Gå til innhold

Noen som følger UFC her?


Tronaldo

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg skitten...hadde aldri trodd jeg skulle heie på en av Diaz-brødrene! Eller synes en kamp med hverken ham eller Anderson Duck skulle være spennende...

Haha, satt litt med samme følelse ;) Ikke den mest spennende kampen, selv om den hadde sine øyeblikk. Nå vil det vise seg om Silva fortsetter eller ikke. Helt greit om han legger hanskene på hylla hvis nok er nok, samtidig som jeg gjerne ser Weidman VS Silva III.

Høydepunktet denne kvelden for min del var Thiago Alves VS. Jordan Mein. Fet kamp (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt revet mellom fortiden og nåtiden. Selv om nivået øker betraktelig, så gjør det også at alle fighterne er veldig "generisk". Du vet de er well-rounded så det gir ikke store kontraster eller særlig spenning. Før i tiden var det i alle fall personligheter og man hadde alltid den følelsen at "dette kan gå ille". Nå er alle så gode og jevnt matchet at kampene er et fryd rent teknisk, men jeg har mista den spenningsfølelsen.

F.eks før, du viste at fightere som Wanderlei eller Chuck Liddell betydde spenning, og hadde den x-factoren av spenning. Tåler motstanderen et spark fra CroCop? En høyre fra Fedor? Armbaren til Nog etc etc etc. Med noen hederlige unntak er fighterne nå til dags så like og "kjedelige" at jeg sliter med å klare å bli hypa i lik grad en før. Er stort sett main events og co-main events jeg klarer å glede meg til (igjen med noen hederlige unntak).

Det jeg kanskje føler er at profilene er blitt for like, for "sportslige" og for upersonlige.

Jeg håper som regel Nick Diaz taper, men jeg ser 100% av fightene hans. Ikke like en fighter er mye bedre en å ikke bry seg om en... som er tilfelle for mange av fighterne jeg ser i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt revet mellom fortiden og nåtiden. Selv om nivået øker betraktelig, så gjør det også at alle fighterne er veldig "generisk". Du vet de er well-rounded så det gir ikke store kontraster eller særlig spenning. Før i tiden var det i alle fall personligheter og man hadde alltid den følelsen at "dette kan gå ille". Nå er alle så gode og jevnt matchet at kampene er et fryd rent teknisk, men jeg har mista den spenningsfølelsen.

F.eks før, du viste at fightere som Wanderlei eller Chuck Liddell betydde spenning, og hadde den x-factoren av spenning. Tåler motstanderen et spark fra CroCop? En høyre fra Fedor? Armbaren til Nog etc etc etc. Med noen hederlige unntak er fighterne nå til dags så like og "kjedelige" at jeg sliter med å klare å bli hypa i lik grad en før. Er stort sett main events og co-main events jeg klarer å glede meg til (igjen med noen hederlige unntak).

Det jeg kanskje føler er at profilene er blitt for like, for "sportslige" og for upersonlige.

Jeg håper som regel Nick Diaz taper, men jeg ser 100% av fightene hans. Ikke like en fighter er mye bedre en å ikke bry seg om en... som er tilfelle for mange av fighterne jeg ser i dag.

Nå kom jeg såpass sent inn i UFC at jeg missa The Glory Days, men jeg kan skjønne at utviklinga har gjort at utøverne er mer og mer like enn jeg har inntrykk av at det var i gamle dager. De første UFC-eventene var helt ville. Nå virker det som de fleste har i alle fall noe skills i både boksing og bryting og BJJ, der det tidligere virket som stilarter mot hverandre. Altså har vi nå fightere som har holdt på med MMA helt fra starten på karrieren, og ikke kickbocksere eller brytere som så har gått over til MMA. Jeg ser de fleste kampene i UFC, selv om flere av "småkampene" blir halvveis skippa gjennom så fremt det ikke er crazy action.

Ellers er det kult at damene har gjort inntog i UFC. Flere fete kamper der. Si hva du vil om Ronda Rousey, men hun er badass som faen. Kampen mot Zingano om 3 ukers tid gleder jeg meg til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mister faen fullstendig troen på at det er mulig å bedrive noe rent... Idiotisk

Sånn er det når man har mulighet til å slippe så lett unna.

