Gå til innhold

Stive, delvis fremoverdreide skuldre. Droppe brysttrening?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier sliter jeg med VELDIG stive skuldre. Skuldrene har vært sånn så lenge jeg kan huske og jeg har alltid hatt problemer med benk, brystpress med manualer og dips. Kjenner det knekker og river i skuldrene før jeg kommer ned til "godkjent dybde". Har lenge kjørt bevegelighet på både bryst og skuldre. Har på ingen måte drevet med overdreven brysttrening da jeg hater å trene bryst (pga. skuldrene hovedsaklig).

Vil det kunne fungere og droppe bryst helt over en lengre periode og samtidig opprettholde tøyingen?

Andre forslag?

Fortsetter under...

Da synes jeg du skal vurdere å trene opp støttemuskulaturen i og rundt skulderene dine :)

Øvelsene du nevner her trener innoverrotatorer i størst grad (latissimus dorsi), spesielt siden du å har overvekt med trening på disse og ikke utoverrotatorer/rotatorcuff som vil motvirke frem/innoverroterte skuldre

Da synes jeg du skal vurdere å trene opp støttemuskulaturen i og rundt skulderene dine :)

Øvelsene du nevner her trener innoverrotatorer i størst grad (latissimus dorsi), spesielt siden du å har overvekt med trening på disse og ikke utoverrotatorer/rotatorcuff som vil motvirke frem/innoverroterte skuldre

Ok. har du noen forslag til øvelser? :)

Annonse

+1

Er i noenlunde samme situasjon som trådstarter, og har begynt å legge inn facepulls i treningen. Det jeg lurer på er om det har noe for å seg å kutte ut brysttrening i en periode nå? Eller er det uproblematisk å kjøre på med brysttrening som normalt, så lenge jeg i tillegg trener facepulls?

Er i noenlunde samme situasjon som trådstarter, og har begynt å legge inn facepulls i treningen. Det jeg lurer på er om det har noe for å seg å kutte ut brysttrening i en periode nå? Eller er det uproblematisk å kjøre på med brysttrening som normalt, så lenge jeg i tillegg trener facepulls?

Jeg droppet ikke brysttreningen.

Som jeg skrev over her, så hadde jeg utrolig stor forandring på kort tid etter jeg la inn facepulls i programmet, så jeg tror ikke det har noe for seg å droppe brysttreningen. For min del hadde det iallefall ikke det :)

Annonse

Massasje (let etter ømme punkter og trykk på de til "smerten" går bort) etterfulgt av tøyning for bryst. Prøv også å "sette skuldra tilbake" med kraftig strikk som drar skuldra bak samtidig som du har arma bak på ryggen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...