Gå til innhold

Flat mage tips!


Gjest

Anbefalte innlegg

Trener 4-5 ganger i uken, kun styrke, ikke cardio.

Hei!

4x4 intervaller er nøkkelen til fettforbrenning.

Not sure if trolling or srs. Cardio er en god forbrenner i seg selv, men TS vil dra langt mer og bedre nytte av å få økt muskelmassen. Cardio er også "gainz killer".

Mer muskelvev = mer kalorier brukt passivt som følge av BMR. Mer muskelvev = mer trykk under huden. Du vil få en mer definert kropp bare av at du har fått mer muskler på deg (krever litt lavere fettprosent, men 25% er ikke krise). For at deffing/kaloriunderskudd/cardio skal ha noe effekt for definisjonen, så bør man ha noe under fettet i utgangspunktet. Det hjelper ikke å deffe bort fettet når absa er utrente og er små (for å ta abs som et eksempel).

Mitt bro-råd er: Først kaloriOVERskudd og tren for hypertrofi til ca. mars. Så kan du deffe(kaloriunderskudd) fra slutten av mars til begynnelsen av juni :) Husk å ha riiiikelig med proteiner når du deffer (for å bevare den muskelmassen du har best mulig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Not sure if trolling or srs. Cardio er en god forbrenner i seg selv, men TS vil dra langt mer og bedre nytte av å få økt muskelmassen. Cardio er også "gainz killer".

Mer muskelvev = mer kalorier brukt passivt som følge av BMR. Mer muskelvev = mer trykk under huden. Du vil få en mer definert kropp bare av at du har fått mer muskler på deg (krever litt lavere fettprosent, men 25% er ikke krise). For at deffing/kaloriunderskudd/cardio skal ha noe effekt for definisjonen, så bør man ha noe under fettet i utgangspunktet. Det hjelper ikke å deffe bort fettet når absa er utrente og er små (for å ta abs som et eksempel).

Mitt bro-råd er: Først kaloriOVERskudd og tren for hypertrofi til ca. mars. Så kan du deffe(kaloriunderskudd) fra slutten av mars til begynnelsen av juni :) Husk å ha riiiikelig med proteiner når du deffer (for å bevare den muskelmassen du har best mulig).

hva er TS?

ellers, tusen takk, var faktisk den planen jeg hadde satt meg i hodet :) så da holder jeg meg til det og følger planen din! Skal også ta turen til sverige og kjøpe proteinshake før deffingen starter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått gode tips nå! Selv har jeg oppnådd maksimale effekter av en god kombinasjon av cardio og styrketrening, men dette er individuelt. Om du ikke er glad i å drive på med cardio, kan du godt holde deg til styrke og få optimale resultater med det også.

Du må ikke være redd for å løfte tungt. Det er det eneste som gir definert kropp, som brenner fettet, forhindrer cellulitter og som holder forbrenningen i gang. Stå på med styrketreningen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også på tur mot flat mage :). Motivasjonen min er egentlig litt mer fitness over tid, men for å komme i gang har jeg satt meg som mål å ha flat mage til 11. okt. for å "eie" noen klassekamerater! Har en lang vei though, må ned 15-20 kg og bygge en del muskler, haha! Men dette skal bli bra. (y)

Loggboken min er her, cheer me on, http://forum.fitnessbloggen.no/threads/the-third-times-the-charm.27169/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Enig med ThereseHag! Din kropp trenger mer mat! 40/40/20 er en fin diett. Ikke vær redd for fett da det er kjempe viktig. Tenk total kcal inntak.

Husk å trene hardt, typisk nybegynnere å trene for lett.

Invester i en PT som kan sakene sine ikke en random TRX/spinning instuktør, men en som kan vise deg riktig teknikk på base øvelsene som knebøy, markløft, benkpress, militærpress, altså de øvelsene som virkelig gir resultater.

En program som eg syns hadde funket bra for deg er http://fitnessbloggen.no/pro-gram/ og i stedet for å trene 3 ganger i uken trener du bare annen hverdag. Kardio er kjedelig men anbefaller deg å kjøre 4x4 en gang i uken.

Og før du har sagt kjeks så har du flat mage og stramere krop fram til sommeren! Du er tynn, så mye lettere for deg å komme i form raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det noe progress?

Jeg logget nettopp dagens økt! Går fremover på styrke, har til og med fått en muskel på underarmen jeg ikke har følt før ( :cool:, hahahaha). Men vekten har vært ganske stabil siden jeg startet (-1/2 kg på 1,5-2 mnd). Forteller meg selv at det kanskje har litt med muskelmasse-vekst å gjøre, men er kanskje mer at jeg deffer for lite :unsure:?

Men jeg tar det ikke så tungt :). Skal heller bygge videre å se hvordan det går de neste ukene, så får jeg heller ta matinntaket mer ned og telle kalorier litt nærmere april (om det ikke er noen innvendinger her?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...