Gå til innhold

Mat og restitusjon


Hans Frydenberg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om man klarer å spise et godt kalori overskudd tidlig på dagen og man trener ca 3 timer på kvelden, vil man da kunne gå rett å legge seg etter økten og bruke resten av overskuddet til restitusjon?

For å svare kort;

Når du spiser er irrelevant.

Hvor mye blir hovedpri

Hva blir andrepri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beror väl på vad för typ av träning du gör i tre timmar och vad målet är med den. om du tränar styrketräning kan det vara bra att fylla på med protein efter, det är inte säkert att kroppen har kvar det proteinet som du spiste på morgonen… jag är ingen expert men om jag har förstått rätt så lagrar inte kroppen protein på samma sätt som carbs, fett, och det kan därför vara bra att sprida ut intaget över hela dagen i mindre portioner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig og faktisk har noe å si er den totale mengden du får i deg den dagen/døgnet, ikke når og gjennom hvor mange måltid. Er du mest sulten hele dagen og spiser det du skal da vil det nok ikke ha noen nevneverdig negativ effekt å ikke spise etter treningen. Dog ville jeg anbefalt å da (antar du ikke har matlyst etter trrning siden velger å ikke spise?) evnt bqre ta en kjapp proteinshake etc rett før sengetid. Better to be safe than sorry ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vil gjerne ta opp et spørsmål jeg lurer på ang mat og restitusjon.

Jeg skal begynne på et program på lørdag som hete "Get Swole". Har kun testet beindag og skulder og programmet er ekstremt tungt, og jeg ønsker å kunne restituere meg på en best mulig måte etter disse harde øktene. Programmet er 4splitt og man kjører de fire dagene etterhverandre, før man har en tredagers pause.

Dette er min plan: Litt mat en timeish før trening, slik magen ikke er "tom". Litt karbo under trening, og en god slump karbo innen en time etter trening er gjennomført. Fordeler da karbohydratene opp slik at det største karbo måltidet kommer etter trening. Er ikke dette en "optimal" måte for hvermannsen å kunne spise seg til restutisjon?

Kommer til å spise veldig bra i de 4 månedene programmet varer, spent på resultat, da jeg ikke har gått så hardt inn på et program før. Kan sjekke programmet osv i loggen min :p Forresten hvordan "tagger" man folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...