Gå til innhold

(Hyprocure) implantat for fot deformasjoner ?


kennzy88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Delte meninger om det , mange eksperter mener det starter med føttene deretter kne .hofte eller rygg.

Prøv. Len rumpa bakover og overkroppen frem, så pronerer du naturlig. Len deg så bakover og kjenn at tærne kryper innover. 2+2 er alltid 4, selv om enkelte sier 5 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter med det samme. Den reelle årsaken er at nedre abs er inaktive og ikke stabiliserer hofta. Resultat er anteriøs bekkentilt at rectus femoris blir kort og drar faenskapet enda lenger nedover, slik at man får donald dukk holdning, overpronerte føtter og kne/ryggsmerter på sikt.

Fix: Prøv å gå rett. Prøv å dra hofta i rett posisjon med magen mens du går.

I tillegg må man hyppig strekke rectus femoris og i ekstreme tilfeller de andre hoftebøyerne. psoas og iliacus.

Her er noen råd fra Donnie Thompson, første mann til en 3000lbs total i styrkeløft.

Et monster, og en fysioterapaut ;)

Og huske at rom ikke var bygget på en dag... Personlig har jeg hatt anterior pelvic tilt (som er årsaken til proneringen) i alle år, og regner ikke med å bli symptomfri på ett par uker :)

E: høy fotbue? Det er vel supinering, altså det omvendte av plattfot. Det kommer av det motsatte av hva jeg skrev ovenfor.

Safe_Range.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du retter opp føttene om en ikke har problemer "oppover i rekkene" fra før, vil en få problemer da kroppen tilpasser seg de nye føttene. Det samme med innleggsåler

Innleggsåler har fungert meget godt for meg. Jeg både går og løfter i dem. Det har jeg gjort nesten hver eneste dag i flere år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innleggsåler har fungert meget godt for meg. Jeg både går og løfter i dem. Det har jeg gjort nesten hver eneste dag i flere år nå.

Så klart de fungerer, det er derfor folk kjøper dem. Det tar bort symptomene, akkurat som smertestillende.

Men roten til problemer ligger allikevel og ulmer.

Jeg er plattfot, og jeg funker ikke en time på beina uten skikkelige såler.

Med de er 16t null problem

Ikke sant, og her kommer bekreftelsen. Uten sålene dine klarer du ikke fungere i hverdagen er basically det du sier, og slik skal det ikke være. Poenget mitt er ikke å trashe noen av dere! Overhode ikke. Jeg vil bare ha frem at roten til problemene er fortsatt tilstede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart de fungerer, det er derfor folk kjøper dem. Det tar bort symptomene, akkurat som smertestillende.

Men roten til problemer ligger allikevel og ulmer.

Ikke sant, og her kommer bekreftelsen. Uten sålene dine klarer du ikke fungere i hverdagen er basically det du sier, og slik skal det ikke være. Poenget mitt er ikke å trashe noen av dere! Overhode ikke. Jeg vil bare ha frem at roten til problemene er fortsatt tilstede!

Klarer ikke å fungere i arbeidssammenheng nei, den er dessverre klar.

Men når det er eneste behandlingen man får, da er det ikke stort annet å gjøre enn det beste ut av det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer ikke å fungere i arbeidssammenheng nei, den er dessverre klar.

Men når det er eneste behandlingen man får, da er det ikke stort annet å gjøre enn det beste ut av det:)

Fordi det er samfunnet vi lever i. Quickfix for alt!!!!!

Og fungerer det på langsikt? Absolutt ikke.

Det finnes absolutt måter å behandle dette på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart de fungerer, det er derfor folk kjøper dem. Det tar bort symptomene, akkurat som smertestillende.

Men roten til problemer ligger allikevel og ulmer.

Ikke sant, og her kommer bekreftelsen. Uten sålene dine klarer du ikke fungere i hverdagen er basically det du sier, og slik skal det ikke være. Poenget mitt er ikke å trashe noen av dere! Overhode ikke. Jeg vil bare ha frem at roten til problemene er fortsatt tilstede!

Takk for tips og interesse, så dette er noe man kan fikse opp i ? Jeg har ingen smerter idag. 25 år, Bør jeg kjøpe sko med stabilitet og custom såle? Er overpronering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips og interesse, så dette er noe man kan fikse opp i ? Jeg har ingen smerter idag. 25 år, Bør jeg kjøpe sko med stabilitet og custom såle? Er overpronering

Ta et bilde av føttene dine mens du står normalt. Og et bilde i boxer fra siden (hele kroppen). Må nesten se kroppen din før jeg kan gi deg noe konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...