekrefte det de andre sier. Jeg dro på fjelltur i høyden i 4 uker, ble dårlig, og gikk ned 7 kg. Når jeg kom hjem spiste jeg og trente normalt (3 ganger i uka). ca 2 måneder senere var jeg akkurat der jeg var før turen(styrke og vekt). Forvøvrig har jeg erfart det samme bare motsatt vei. Jeg skulle prøve å legge på meg (stort sett for moro skyld). La på meg 8 kg på en måned. Så gikk jeg tilbake til vanlig hverdag(samme som over), og 2 måneder senere var jeg akkurat tilbake som før. Virker som det er er vanskelig/tar tid å endre på kroppens normaltilstand..
  5. Hei! VM starter i dag! Post gjerne relevant info og linker! Hjemmeside: http://www.houstoniwf2015.com Timeplan: http://www.houstoniwf2015.com/fg-schedule.html Live sending: http://www.teamusa.org/usa-weightlifting/live Noen som vet om det blir sendt på TV også? Hva med Eurosport eller andre?
  6. Har 3 skjermer på jobb: 1: Jobb 2: http://www.powerlifting-ipf.com/media/livestream.html 3 :http://goodlift.info/score.php?r=1
  7. Kult å se så mange nordmenn som er med hva er det som skal til for å bli nominert? Ref inderne i -93 menn, som løftet litt mindre enn de andre Hadde jaggu ikke blitt sist om jeg hadde vært med
  8. Takk for bra tips! Finner bra alternativer til stenger, skiver og stativ her, men ikke så mye til underlag.. Denne er jo awesome, men koste ca 25 000,- http://eleikosport.se/en/46/product.aspx?ac=3001384&cn=1 Billig alternativ til en slik? Vurderer å lage selv med kryssfiner og stallmatter
  9. Hei! Vi har et treningsrom på jobben, med masse utdaterte maskiner og tull. Jeg skal skaffe utstyr til dette rommet. -Vi skal gjøre knebøy, mark, olympiske løft, -Kunne droppe vekter i gulvet uten å ødelegge utstyr, hørsel eller gulv. Trenger råd til hvor vi kan skaffe utstyr som funker. Skulle gjerne hatt eleiko over hele linja, men det blir for dyrt. Vi trenger: -Stang (220cm, 28mm stang. Mao. standard) -enkelt knebøy stativ (som går så lavt at man kan bruke det til benk også) -Bumper plates. (Tenkte crossfit style, siden de bråker minst) -gummi underlag. ca 30mm, puslespill ell. Aner ikke hvor man får kjøpt dette Vi har følgende: -flyttbar benk -dips stativ -chins bar -ikke standard stang med ymse vekskiver på forhånd takk for alle råd
  10. Whey 80: Blander stort sett med melk. Synes alle blir bedre da Pistasj: Helt konge! Smaker som pistasj is Iskaffe: Nydelig iskaffe! Det står at det er koffein i denne, men ikke hvor mye.. Kokos: Veldig god, mild smak.
  11. Bruker du kalk? Det gjør det litt lettere å holde seg fast
  12. Ny til forumet her.. Hei Jeg trener ikke mot konkurranse, men prøver å maksimere styrke. Fukuserer på knebøy, mark, benk, pullups og skulderpress. Nå kjører jeg en 2-split, og trener 2 ganger i uka. Altså en gang per øvelse i uka. Hva mener dere er nok restitusjon mellom hver gang dere trener hardt på en øvelse? Mener å ha hørt at jo sterkere man blir, jo mer restitusjon trenger man fordi det er så stor påkjenning for kroppen? Til referanse, her er statistikken min (estimert 1rm med denne http://www.exrx.net/Calculators/OneRepMax.html kjører 4-7 reps. Og ja, under parallel på bøy osv Kroppsvekt: ca 88kg høyde: 189cm Knebøy, 190 Mark: 190 benk: 140 Skulderpress: 80
×
×
  • Create New...