Gå til innhold

Treningssko


Nich

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Løpelabbet selger de...

Xxl får de til våren

Torshov Sport i Oslo har dem også (og de har nettbutikk).

Jeg bruker Fivefingers Sprint (de er åpne oppå, men ellers like de på bildet). Jeg er av typen som aller helst går barbeint hele tida, men hos SiT Idrett må man trene med sko (fikk ikke lov til å gå i sokkelesten heller, den ene gangen jeg har truffet noen ansatte på styrkerommet), så da blir det Fivefingers. Så godt som barbeint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til styrketrening ville jeg sagt at Fivefingers eller Terraplana Vivo (for de som ikke vil ha separate tær) er gull - god balanse og kontakt med underlaget, og også fine til å løpe forfot/barfot med :)

Til løping ville jeg sagt ta en løpetest og få klarhet i hvilken grad du pronerer, hva slags fottrykk du har osv. Og uansett hva slags trening du bedriver - ikke bruk Shox ;) Sikkert ypperlige fritidssko, men ikke egnet for trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til styrketrening ville jeg sagt at Fivefingers eller Terraplana Vivo (for de som ikke vil ha separate tær) er gull - god balanse og kontakt med underlaget, og også fine til å løpe forfot/barfot med :)

Til løping ville jeg sagt ta en løpetest og få klarhet i hvilken grad du pronerer, hva slags fottrykk du har osv. Og uansett hva slags trening du bedriver - ikke bruk Shox ;) Sikkert ypperlige fritidssko, men ikke egnet for trening :)

Svært te mas da... :p Får bytte ut Shoxa. Bra det er bursdag snart :D MEN hva gjør shox til en dårlig sko for slik trening?? for mye demping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært te mas da... :p Får bytte ut Shoxa. Bra det er bursdag snart :D MEN hva gjør shox til en dårlig sko for slik trening?? for mye demping?

Du blir veldig ustabil fordi den er ganske dempet, men også veldig høy. Det som også blir veldig ugunstig er vinkelen du får på foten når hælen blir så opphøyd. At det er unaturlig for oss mennesker å gå med sko med demping er en sak, men med Shox blir det helt på jordet, desverre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du blir veldig ustabil fordi den er ganske dempet, men også veldig høy. Det som også blir veldig ugunstig er vinkelen du får på foten når hælen blir så opphøyd. At det er unaturlig for oss mennesker å gå med sko med demping er en sak, men med Shox blir det helt på jordet, desverre :)

Da er Shoxa degradert til fritidssko... Når jeg får kjøpt nye. Tusen takk for hjelpa :) (bra jeg bestilte de fra England for halv pris) :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TakkTakk :) linken kom ikke opp men fant de. Likte også de med tær. Funker vel bra de å?? til styrke?

Jaja, de funker kanskje enda litt bedre - uten at jeg skal si det for sikkert. Grunnen til at jeg foreslo de uten tær er at mange synes det ser litt corny ut med tåsko, men det er jo egentlig bare kult! Husk at hvis du skal bestille på nett, bør du gå ned en str., siden både Vibram og Vivo sko er forholdsvis store i str, og de skal sitte nokså tett på foten din - altså ikke en halv cm plass i front sånn som med en vanlig løpesko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal prøve å så bestille her kansje? http://www.vibramfivefingers.it/eng/KSO.aspx?gender=M

MÅ jo ha noe annet enn svart :D

Fivefingers sin offisielle nettbutikk shipper kun til EU. Jeg drev heftig googling for å finne noen som solgte Sprint i Norge. Ville ikke ha de mer klumpete løpemodellene (Bikila feks) som dengang var de eneste løplabbet hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...