Gå til innhold

Kjøpe ny bil!(brukt)! Hjelp?


Langsiktig

Anbefalte innlegg

Jeg klarte å lande meg en 2004modell BMW 316i m.automat på 85k km til 60 laken. Tror jeg fikk bilen riktig så billig igrunn,og den går nå som en klokke.

Mistenker derimot at den bruker

litt mer på mila enn den burde, men det har sikkert noe med føreren å gjøre *host*

8500kr i året på forsikring uten oppspart bonus overhodet. Helt kurant.

Men viste ikke om trikset med å bytte hvert halvår for dem bonusgainz! Hvordan funker det om man har betalt inn hele årsbeløpet på en gang? Kan det da overføres?

Picture. Og hvor langt hadde den gått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, det er nå mitt, og litt strukturert, så ja:D

Det der virker som et varp og får meg til å tenke på hvorfor i helvette jeg sitter med en jevla Aygo til knappe noen kronasjer mindre.. Si ifra om du vil bytte med et mellomlegg på 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter forslag om å kjøpe Saab fra før sånn omtrent 2005. Enkelt å skru på og billige deler. Man må se an om man tar seg råd til en Turbo-versjon. 9000 og 9-3 er vel de to beste valgene.

Ikke gå for en bil som har for liten motor. Fryktelig slitsomt å slite med å holde farten når du kjører opp en fartsdemper fordi stigningen er for lang og bratt.

Jeg vil helst ikke ha hverken VW eller Audi. Har faktisk ikke noe trivelig å si om de to merkene. Skoda er så billig at det er greit. Hadde tatt både Opel, Renault, Citroen og hva som helst før de to. BMW er også trivelig, så lenge du styrer unna modellene du ønsker deg. Er en del kødd med nyere BMW motorer hovedsaklig på grunn av register og coiler. Dersom du får en E90 facelift er det helt topp, de har ikke bart. 5-serie ville jeg hatt F10, og skippet E60 i sin helhet.

Forresten, min BMW har 140 hk(ish), og jeg betaler 850,- i året for full kasko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til bil-entusiaster, noen som vet om nettsider hvor man kan velge X modell og tilføre div felger/standard styling? Vet at f.eks VW har slikt på sin hjemmeside(begrenset utvalg av farger/felger tho, men ja.) Er litt greit å få se hvordan en bil evt kan se ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
Spørsmål til bil-entusiaster, noen som vet om nettsider hvor man kan velge X modell og tilføre div felger/standard styling? Vet at f.eks VW har slikt på sin hjemmeside(begrenset utvalg av farger/felger tho, men ja.) Er litt greit å få se hvordan en bil evt kan se ut!

http://www.alushow.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil er dyrt. Har en Opel Vecra Elegance 2003. 122hk. Den koster 7800 i året i forsikring, da står den på pappa med full kasko og full bonus. Selve bilen er jeg fornøyd med. Sparker ok i fra (så lenge det ikke er full bil). Pappa hadde bilen først, så vi har hatt bilen i over 2,5 år. Ingen feil, bare vanlige utgifter som pærer, registerreim, vannpumpe osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil er dyrt. Har en Opel Vecra Elegance 2003. 122hk. Den koster 7800 i året i forsikring, da står den på pappa med full kasko og full bonus. Selve bilen er jeg fornøyd med. Sparker ok i fra (så lenge det ikke er full bil). Pappa hadde bilen først, så vi har hatt bilen i over 2,5 år. Ingen feil, bare vanlige utgifter som pærer, registerreim, vannpumpe osv.

Vanlig utgift faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nå i den situasjonen at jeg flytter hjem etter studier og skal etter all sannsynlighet begynne i lære.

Jeg trenger da bil.

Spørsmålet er bare: Skal jeg satse på å få lån 100 000kr+ 100 000kr EK. slik at jeg kan kjøpe meg "den bilen" jeg vil ha? F.eks Audi A4 sedan 2009+++, evt BMW 3/5serie 2007+++?

Eller bør jeg satse på det billigere sortimentet under 100 000kr?

Blir min første forsikring som er på meg selv, og vurderer derfor å ta en "roligere" bil i 1-2år, for å evt oppnå bedre bonus/billigere forsikring senere.

Er 23år. Noen råd ?

Dere som er bil kyndig, jeg satser på å få en BMW 3/5serie eller(helst) Audi A4, 143diesel+automat til under 200 000kr og under 100 000km kjørt. Er dette ok?

Eller er det gode "gamle" golfen å gå for i denne pris klassen? Kan jo få 1.9/2.0 TDI med 140hk ish, automat kasse og ca 2011+- for oppunder 200 000kr.

Hva bør jeg se på av de "billigere"? Ser jeg kan få Ford Fiesta til under 100 000kr og 100 000km kjørt 2010 modell. Noen råd?tips?

Rotete tråd, men ja. Kriteriene mine er vel:

Ok motor+

relativt billig i drift+forsikring

helst kjørt så lite så mulig selvfølgelig

Først og fremst - hvor mye du er villig til å bruke er helt opp til deg. Personlig finner jeg like mye glede i en morsom celica GT til 50k som en BMW 3'er til det tredoble.

Jeg er 21år og har hatt (kronologisk) Toyotoa Celica T20, Toyota Celica T23, BMW 318 E46, BMW Z4 2,5si ( :love: ), Honda Accord, Volvo S60 2,4, Toyota Carina og nåværende BMW 320ci som du så i annonsen jeg linka til. Jeg er sykt glad i bil og fart, så jeg føler det er greit å svi av litt penger, men det kommer av og til perioder der jeg ikke føler det helt er verdt det, også kjøper jeg noe billigere. Men poenget er at du fort får like mye kjøreglede til 100 laken som 200 feks.

