Gå til innhold

Bli best med mental trening?


Nilsern

Anbefalte innlegg

Jeg leste boken for noen år siden etter at uendelig mange treningsjenter/gutter hadde skrytt boken opp i skyene. Jeg kan dessverre ikke si jeg ble særlig imponert. Syns det meste av det han kom med stort sett var selvfølgeligheter man fint kan lære seg i de enkelte avdelinger i forsvaret, men da med mye mer praktisk erfaring og læring om seg selv. For all del, Betrand Larssen er en dyktig mann, men jeg tror ikke denne boken er veien å gå dersom man ønsker ”å bli rå”. Ville heller anbefale noen år i forsvaret, evt. noen timer med en dyktig (idretts)psykolog. Tror man får litt mer ut av det enn å lese denne boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest ca 1/6 av boka i kveld, og syntes så langt at den har vært interessant. Ikke den mest systematiske fremstillingen så langt. Men bra fordi han hverken er ute etter å frelse eller servere ferdigtyggde løsninger, men heller fokuserer på det å ta små beviste grep for å bedre nå målene man setter seg.

Keep it simple stupid. works for me ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke veldig glad i denne typen bøker, men har bestilt den da en av landets beste ultraløpere anbefaler den sterkt, og tenkte jeg skulle sjekke ut hva det var for noe.

Har lest en annen bok i samme sjanger, Elite Minds: Creating the Competitive Advantage av Stan Beecham. Er mye som er selvsagt og ikke nytt om man kjenner litt til læringspsykologien og har lest litt poppsykologi, men noen nyttige tips også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har själv varit ihop med en man med samma yrke som herr författare själv till boken, och läst boken. och det handlar inte bara om att man ska vara motiverad eller tänka att "ingenting är jobbigt" man är ganska (les: veldigt) speciell som person när man har haft det där yrket och man är inte som alla andra i skallen. jag pinade mig igenom boken, där han gång på gång, kapitel efter kapitel hade ett enkelt budskap: ingenting är jobbigt, lyft röven om du vill få något gjort.

jag har dessutom läst om motivation och psykologi i 3 år och kämpar själv just nu med branmansyrkets utfodringar. IKKE IMPONERT over den boken for o si de sånn. den är säkert perfekt för (på svensk) svenne banan som aldrig gjort en jobbig ting i sitt liv. jag hade också kunnat skriva den där smörjan. sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste boken for noen år siden etter at uendelig mange treningsjenter/gutter hadde skrytt boken opp i skyene. Jeg kan dessverre ikke si jeg ble særlig imponert. Syns det meste av det han kom med stort sett var selvfølgeligheter man fint kan lære seg i de enkelte avdelinger i forsvaret, men da med mye mer praktisk erfaring og læring om seg selv. For all del, Betrand Larssen er en dyktig mann, men jeg tror ikke denne boken er veien å gå dersom man ønsker ”å bli rå”. Ville heller anbefale noen år i forsvaret, evt. noen timer med en dyktig (idretts)psykolog. Tror man får litt mer ut av det enn å lese denne boken.

amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...