Gå til innhold

Veggismat og proteiner


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her finner du en del:

Både Veganmisjonen og Dyrevennlig har massevis av gode oppskrifter å by på :)

Ser flere av disse rettene bruker noe som kalles vegetar farse ... som jeg da antar er substituttet for kjøtt.

Hva er elta inn i denne farsen? og får jeg kjøpt det på kiwi? Kan ikke huske å ha sett slike ting i frysa på kiwi'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser flere av disse rettene bruker noe som kalles vegetar farse ... som jeg da antar er substituttet for kjøtt.

Hva er elta inn i denne farsen? og får jeg kjøpt det på kiwi? Kan ikke huske å ha sett slike ting i frysa på kiwi'n.

Finnes ferdig i enkelte butikker:

quorn_vegetarfarse.jpg

halsans_kk_kjttdeig.jpg

Eller kan lages hjemme. Sjekk disse:

http://dyrevennlig.org/mat/mat-og-slanking/vegetariske-produkter-perfekt-for-slanking/vegetariks-farse-soyabiter-tofu-masse-protein-og-lite-kalorier/

http://www.matoppskrift.no/oppskrift/Vegetarfarse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne i frysa på kiwi ... litt rar greie, både å tilberede, lukt og smakt og konsistens... Men med litt arbeid så tror jeg faktisk ikke vil være i stand til å kjenne forskjell på denne og type gilde deig.

Litt dyr, 50 spenn for 300g men smakte bra og er vell totalt sett et bedre produkt enn vanlig kjøttdeig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

  • 1 måned senere...

Det jeg gjorde (litt for) ofte når jeg var veggis, var å lage min egen lille vegetarlasagne. Kjøpte enten sånn boks med pulversaus+pastaplater, eller boksene med saus på glass+pastaplater. Og så hadde jeg kidneybønner istedet for kjøttdeig oppi! :) Noen dager brukte jeg også mais, kikerter osv sammen med bønnene. Blir en veldig mild og god lasagne.

Vet ikke om pakkene har spor av kjøtt eller dyreprodukter i seg, og det var strengt tatt ikke nøye for meg. Jeg spiste ikke kjøtt fordi det gav utslag på migrene. Heldigvis er jeg "kurert" nå :D

Og så kom jeg på nå at jeg brukte å kjøpe de der ristorante-pizzaene med mozarella, og så la jeg på alt mulig av ingredienser selv. Pizzaen ble som en avansert, ferdig pizzabunn bare :) Var sikkert ikke noe sunt, men godt var det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...