Gå til innhold

Kjøpe ny bil!(brukt)! Hjelp?


Langsiktig

Anbefalte innlegg

Altså, nå er jeg nok litt inhabil all den tid jeg har 100 biler og er vant til å kjøre alt mulig rart og ekstremt bortskjemt på nye biler og føler at biler eldre enn 2012 er vrak, men...

Hva du skal kjøpe kommer an på ditt behov og hvor du skal bo. F.eks om du skal bo i Bodø ville jeg sterkt anbefalt en EL-bil med mindre du kjører mye utenbys. Med tanke på at du akkurat starter "voksenlivet" ville jeg gått for en billig og pratisk bil som ikke koster deg skjorta og ræva i lån og forsikringer. Det er veldig fint å kjøre en fin bil, og selv om jeg sier jeg er bortskjemt er det ikke tvil i mitt sinn om hvis jeg hadde hatt lav likviditet så ville min XC60 2014 modell til til flere hundre tusen kroner røket rett på dør som aller første alternativ og jeg ville erstattet den med en billig, billig bil.

Yaris er ikke så ille om man går for en litt nyere modell med ekstrautstyr.

Auris er ikke så ille om man går for hybridmodell

Mine anbefalinger; Styr unna alt som heter Nissan, Opel og Renault. Treige biler laget av papir.

Du slutter aldri å overraske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var en tid Volkswagen bytte ut navnet passat.. så fant de vell ut at det ikke var liv laga for noe som lignet på et nordnorsk banneord, og der ble det Passat igjen du gitt

it´s a bad joke in the Volkswagen family :(

Faktisk finnes Jetta enda :p Den har gått under VENTO tidligere men Jetta er faktisk ett ganske stort merke i USA :p

Når jeg tenker jetta tenker jeg ikke 2014modellene, jeg tenker på denne

post-1943-14440978551284_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk finnes Jetta enda :p Den har gått under VENTO tidligere men Jetta er faktisk ett ganske stort merke i USA :p

Når jeg tenker jetta tenker jeg ikke 2014modellene, jeg tenker på denne

Det stemmer. i usa er Bil modellen Vw jetta ganske hot stuff.

Mens i Norge, har dem beslutta å ikke selge Jetta lenger:shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Jetta er vesentlig finere enn Golf faktisk. Helt kurant bil. :)

Det er egentlig en "Golf sedan" samme motor, samme driv linje samme front osv.

Men den er Billigere som brukt en Golf. i tillegg langt billigere å forsikre. så får man samme bagasjeplass om i en passat, men litt mindre plass for passasjerer bake. Men eg har ikke kids, så det spiller ingen rolle :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MrWednesday
Dagens jetta ligner jo overhode ikke på golfene , mens de gamle jettaene ser ut som forvokste golfer :p

Enig. Synes designet på Jetta nå ser langt mer harmonisk ut enn de første utgavene. Teknisk sett er de vel rimelig identiske med Golf fortsatt dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å lande meg en 2004modell BMW 316i m.automat på 85k km til 60 laken. Tror jeg fikk bilen riktig så billig igrunn,og den går nå som en klokke.

Mistenker derimot at den bruker

litt mer på mila enn den burde, men det har sikkert noe med føreren å gjøre *host*

8500kr i året på forsikring uten oppspart bonus overhodet. Helt kurant.

Men viste ikke om trikset med å bytte hvert halvår for dem bonusgainz! Hvordan funker det om man har betalt inn hele årsbeløpet på en gang? Kan det da overføres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...