Gå til innhold

PT Bali: Active Education eller Gatewaycollege?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt å ta PT1 utdannelse på Bali og lurer på om noen her har tatt det/eller kjenner noen, med enten Active Education eller Gateaway, i så fall hva er deres erfaringer? Fikk dere jobb etterpå? Var det verdt alle pengene? Bodde dere på hotell eller villa? Var det vanskelig å få tak i 'sunn' mat, selges eks cottage cheese, havregryn osv på butikkene der?

Vil dere anbefale AE eller Gateaway?

Fortsetter under...

Kjenner flere som har tatt PT utdannelse via active på bali som er fornøyde.

Spørte i en tråd her om det samme: http://forum.fitnessbloggen.no/threads/pt-studier-i-utlandet-hva-er-å-foretrekke.16248/

Selv endte eg opp med å ta AFPT sin i Norge, rett og slett fordi at eg fikk beskjed av Elixia (som nå er arbeidsgiveren min) om at de foretrakk AFPT og NIH sine utdannelser foran de andre.Er veldig fornøyd med AFPT, de har også noen utdannelser i utlandet nå :)

Ja, vurderte AFPT, men fant ikke noe kurs som passet. Er klar over at de fleste/alle helst fortrekker AFPT, men vil dra mye for opplevelsen og det sosiale også (siden jeg blir ferdig med vgs nå til sommeren) og da passer AE eller Gateaway best. :)

Annonse

Hva du får ut av et sånn tur er helt opp til deg selv. De fleste gir totalt faen i trening og er på fylla flere ganger i uka. Men du har også seriøse elever.

Hvis man ønsker å ta skole og trening på alvor er Bali et fantastisk sted å studere. Det er veldig billig kjøtt, kylling og grønnsaker osv. CC har jeg ikke sett, men havregryn varianter har de.

Hvor du bør gå varierer litt ut i fra ønskene dine, Gateway ligger i jimbaran ikke så langt i fra sentrum kuta. Gateway har basketbane,treningstudio, fotball og volleyballbaner på sportsenteret sitt. Active bruker hotell til forelesninger og trenig. Active ligger i Sanur ca 30-40 min fra Kuta.

Hvorfor falt valget på AE? :) Drar du alene eller med noen du kjenner?

Jeg drar alene. Valget kom av at jeg kjenner flere som har tatt studiet med AE. Kristine Solhaug, Christina S. Fjære, samt noen kompiser. De var alle fornøyde, og ettersom jeg var i siste litta tok jeg bare og hang meg på. Gjør det mest for min egen del. Jeg ønsker å lære mer og få en opplevelse for livet + noe å falle tilbake på. Florida tok jeg fordi det virka mer seriøst enn Bali da det lett blir mye fest og fyll som skrevet over. Det sa han på telefonen og, at det er mer fristelser i Bali. Det blir som sagt hva du gjør det til selv, og jeg har ikke tenkt å se på det som en ferie. Jeg skal få noe ut av det!

• 1 måned senere...

Jeg har studert med AE på Bali. Det var kjempe spennende studie. At det er bare fyll er bare tull. Jeg mener man vil få mye mere ut av skolen for man bor sammen med mange andre studenter som studerer akkurat det samme.

Student milijøet var kjempe bra. Vi hadde masse trening hver eneste dag sammen. Både med skolen og etter skolen.

Når man går helgekurs på AFPT vil man ikke få i nærhten av det samme er min mening. Mange av foreleserene der har jo tatt det ene og andre har jeg hørt. Og de har heller ikke studiepoeng. NIH fikk jeg anb. ikke å ta etter en venninne gikk der. Mye rot med foreleserne, og ikke alltid så bra undervisning.

Vedr de andre skolene fikk jeg inntrykk at de festet veldig mye (gostudy og gateway)

Vi fant heller på ting sammen i sanur.

Det er grunnen jeg valgte Active Education. Da får jeg studiepoeng og de er godkjent av EHFA. Det er en seriøs skole med flinke forelesere som utdanner dyktige PT. Aldri vært noe problem å få jobb etter studiene.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...