Gå til innhold

løftebelte - er det juks?


gammelkaffe

Anbefalte innlegg

På trening her om dagen var det en fyr som sa til meg at på markløft, knebøy og fremoverbøyd roing MÅTTE jeg bruke løftebelte. Jeg har ikke peil så jeg prøvde... og perser over en lav sko i nevnte øvelser.

Er løftebelte i så måte juks? Hvilken hensikt har løftebeltet og hvorfor blir jeg så mye sterkere? Vil jeg kunne oppnå samme effekt på annen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Interessant spørsmål. Jeg har heller aldri prøvd belte i noen som helst øvelser, men ser vel for meg at det kan være et kjekt hjelpemiddel, særlig når vektene blir veldig tunge slik som det stod i den ene artikkelen.

Sier meg enig i det det står i den om at man kun trenger å bruke belte når det er høyst nødvendig, altså ikke i alle øvelser og sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faen meg ingen ting som heter at man MÅ ha på seg løftebelte i slike øvelser. Hva gjør han i hverdagen da han skal plukke opp noe? tar han på seg belte først da eller?

Står sikkert bra forklart på linkene du har fått. men uansett for og svare på spørsmålet.. Man kan ikke jukse da du kun trener for deg selv og ikke er med i noe der belte er "forbudt". Bruk så lite hjelpemidler som mulig, men bruk det der du må. Enkelt og greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du ikke sterk nok i ryggen/core. Jeg er og på 120 i bøy, helt uten belte.

Mye mulig. Øker stadig i markløft og jobber stadig med ryggen. Vet at jeg etter hvert klarer å ta 120 i bøy uten belte, men det går ikke nå. Og jeg lar ikke det holde meg tilbake for å unngå belte. Det er bare idioti og lbi holdt tilbake med det. Samme som at jeg bruker drareimer for å stadig øke i markløft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...