Gå til innhold

Beste tricepsøvelse for styrkeutvikling


Tombrunost

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Smal benkpress med god teknikk er en sikker vinner siden den ligner mest på de respektive øvelsene. Smal benkpress fra stativ et par cm over brystkassen er også grom, det samme er dips. JM press kan være litt tricky å få til, smalbenk er tryggere for de fleste.

Jeg kjørte dips en stund i høst men følte egentlig ikke den hjalp så veldig på styrken. Dessuten får jeg bare vondt i skuldrene av den etter en stund :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JM Press med manual eller Rolling triceps extensions som den og blir kallt av folk kan være et godt alternativ.

Litt Off topic

Den likner påfallende mye på bevegelsesmønstret i en Tiger Bend - ikke at det er noe galt i det. (se video), men fra mitt ståsted kjenner jeg større strekk i Triceps under en Tiger Bend, biomekanisk legger jeg skylden til tricepsfeste på scapula for dette. Skyt meg om jeg tar feil her, men de to øvelsene ligner veldig på hverandre. Ikke at det er noe galt i dette. Min nyskjerrighet tar overhånd kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt Off topic

Den likner påfallende mye på bevegelsesmønstret i en Tiger Bend - ikke at det er noe galt i det. (se video), men fra mitt ståsted kjenner jeg større strekk i Triceps under en Tiger Bend, biomekanisk legger jeg skylden til tricepsfeste på scapula for dette. Skyt meg om jeg tar feil her, men de to øvelsene ligner veldig på hverandre. Ikke at det er noe galt i dette. Min nyskjerrighet tar overhånd kjenner jeg.

Er det sånn du trener Tor!!?? Steike, jeg tror det er det råeste jeg har sett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke meg ;) Men i mitt snart et halvt års lange eksperiment er det slike teknikker jeg må ty til for å trene opp styrken :)

Den er ganske tøff, den river godt på triceps og generelt hele ryggen. Om man ser bort fra tiden man bruker på å lære switchen (fra albuer til håndflaten) og det faktum at det er et ekstremt strekk og press på triceps både i og under landingsfasen, så tror jeg dette hadde vært en super tricepsøvelse for de fleste. Derfor ble jeg uhyre glad når jeg ser triceps-press øvelser som har samme bevegelsbane i styrketrening med vekter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vurdere denne øvelsen.

Da er saken ferdig vurdert og jeg har besluttet at jeg ikke skal prøve den :(

:thumbsup: Om du ikke er spesielt interressert så ville jeg ikke ha anbefalt den da det finnes en god del øvelser med vekt som gjør samme nytte.

Den har desverre en veldig lang prossess for å lære seg teknikken - captain obvious speaking:whistling:

Sykt drøy øvelse. Nå ble jeg gira, og må få satt av mer tid til å lære å stå på hendene

Klarer du 3 -5 sek hold så er det bare begynne å slippe seg ned ;) Fin beach/party/se-på-hvor-lite-liv jeg har triks :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buzz Killington ringte og sa at den beste tricepsøvelsen for deg er den du kan gjøre med minst skaderisiko, mest styrkeøkning over tid og som passer din unike biomekaniske struktur best. I tillegg kan det være gret å supplere med øvelser du får svært god kontakt med triceps med men som det er mindre styrkeøkningspotensiale på, og fokusere mer på å øke den metabolske belastningen etter du har tatt noen tunge serier med den valgte base-øvelsen.

Han høres ut som en fin fyr og jeg har tatt forslaget til etterretning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid slitt med styrke og størrelse, for den sak skyld, på triceps, har kjørt en lengre periode nå med smal benk og dips + vekter noe som har gitt gode utslag for meg. Kjør gjerne også avsluttende med pushdown med enten tau, eller en hånds med håndtak, meget bra øvelse for å få utsiden på plass. Når det gjelder dips og skulder problem går du kanskje litt dypt? Heng på med vekter, og hold deg rundt ca 90 grader så kommer styrken snikende mens du minst aner det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid slitt med styrke og størrelse, for den sak skyld, på triceps, har kjørt en lengre periode nå med smal benk og dips + vekter noe som har gitt gode utslag for meg. Kjør gjerne også avsluttende med pushdown med enten tau, eller en hånds med håndtak, meget bra øvelse for å få utsiden på plass. Når det gjelder dips og skulder problem går du kanskje litt dypt? Heng på med vekter, og hold deg rundt ca 90 grader så kommer styrken snikende mens du minst aner det :)

Prøver å ikke gå for dypt med dips og har tilogmed laget meg et belte som jeg kan henge rundt halsen istedet for rundt livet. Men likevell kom skuldersmertene :(

Kan være jeg overdrev med belastningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...