Gå til innhold

Flat mage tips!


Gjest

Anbefalte innlegg

Vet at flat mage ikke bare går på treningen, men også kostholdet. Men valgte å poste den her da tråden må jo postes et sted :p

Ønsker meg svært gjerne flat mage, ikke sixpack, men syntes dette virker umulig! Kan noen hjelpe meg? Ligger på ca 1400 kalorierer daglig, går aldri sulten! Spiser sunt, hauger med proteiner, en god del carbs og umettet fett. Ikke noe sukker eller tull, drikker ikke alkohol engang. Trener 4-5 ganger i uken, kun styrke, ikke cardio. Vil bare ha en flat mage til sommeren, help meee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 180 høy, veier 70 kg, 25 i fett%.

Frokost:

60 g havregryn

2 dl ekstra lett melk

1 eple

1 ts kanel

Lunsj:

Omelett laget av 3 egg og 3 ss vann

Hakket paprika

kalkunbiter

tomat

litt raspet ost

Middag:

150 g kylling

grønnsaker

140 g poteter

sopp

mellommåltider består som oftest av frukt, pleier å ha mager kesam, cottage cheese og bær til kvelds og kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei;)

Jeg syntes 1400kcal er for lite mtp din kroppsvekt og ditt aktivitetsnivå.

Hva med å øke inntaket litt, fått bygd litt muskler slik at din kroppssammensetningen blir bedre og ser bedre ut?:)

Du har relativt lav BMI i forhold til fettprosenten din, noe som tyder på lite muskelmasse, som i seg selv kan gjøre det vanskelig å få en "stram" kropp:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

4x4 intervaller er nøkkelen til fettforbrenning. Det som begrenser de fleste av oss mennesker fra å ha en "flat" mage er nemlig fett. Ha et fokus på tre økter intervaller hver uke, om du ønsker å trene mer eller mindre er opp til deg selv. Men sørg for at kroppen får nok restitusjon (y) Når det gjelder magetrening anbefaler jeg at du veksler mellom tung og lett belastning. På den tunge øvelsen kan du feks velge å kjøre sit-ups med vekstskive på brystet eller du kan kjøre mageøvelser der du selv velger belastning. HUSK; du får ikke flat mage av å kjøre på med 1000 sit-ups hver dag ;)

Masse lykke til til deg! :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke noe på vekt i det hele tatt, men på det jeg ser i speilet. Spiser meg stappa hver dag, tenker ikke kalorier, men teller de nå for å se hva jeg ligger på! I dag har jeg klart å få i meg 1500 faktisk :D trener jo styrke nettopp for å bygge muskler! Jeg trener ikke cardio fordi jeg hater det, og har sett mange med trente mager som aldri trener cardio?! Men jeg får vel bite i det sure eplet og begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke situps, det er lite. Men tar planken, både vanlig og med trx. Ellers er det endel knebøy, utfall og bulgarske utfall som da vil ta bra på kjernemuskulaturen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke situps, det er lite. Men tar planken, både vanlig og med trx. Ellers er det endel knebøy, utfall og bulgarske utfall som da vil ta bra på kjernemuskulaturen :)

Om du generelt ikke liker å kjøre kondisjonsøkter, prøv CROSSFIT ;) intervalltrening og styrketrening, snakk om å slå to fluer i en smekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står fortsatt for rådet jeg ga deg, og er relativt uenig i at veien for deg er intervaller/kardio. Hvert fall ikke med det første.

Leste litt i loggen din, og du er som jeg forstod relativt nybegynner. Ting tar tid :)

Jeg er ganske fersk i gamet ja :) startet samme dato som første innlegg her på bloggen, helt i begynnelsen av desmeber 2013. Men bare for å være sikker her nå, du mener altså jeg bør fortsette som jeg gjør (+ mer mat) og smøre meg med tålmodighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå leste ikke jeg skikkelig i loggen din, men fortsett med å tren styrke, spis litt mer, typ 1700kcal +++ og smør deg med tålmodighet :) En endring over tid, er en endring som varer over tid:)

Viktig med styrketreningen din er at du følger et relativt strukturert opplegg og at du kjører øvelser som du får noe igjen for:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leste ikke jeg skikkelig i loggen din, men fortsett med å tren styrke, spis litt mer, typ 1700kcal +++ og smør deg med tålmodighet :) En endring over tid, er en endring som varer over tid:)

Viktig med styrketreningen din er at du følger et relativt strukturert opplegg og at du kjører øvelser som du får noe igjen for:)

Jeg propper i meg så mye jeg klarer, jo mer jo bedre, så lenge det er sunne og gode ting :) i hovedsak er det knebøy, glutebridge, utfall, bulgarske utfall, planken (noen ganger i trx), pullups m/strikk eller hjelpemaskin, benkpress, benpress, nedtrekk, markløft, hantelroing og rygghev det går i. Varier mellom disse og bytter ut noen en gang i blant med andre øvelser som da trener samme muskelgruppe som den øvelsen jeg bytter ut med! høres det noenlunde lovende ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet faktisk ikke om noen skulderøvelser, så tips mottas med takk! :D Jeg har ikke et spesifikt program nei, for jeg HATER programmer. har programfobi haha! men jeg har jo selvfølgelig et slags program i hodet. Har kjørt helkropp frem til nå, men nå som jeg har økt antall økter i uken tenkte jeg å bytte over til 2splitt, overkropp/underkropp annenhver økt. så da blir det de øvelsene jeg har nevnt med variasjoner..det går litt på impuls og humør. også pleier jeg å endre litt på intensiteten på øvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full forståelse for programfobien:) Selv om det BESTE er å følge et program, så er det ikke vits i gjøre noe man ikke liker, for da fortsetter man garantert ikke:)

Skulderpress, militærpress, sidehev, facepull er eksempler på skulderøvelser:)

Selv om du ikke vil ha et program, så anbefaler jeg deg å ha en plan over øktene dine, det kan være noe så enkelt som:

Overkropp - tung økt aka få reps, tunge vekter

Underkropp - tung økt aka få reps, tunge vekter

Overkropp - lett økt aka mange reps, lettere vekter

Underkropp - lett økt aka mange reps, lettere vekter

Gjenta..

:)

Edit; glemte noen setninger så la de på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over at program er det beste! men som et tilegg til det jeg sa iste så pleier jeg å variere med det du nevner her! som oftest går det i 8x4 på de fleste øvelsene, altså volumset som jeg kaller det:P så jeg varierer slik som du sier altså :) skal sjekke ut de skulderøvelsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...