Gå til innhold

Noen som følger UFC her?


Tronaldo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt ok card, jo lengre tid det går jo mer riktig føles det at Lawler vant, håper det sender et signal om at dommerne ikke nødvendigvis gir rundene til bryteren lengre. At man faktisk må prøve å fighte for å vinne :)

Pettis subbe Gil, hadde jeg aldri trodd! Rått

Amen to that! Mektig lei av at brytere vinner kamper ved å bare legge seg over personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen to that! Mektig lei av at brytere vinner kamper ved å bare legge seg over personen.

"Bare legge seg over" ja... Det er jo trossalt dritlett å holde nede en person som gjør alt han kan for å komme seg opp på beina. :facepalm:

Hvis du klarer å ta noen ned, og holde de der mens du slår de eller går framover i "posisjonsrekka" så syns jeg at du fortjener å vinne kampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bare legge seg over" ja... Det er jo trossalt dritlett å holde nede en person som gjør alt han kan for å komme seg opp på beina. :facepalm:

Hvis du klarer å ta noen ned, og holde de der mens du slår de eller går framover i "posisjonsrekka" så syns jeg at du fortjener å vinne kampen.

Det var vel det som var poenget mitt;) Så lenge du benytter deg av posisjonen til å sette opp sub'er eller avansere, så skal du klart vinne kampen. Dog, det finnes nok av kamper hvor det ikke er tilfelle, hvor dommeren må gripe inn og be om at det skjer noe.

Og ved en ujevn matchup er det faktisk ganske lett for en bryter "å legge seg over". Har selv drevet med MMA og kommer fra stand-up grener. Har opplevd å bli tatt ned av drevne brytere uten at de gadd å bruke henda en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dilemmaet nå til helga er jo hvordan man skal få sett UFC! Hvor laster dere ned i fra nå som The PirateBay er nede??

mmatracker tenker æ

Det var vel det som var poenget mitt;) Så lenge du benytter deg av posisjonen til å sette opp sub'er eller avansere, så skal du klart vinne kampen. Dog, det finnes nok av kamper hvor det ikke er tilfelle, hvor dommeren må gripe inn og be om at det skjer noe.

Jeg mener personlig at terskelen for å resette kampen burde vært LANGT høyere enn hva den er idag i UFC. Det er en stor forskjell på å stalle, og det å ta ting med ro/være forsiktig for å ikke miste posisjonen. Det er ekstremt fort gjort å miste f eks side control når man slipper tak med en ene hånden for å slå.

Altså, om noen sitter øverst i half guard og kaster ut et slag hvert 5-10 sekund, så ser jeg ikke noen poeng i å resette kampen. Jeg skjønner at det ikke er kjempespennende å se på, men jeg er ikke enig med å ta fordelen bort ifra han som har jobbet hardt for å få takedown og havne på topp.

Så lenge man ikke staller for harde livet ala Ken Shamrock mot Royce, så mener jeg at dommeren må la folk sloss i fred.

Og ved en ujevn matchup er det faktisk ganske lett for en bryter "å legge seg over". Har selv drevet med MMA og kommer fra stand-up grener. Har opplevd å bli tatt ned av drevne brytere uten at de gadd å bruke henda en gang.

Hvis det er tilfellet så bør bryteren vinne kampen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe :D så jævli "gentleman" av john jones...når han er på lufta...men av lufta :p DAYEM SON :D

GRUDGE match :D

Ja, så sykt busted! "They can hear this?" :p

Håper Cormier moser han...!

Når det er sagt, Fy flate Dos Anjos vs Nate Diaz i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så sykt busted! "They can hear this?" :p

Håper Cormier moser han...!

Når det er sagt, Fy flate Dos Anjos vs Nate Diaz i natt!

hehehe:D DU MÅ se Dos Anjos vs NAte Diaz...fordi..rett før den kampen..er det en ny intervju med jones vs Cormier :D hahaha SMACKTALKING on the highest level :D ser på det nå :D

tok opp via canal digital :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bare ønske de fjernet "3 points"-regelen der du ikke har lov til å sparke eller knee noen som har tre kontaktpunkter til bakken. Det er så mange som misbruker den, og alle BJJ-folk trener jo på å gå inn i takedowns "i knestående". I mine øyne kunne det blitt langt mer interessante og realistiske kamper om man hadde èn lang runde og stort sett eneste reglene var at man ikke skulle ligge som et "human blanket", ikke bruke 12-til-6-albuer og ikke lov å trampe på hodet til motstanderen.

Tenk hvor mye bryterne hadde slitt om de ikke kunne sitte på knærne og forsøke å få en god dobbel om de måtte være redde for både knær mot hodet og albuer mot toppen av skallen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hva som kommer til å skje i denne kampen så er jeg overbevist om at det blir en høydare av en kamp. Jeg har aldri sett fram til en kamp så mye som denne. Cormier FTW! :D:D:D

2 x 49-46 til Junior Dos Santos over Miocic virka drøyt ensidig dømming. Miocic tok tre av rundene i mine utrenede øyne. Heftig kamp likevel (y)

Og forresten: Beinet til Nate Diaz må se ut som helvete, for goddamn som han fikk gjennomgå med leg kicks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva som kommer til å skje i denne kampen så er jeg overbevist om at det blir en høydare av en kamp. Jeg har aldri sett fram til en kamp så mye som denne. Cormier FTW! :D:D:D

