Gå til innhold

Bli glad i å løpe?


BirgitteA

Anbefalte innlegg

Gjest QueenWinther

Last ned "Zombies, Run!" om du har en smarttelefon - så høres det ut som om zombier jager deg, samtidig som du får variert musikk og noen folk som snakker til deg/gir deg oppdrag. Høres litt rart ut, men er faktisk ganske underholdende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor løper du hvis du ikke liker det? Det finnes mange andre måter å forbrenne kalorier eller få bedre kondisjon på om det er det som er målet. Som f.eks. ballsport, styrketrening eller sykling for å nevne noe. Hvis du MÅ løpe, så kan du jo prøve geriljakardo som er unnagjort før du rekker å kjede deg, bakkeløp eller engelskmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er jo ikke gitt for trådstarters del at noe annet vil være morsommere.. Nå vet jeg ingenting om trådstarters form, men generelt sett er vel de fleste aktiviteter ganske kjipe i begynnelsen om man er i dårlig form eller ikke mestrer aktiviteten.

Utover at TS har skrevet at hun syntes det er kjedelig og et ork å løpe så vet vi jo heller ikke noe om motivasjonen for å løpe når man evt. skal anbefale andre aktiviteter.

til TS: bor du i Oslo er det masse løp man kan sette seg mål om å være med på. Om du vil ha en liten løpsramme rundt løpinga så sjekk ut Sognsvann rundt medsols som går hver onsdag fra april til oktober: http://www.sognsvannrundtmedsols.no/ - de fleste større byer har garantert noe lignendende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned "Zombies, Run!" om du har en smarttelefon - så høres det ut som om zombier jager deg, samtidig som du får variert musikk og noen folk som snakker til deg/gir deg oppdrag. Høres litt rart ut, men er faktisk ganske underholdende!

Enig der! Kan fort bli litt vel skummel så ikke hør på den hvis du er alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Motivasjonsfilm jeg kom over i dag ligger som link under her. Den varer i 4,5min, er i "born to run"-stil.

http://www.outsideonline.com/featured-videos/adventure-videos/running/Arctic-Circle-Trail-Running.html

Ahhhhh, Emelie Forsberg:D

Kan forresten anbefale alle Salomon Trailrunning videoene. Ligger 3 sessonger ute på Youtube itillegg til 3 sessonger av Killians Quest som også er superbra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhhh, Emelie Forsberg:D

Kan forresten anbefale alle Salomon Trailrunning videoene. Ligger 3 sessonger ute på Youtube itillegg til 3 sessonger av Killians Quest som også er superbra.

Ja, skulle til å nevne det! Jeg er ikke glad i å løpe i det hele tatt, men har sett noen av de filmene nå, og jeg oppriktig gleder meg til å finne min egen løpeglede (hvis den finnes inni der et sted..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Prøv å tenke på løpingen som en "glede" i seg selv, løp i det tempo du føler for, øk det hvis du har energi og senk det når du er sliten, det er jo ingen skam å gå et par minutter for å kunne fortsette skikkelig etter.

Tror også det er viktig å prøve å ta bort alt fokuset på hvor mye en forbrenner etc, tror ikke det er noen god motivasjon for at løpingen skal bli fornøyelig.

Husk å varme opp og begynne rolig, så sliter du deg ikke ut med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye snacks på youtube. Mye er allerede nevnt (Solomon, Forsberg).

Sébastien Chaigneau/GetReadyFor Trail:

Jeg har litt flere klipp på min egen lille inspirasjonsside her: http://kaihogyo.wordpress.com/inspirasjon/

Det er mange gode filmer også. Det finnes flere om Prefontaine, jeg liker best Without Limits fra 1998. Ellers har du klassikere som Chariots of Fire fra 1981.

Ellers er det også flere gode dokumentarer. En av de beste og mest motiverende filmene jeg har sett er Unbreakable, som dekker ultraløpet Western States 100 i 2010, da det stod mellom Kilian, Krupicka, og Geoff Roes, et helt fantastisk løp.

Krupicka har vært med i flere filmer. In the High Country er fin:

Kilian Jornet sine to Summits of My Life-filmer er også fine, jeg likte spesielt den siste, som også har lengre klipp fra hans rekordløp opp og ned Matterhorn:

To italienske motbakkeløpere (kom på henholdsvis første og andre i Transvulcania Vertical Km i helgen som var):

85346573

Jeg lar meg veldig inspirere av slike filmer, og ser også mye lignende filmer om klatring, hiking/turliv, surfing, osv. også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...