Gå til innhold

tussi-

Medlemmer
  • Innholdsteller

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av tussi-

  1. Nei, bruker ikke det, men skal prøve med det :-)
  2. Ok! Takk for hjelpen :-)
  3. Hm, overtrening..? Trener ikke så mye..
  4. Jepp, men det er ubehagelig i underarmen også, på innsida
  5. Nei ikke som jeg kommer på, så det kan ikke plage meg mye ellers!
  6. Nei ingen smerter, tror jeg.. Men klarer ikke å knytte hånda skikkelig, blir helt vissen. Ubehag i hånda og innsiden av underarmen. Restriksjoner i blodomløp, hva gjør man med det..?
  7. Takk for svar! Skal prøve farmer's walk! Veldig irriterende å miste evnen til å lukke hånda!
  8. Jeg har forsøkt meg på pullups noen ganger, men tilslutt "mister" jeg grepet, dvs jeg har ingen kraft i hånden, får ikke knyttet den ordentlig. Det tar ofte litt tid før bevegelse og styrke er normalt igjen. Noen som vet hvorfor dette skjer og hva jeg evt kan gjøre for å forebygge det?
  9. Takker for svar! Håper en av de kan hjelpe meg!
  10. Noen som har en flink manuellterapeut å anbefale meg som holder til sentralt i Oslo? Har fått påvist prolaps, dette klemmer på isijasnerven, og nå anbefaler legen at jeg tar kontakt med en manuellterapeut som forhåpentligvis kan hjelpe meg! Setter stor pris på svar!
  11. Ja jeg vet det er en muskel ;-) Glemte å skrive "syndrom" ;-) Muskelen klemmer på isijasnerven, og smertene ganske så like som da jeg hadde prolaps. Skal prøve det med ballen! Har gått sånn ei uke nå, og det blir ikke akkurat bedre..
  12. Noen som har erfaring med prirformis her? Har aldri hørt om det tidligere, men fikk beskjed av legen at det er det jeg har. Har tidligere hatt prolaps med isjiasproblemer og trodde det var det som hadde kommet tilbake. Legen sa jeg bør tøye, så det prøver jeg å gjøre. Ellers kunne jeg trene som normalt til smertegrensa. Tar paracet og ibux 4 ganger om dagen, men har egentlig mye vondt! Sitter en del i jobben, men beveger meg så mye jeg kan. Er det noen her som har hatt det samme? Hvor lang tid har det evt tatt før det har blitt bra? Tar også gjerne i mot tips til hva jeg bør gjøre/ ikke gjør
  13. Hvordan trene seg opp til lavere fettprosent ved å holde vekta konstant ?? Det er nemlig mitt mål! Hvor bør man ligge i forhold til kalorier da? Litt over eller under vedlikehold?
  14. Hadde også satt stor pris på om noen har enkle og gode lunsj/middagsforslag å dele
  15. Så bra Har tidligere prøvd å kutte helt på karbs, men uten hell, så med et redusert inntak funker jeg mye bedre. Prøver å ikke få i meg for mye. Har funnet ut at jeg må kjøre et opplegg jeg kan leve med, ellers går jeg på en stor smell, og da er jo hele greia bortkasta. Og jeg føler at jeg har energi og overskudd og er sjelden veldig sulten (i så fall har det gått for lang tid mellom måltidene). Noen som har peiling på hvor lang tid jeg må belage meg på å bruke for å gå ned et par % i fett?
  16. Jeg tror vedlikehold er på ca 2200-2300 kcal, så 1800 er underskudd ja. Hvor stort bør underskuddet være? Er ikke så flink til faste måltider og litt dårlig til å planlegge. Har et mål om ukesplaner ift mat Froskost er som regel havregryn med skummet melk eller havregrøt. Til lunsj prøver jeg å spise salat med kylling/skinke, evt middagsrester. Middag er ofte kjøtt/fisk med grønnsaker, noen ganger litt ris, pasta eller byggris. Mellommåltider består av kålrot, gulrot, frukt, kesam, cottage cheese, nøtter, smoothies, knekkebrød med ost/skinke.... Trener ofte på ettermiddagen, så spiser vanli