2 x 49-46 til Junior Dos Santos over Miocic virka drøyt ensidig dømming. Miocic tok tre av rundene i mine utrenede øyne. Heftig kamp likevel (y)

Og forresten: Beinet til Nate Diaz må se ut som helvete, for goddamn som han fikk gjennomgå med leg kicks.

cigano vs miocic det var en DOG FIGHT :D heuehuehuhueee :D

NAtediaz sin fot var lilla allererde under 2 runde :hilarious::nailbiting: feeeeeeeeeefaaaaen for noen leg kicks han fikk :hilarious:

Alllistair overreem såg plutselig litt mindre swole ut :wacky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bare ønske de fjernet "3 points"-regelen der du ikke har lov til å sparke eller knee noen som har tre kontaktpunkter til bakken. Det er så mange som misbruker den, og alle BJJ-folk trener jo på å gå inn i takedowns "i knestående". I mine øyne kunne det blitt langt mer interessante og realistiske kamper om man hadde èn lang runde og stort sett eneste reglene var at man ikke skulle ligge som et "human blanket", ikke bruke 12-til-6-albuer og ikke lov å trampe på hodet til motstanderen.

Tenk hvor mye bryterne hadde slitt om de ikke kunne sitte på knærne og forsøke å få en god dobbel om de måtte være redde for både knær mot hodet og albuer mot toppen av skallen :D

Så vidt jeg har skjønt fra Joe Rogan så er den 12-til-6-albue forbudt pga. en latterlig regel etter at noen smartinger så sånn oppvisning i mursteinsmashing med albue. Det gjøres jo overfra og rett ned, altså 12-til-6. Derfor ble albuer 12-til-6 forbudt og har vært forbudt siden, siden vi ikke kan la noe tilsvarende skje med mennesker.

Apropos: Hva synes dere om Joe Rogan egentlig? Jeg har ikke peiling på MMA utover UFC i det hele tatt, men jeg liker i alle fall kommenteringen til Joe. Heller han enn de andre som kommenterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva som kommer til å skje i denne kampen så er jeg overbevist om at det blir en høydare av en kamp. Jeg har aldri sett fram til en kamp så mye som denne. Cormier FTW! :D:D:D

2 x 49-46 til Junior Dos Santos over Miocic virka drøyt ensidig dømming. Miocic tok tre av rundene i mine utrenede øyne. Heftig kamp likevel (y)

Og forresten: Beinet til Nate Diaz må se ut som helvete, for goddamn som han fikk gjennomgå med leg kicks.

Jeg tror som deg at Jon-DC blir helt fantastisk, men i motsetning så er det Jon Jones for alle penga!! Han er kanskje en jævel, men det han har gjort i buret de siste årene er så sinnsykt overbevisende og imponerende, at jeg håper han kan holde det gående sånn frem til en arvtager er klar, og DC er ikke den personen tror jeg!

Synes og 49-46 var drøyt men mine utrenede øyne så var det en 48-47 kamp i favør Cigano... Han kjempa seg bra tilbake, men liker ikke helt utviklingskurven han har hatt de siste årene.

Nata er jo akkurat lik på broren. Kjemper til siste slutt, og snakker som en gud mot motstanderen under kamp, uansett hvor mye juling han får! Digger innstillinga! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror som deg at Jon-DC blir helt fantastisk, men i motsetning så er det Jon Jones for alle penga!! Han er kanskje en jævel, men det han har gjort i buret de siste årene er så sinnsykt overbevisende og imponerende, at jeg håper han kan holde det gående sånn frem til en arvtager er klar, og DC er ikke den personen tror jeg!

Synes og 49-46 var drøyt men mine utrenede øyne så var det en 48-47 kamp i favør Cigano... Han kjempa seg bra tilbake, men liker ikke helt utviklingskurven han har hatt de siste årene.

Nata er jo akkurat lik på broren. Kjemper til siste slutt, og snakker som en gud mot motstanderen under kamp, uansett hvor mye juling han får! Digger innstillinga! :D

Jon Jones er irriterende god, det skal han ha ;) Jeg likte han til å begynne med, men jeg endret mening. Faens sleipe kuksuger av en kristen hyklerfaen. Men ingen kan ta fra han prestasjonene hans, det er helt vilt hva han har fått til. Det sier seg selv at han har skillz når han er pound-for-pound best fighter. Hvis Jones mot formodning vinner mot Cormier så blir det sannsynligvis Jones VS Gustaffson II neste, og det kan bli en fet omkamp. Jones fikk kjørt seg i første kampen, og Gustaffson ble robba.

Cormier er så god utforder som det er mulig å komme med IMHO. Mannen har jo ikke tapt en eneste runde i UFC, og har dominert kampene sine fullstendig. Det blir i praksis to ubeseirete fightere mot hverandre. Vi kommer til å se Cormier ta ned Jones og smashe trynet hans :D UFC Light Heavyweight: Feteste divisjonen i UFC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at Cormier kommer til å ta Jones ned. Med rekkevidden til Jones så seg jeg ikke hvordan Cormier skal klare å komme nært nok til å kunne skyte inn for en takedown.

Jeg ser for meg at dette kommer til å bli en meget frustrerende kamp for Cormier der han kommer til å spise jabs mot hodet i 5 runder og tape på poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...