Gå til innhold

Treningssko


Nich

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Du blir veldig ustabil fordi den er ganske dempet, men også veldig høy. Det som også blir veldig ugunstig er vinkelen du får på foten når hælen blir så opphøyd. At det er unaturlig for oss mennesker å gå med sko med demping er en sak, men med Shox blir det helt på jordet, desverre :)

Først gang jeg har hørt en med kunnskap har sagt at shox er godt dempet. De har MAKS en eva mellomsåle (som er crap), og hva de enn har i hælen, så funker det ikke. Uansett som du sier, så får man jo mye av tyngen på forfoten, som igjen ikke har noe demping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først gang jeg har hørt en med kunnskap har sagt at shox er godt dempet. De har MAKS en eva mellomsåle (som er crap), og hva de enn har i hælen, så funker det ikke. Uansett som du sier, så får man jo mye av tyngen på forfoten, som igjen ikke har noe demping.
Ja, er kanskje dårlig med eva der, og det er vel også mye av grunnen til at den ikke kan kategoriseres som en treningssko - men skoen i seg selv flekser godt, men skal du ha glede av den dempinga må du jo løpe med helt feil sett, så da er du jo like langt. Og en hver vil jo se at med en så høy såle, er det totalt uegnet for styrketrening - kanke skjønne at det likevel er såpass mange som bruker de nettopp til det :o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en hver vil jo se at med en så høy såle, er det totalt uegnet for styrketrening - kanke skjønne at det likevel er såpass mange som bruker de nettopp til det :eek:

Kan nok være en misforstått oppfattelse(for min del) om at demping er bra UANSETT hva man skal. Hvis man ser på reklamer for sko er det jo det som blir sittende igjen i bakhodet til folk flest. Har rett og slett ikke tenkt over det med stabilitet osv ved styrketrening på den måten. "Vil bare spare rygg og knær" Nei farsken... MTV er rota til alt ondt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok være en misforstått oppfattelse(for min del) om at demping er bra UANSETT hva man skal. Hvis man ser på reklamer for sko er det jo det som blir sittende igjen i bakhodet til folk flest. Har rett og slett ikke tenkt over det med stabilitet osv ved styrketrening på den måten. "Vil bare spare rygg og knær" Nei farsken... MTV er rota til alt ondt :p

Haha, MTV nå? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...