  17. Takk for tips! Har forsøkt å lese meg til dette men synes det er vanskelig. "Alle" har jo også sin mening om dette! Jeg har trent litt av og på tidligere, startet igjen i vår, med en pause i sommer. Så nå er jeg igjen klar til å komme i gang! Men denne gangen vil jeg gjøre det ordentlig, både med trening og mat, og jeg vil heller ikke falle av underveis. Så det jeg ønsker, er å gjøre noe med livsstilen og få gode rutiner både mtp mat og trening!
  18. Er det noen som kan hjelpe meg med gode tips til hvordan jeg skal spise for å gå ned i fettprosent? Jeg er 169 cm, ca 64 kg og har en fettprosent på 25,5. Nå spiser jeg grovkarbo, rent kjøtt og fisk, og forsøker å få i meg en god del grønnsaker. Tror jeg har ligget på ca 1800 kcal de siste ukene. Har nylig startet å trene med PT, så treningen tror jeg skal gå bra. Planen er styrke 3 ganger i uken + 1-2 kardioøkter. Har ikke rukket å få snakke med PT om kosthold ennå, og er veldig usikker på hvordan jeg bør spise for å nå målet mitt! Håper noen her kan hjelpe litt
  19. Igjen, tusen takk for gode svar :)Har blitt en del klokere! Og jeg har tenkt å prøve å ikke fokusere så mye på vekt (selv om jeg vet det kommer til å bli vanskelig...), men fokusere på trening og mat i stedet!
  20. Det er godt å høre! Og veldig glad for å få hjelp til dette som jeg kan så lite om
  21. Takk for bra svar og link til rumpeprogram, nå skal det trenes Jeg har tidligere trent fullkropp og synes det er greit. Bør man ha en hviledag mellom hver trening når man gjør det? Og hvor mange økter bør man ha i uka ved fullkroppsprogram? Er det forresten viktig med kardio i tillegg? Takk for fint svar! Nå svarte du på det jeg glemte å spørre om, ang fordelingen av protein, fett og karbohydrater, supert Hehe, nei karbohydrater er vel det enkleste å få i seg I allefall for meg som er glad i havregryn og grovt brød! Sikkert mange dumme spørsmål her, men har ikke så god
  22. Hvilket rumpeprogram brukte du? Har søkt litt og ser ut som det er flere... Du ser jo strålende ut med 65 kg:)Hvor lang tid tok det før du merket noen forskjell? Nå har jeg vel og merke en del mer fett bak der enn deg da men.. Noen tips til smarte matvalg/ planer? Bør jeg følge noen spesiell plan? På den sida du viser til, får jeg kun frem kaloribehov. Fikk beregna kaloribehovet mitt for å gå ned i vekt på sats i vår, der mente de at jeg bør ligge på 1750-1850 kcal. Høres det fornuftig ut?
  23. Takk for svar! Ja jeg skjønner hvor du vil! Og dersom jeg greier å få litt mer muskler og bli strammere, vet jeg at vekt ikke har noe å si! Men akkurat nå føler jeg meg ikke bra i det hele tatt, derfor jeg ønsker en relativt rask løsning, men vet også at det ikke er det beste egentlig. I forhold til kosthold er det så mye å lese, blir litt forvirra. Og det sies jo at kostholdet står for rundt 70% når det kommer til vektreduksjon... Er også usikker på om jeg skal gå inn for vektreduksjon, eller om jeg skal tenke styrketrening og et bra kosthold (hva nå det er..), ikke fokusere så mye på vekt
  24. Jeg har i løpet av sommerferien lagt på meg ca 3 kg.. Før ferien hadde jeg de siste 3 mnd trent styrke flere ganger i uka og hatt et greit kosthold (grovkarbo, lite sukker osv). Gikk ned et par kilo også, men nå har de altså kommet tilbake.. Jeg veier nå nesten 64 kg, er 1,69 høy, og ønsker å gå ned til 58-59 kg, da dette er en vekt jeg føler meg vel med. Jeg er ikke godt trent, så ønsker også å få strammere lår, rumpe osv. Noen som kan hjelpe med tips til hvordan få dette til innen rimelig tid??
×
×
  • Opprett ny...