Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her finner du en del:

Både Veganmisjonen og Dyrevennlig har massevis av gode oppskrifter å by på :)

Ser flere av disse rettene bruker noe som kalles vegetar farse ... som jeg da antar er substituttet for kjøtt.

Hva er elta inn i denne farsen? og får jeg kjøpt det på kiwi? Kan ikke huske å ha sett slike ting i frysa på kiwi'n.

Annonse

Ser flere av disse rettene bruker noe som kalles vegetar farse ... som jeg da antar er substituttet for kjøtt.

Hva er elta inn i denne farsen? og får jeg kjøpt det på kiwi? Kan ikke huske å ha sett slike ting i frysa på kiwi'n.

Finnes ferdig i enkelte butikker:

quorn_vegetarfarse.jpg

halsans_kk_kjttdeig.jpg

Eller kan lages hjemme. Sjekk disse:

http://dyrevennlig.org/mat/mat-og-slanking/vegetariske-produkter-perfekt-for-slanking/vegetariks-farse-soyabiter-tofu-masse-protein-og-lite-kalorier/

http://www.matoppskrift.no/oppskrift/Vegetarfarse

Fant denne i frysa på kiwi ... litt rar greie, både å tilberede, lukt og smakt og konsistens... Men med litt arbeid så tror jeg faktisk ikke vil være i stand til å kjenne forskjell på denne og type gilde deig.

Litt dyr, 50 spenn for 300g men smakte bra og er vell totalt sett et bedre produkt enn vanlig kjøttdeig.

• 4 uker senere...

Annonse

• 1 måned senere...

Det jeg gjorde (litt for) ofte når jeg var veggis, var å lage min egen lille vegetarlasagne. Kjøpte enten sånn boks med pulversaus+pastaplater, eller boksene med saus på glass+pastaplater. Og så hadde jeg kidneybønner istedet for kjøttdeig oppi! :) Noen dager brukte jeg også mais, kikerter osv sammen med bønnene. Blir en veldig mild og god lasagne.

Vet ikke om pakkene har spor av kjøtt eller dyreprodukter i seg, og det var strengt tatt ikke nøye for meg. Jeg spiste ikke kjøtt fordi det gav utslag på migrene. Heldigvis er jeg "kurert" nå :D

Og så kom jeg på nå at jeg brukte å kjøpe de der ristorante-pizzaene med mozarella, og så la jeg på alt mulig av ingredienser selv. Pizzaen ble som en avansert, ferdig pizzabunn bare :) Var sikkert ikke noe sunt, men godt var det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...