Jeg har aldri hatt forsikring på meg selv, da det blir helt latterlige priser. Ja, man sparer bonus hvis man har det, men man taper store summer uansett. Feks skulle et selskap ha 60.000 for å forsikre Z4'n på meg. Ikke så veldig aktuelt :)

Nå betaler "jeg" vel 6000 i året for BMW'n og den koster vel fort 30.000 hvis jeg skulle hatt den på meg selv. Så jeg venter til jeg kommer over den magiske grensa, uten tvil.

Over til bilanbefalinger med ok motor som er litt fornuftige.

1) Toyota Auris D-cat. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47264138&searchclickthrough=true

2) BMW 320ci *kremt* :Dhttp://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48084746&searchclickthrough=true

3) Accord med vtec http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42058624&searchclickthrough=true

Trenger du 4-dører? Kjøp noe mer upraktisk mens du ennå er ung ;)

Ikke kjøp franske biler, ikke kjøp VAG fra rundt år 2000, ikke kjøp Saab som noen anbefaler her. Jeg vurderte selv en 9-3 aero ettersom ingen gidder å kjøpe de lengre. Og det er visst ikke uten grunn. Snakket med en Saab-ekspert, og mange tar blodpriser for deler og det kan være ekstremt lang leveringstid. Han sa at jeg ikke måtte finne på å kjøpe det.

Ellers så er ikke kilometerstand alt. Sjekk servicehefte og hvor servicer er utført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday

Ikke kjøp franske biler, ikke kjøp VAG fra rundt år 2000, ikke kjøp Saab som noen anbefaler her. Jeg vurderte selv en 9-3 aero ettersom ingen gidder å kjøpe de lengre. Og det er visst ikke uten grunn. Snakket med en Saab-ekspert, og mange tar blodpriser for deler og det kan være ekstremt lang leveringstid. Han sa at jeg ikke måtte finne på å kjøpe det.

Hørtes ikke ut som noe "Saab-ekspert" i mine ører. Billige deler er å få tak i mange plasser og det er ikke noe mer leveringstid enn for andre merker. Eneste unntak er vel den helt siste utgaven av 9-5. Der kan man slite litt med modellspesifikke deler mens det meste av teknikk deles med Opel Insignia og dermed null problem å skaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst - hvor mye du er villig til å bruke er helt opp til deg. Personlig finner jeg like mye glede i en morsom celica GT til 50k som en BMW 3'er til det tredoble.

Jeg er 21år og har hatt (kronologisk) Toyotoa Celica T20, Toyota Celica T23, BMW 318 E46, BMW Z4 2,5si ( :love: ), Honda Accord, Volvo S60 2,4, Toyota Carina og nåværende BMW 320ci som du så i annonsen jeg linka til. Jeg er sykt glad i bil og fart, så jeg føler det er greit å svi av litt penger, men det kommer av og til perioder der jeg ikke føler det helt er verdt det, også kjøper jeg noe billigere. Men poenget er at du fort får like mye kjøreglede til 100 laken som 200 feks.

Jeg har aldri hatt forsikring på meg selv, da det blir helt latterlige priser. Ja, man sparer bonus hvis man har det, men man taper store summer uansett. Feks skulle et selskap ha 60.000 for å forsikre Z4'n på meg. Ikke så veldig aktuelt :)

Nå betaler "jeg" vel 6000 i året for BMW'n og den koster vel fort 30.000 hvis jeg skulle hatt den på meg selv. Så jeg venter til jeg kommer over den magiske grensa, uten tvil.

Over til bilanbefalinger med ok motor som er litt fornuftige.

1) Toyota Auris D-cat. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47264138&searchclickthrough=true

2) BMW 320ci *kremt* :Dhttp://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48084746&searchclickthrough=true

3) Accord med vtec http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42058624&searchclickthrough=true

Trenger du 4-dører? Kjøp noe mer upraktisk mens du ennå er ung ;)

Ikke kjøp franske biler, ikke kjøp VAG fra rundt år 2000, ikke kjøp Saab som noen anbefaler her. Jeg vurderte selv en 9-3 aero ettersom ingen gidder å kjøpe de lengre. Og det er visst ikke uten grunn. Snakket med en Saab-ekspert, og mange tar blodpriser for deler og det kan være ekstremt lang leveringstid. Han sa at jeg ikke måtte finne på å kjøpe det.

Ellers så er ikke kilometerstand alt. Sjekk servicehefte og hvor servicer er utført.

Fine biler det der ja!Auris så jo faktisk ikke så gale ut. Kjapt regnet over havner jeg ca 16 000kr i forsikring da! Grei pris for såpass mye krefter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine biler det der ja!Auris så jo faktisk ikke så gale ut. Kjapt regnet over havner jeg ca 16 000kr i forsikring da! Grei pris for såpass mye krefter!

Jepp. Faktisk et sykt bra drag i Aurisen, men litt torque-steer blir det selvsagt med fwd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myr

Hvordan tror du disse er Myr?

Volvo C30 2009 - 1.8l 150hk diesel 76 000km / 135 000kr

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48072528&searchclickthrough=true

Opel Astra GTC OPC Line 1.9l 150hk diesel 123 000km/140 000kr

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47991450&searchclickthrough=true

Opel Corsa GSI 1.6l 150hk bensin 61000km/ 150 000kr.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47928859&searchclickthrough=true

Tenker da sammenlignet med type Aurisen, Scirocco osv. Personlig synes jeg Astraen er "Penest" ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...