Tipper Silva kun får ein advarsel pga bruk av roidz, og Diaz blir utestengt en stund pluss får en bot pga røyking av weed. Sistnevnte har skjedd før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mildt sagt skuffet over "barndomshelten" Silva, men skuffelsen er vel størst over det faktum at jeg ikke er overrasket. Var allerede lei av UFC-BS, men nå er det like før jeg slutter å følge med på MMA. Blir spennende å se hvordan de behandler denne saken, i og med at UFC ikke straffet JBJ på noen måte. Silva stiller jo en litt annen kategori, men hykleriet når toppen hvis Diaz får fyken som følge av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker første kampen jeg så med frk Rousey, hu reiv jo nesten av hu andre armen med ett par sinnsyke armbars :D

De siste kampene med Rousey er de mest imponerende IMHO. Shit, som hun dominerer.

859326298.gif?w=650

Re:doping: Det er bare å omfavne kynismen og innse at toppidrett og doping går hånd i hånd. Vi starter alle med et naivt syn på dette, men med tiden endrer det seg i takt med mer informasjon om tingenes virkelige tilstand. Jeg blir ikke overrasket når noen blir busta for doping eller rusmidler, og jeg blir egentlig ikke særlig oppgitt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er skuffende er egentlig at han ble tatt PRE fight men allikevel fikk fighte...

om det er saken, så burde jo forbundet bare holde kjeft og la han gå uten no pes, iom de lot han fighte for ikke å tape penger... tenk for ett rabalder det ville blitt om silva ikke stilte på comeback fighten...

p.s

ikke spesielt for Doping, men iom man ikke klarer og sile ut alle, så er jeg for doping spesifikke klasser.. akkurat som jeg synes det burde være delt opp i doping og ikke doping i de fleste sporter, da feks landeveis sykling var mye mer festlig å se på når lance & co herja som verst kontra nå som det ikke er noen som tørr fremheve seg pga doping anklager så fort noen har en bra dag og faktisk får til noe uventet:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det er saken, så burde jo forbundet bare holde kjeft og la han gå uten no pes, iom de lot han fighte for ikke å tape penger... tenk for ett rabalder det ville blitt om silva ikke stilte på comeback fighten...

De kan ikke holde kjeft, fordi det er NSAC som testa og de er et uavhengig organ (slik det skal være). Nettopp for å unngå slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da skjønner jeg ikke hvorfor han fikk fighte...

Fordi de fikk prøveresultatene "for sent"... og de har ikke fått resultatene fra 19. januar (2. testen) enda, så på daværende tidspunkt forelå ikke resultatet. Noe som er snodig... Ikke første gang det skjer at et beleilig er forsinka så eventen får fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg såpass sent inn i UFC at jeg missa The Glory Days, men jeg kan skjønne at utviklinga har gjort at utøverne er mer og mer like enn jeg har inntrykk av at det var i gamle dager. De første UFC-eventene var helt ville. Nå virker det som de fleste har i alle fall noe skills i både boksing og bryting og BJJ, der det tidligere virket som stilarter mot hverandre. Altså har vi nå fightere som har holdt på med MMA helt fra starten på karrieren, og ikke kickbocksere eller brytere som så har gått over til MMA. Jeg ser de fleste kampene i UFC, selv om flere av "småkampene" blir halvveis skippa gjennom så fremt det ikke er crazy action.

Ellers er det kult at damene har gjort inntog i UFC. Flere fete kamper der. Si hva du vil om Ronda Rousey, men hun er badass som faen. Kampen mot Zingano om 3 ukers tid gleder jeg meg til :D

Du som sier du har missa "The glory days", kan egentlig bare se på kampene til Rousey for å få et inntrykk av hvordan det var. :p

Skal ikke komme med noe voldsomt negativt om henne, men noe av grunnen til at hu kan dominere er til dels at nivået ellers er lavt.

I herreklassene er nivået jevnt høyere, men det gjør, om noe, kampene kjedeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er skuffende er egentlig at han ble tatt PRE fight men allikevel fikk fighte...

Yeh, det lukter fishy business av det der. UFC er sånn sett i en vanskelig stilling, på lik linje med andre idrettsorganisasjoner. De vil at kampene skal gå, og de vet sannsynligvis at utøvere doper seg. Det blir en interessekonflikt.

http://www.bloodyelbow.com/2015/2/4/7975673/why-anderson-silva-nick-diaz-allowed-to-fight-ufc-183-drug-test

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...