Gå til innhold

Vond lukt i treningsoverdeler


Pingrid

Anbefalte innlegg

Jeg svetter skikkelig når jeg trener og etter x ant bruk av treningsoverdeler så begynner de å stinke alle som en. Vasker toppen etter trening. Bruker klær ment til trening, ikke bomull. Eneste som går i lengden er ull. Har lagt toppene i en bøtte m klor, hatt eddik i maskinen, vasket på 60g etc. ingenting funker. Tips? Er det noen kjerringråd som funker? Skyllemiddel kamuflerer bare lukten til jeg begynner å svette igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig skal man ikke bruke skyllemiddel på treningsklær, fordi det ødelegger et eller annet(som jeg ikke husker).

MEN det blå skyldemiddelet til Comfort som er sånn spesialskyldemiddel mot lukt fungerer på det meste. Jeg har ei venninne med samme problem som deg, og hu har vært veldig fornøyd med det. Bare ikke bruk for mye av den;)_DSC0159.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig skal man ikke bruke skyllemiddel på treningsklær, fordi det ødelegger et eller annet(som jeg ikke husker).

MEN det blå skyldemiddelet til Comfort som er sånn spesialskyldemiddel mot lukt fungerer på det meste. Jeg har ei venninne med samme problem som deg, og hu har vært veldig fornøyd med det. Bare ikke bruk for mye av den;)_DSC0159.jpg

Har prøvd denne, funket de to første gangene, men nå funker den kun til jeg begynnet å svette igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et problem jeg stadig møtte på som tjukkasen jeg var :D

Og det er èn ting som fungerer bedre enn alt det andre jeg prøvde:

Eddik.

Seriøst. Sleng klærne dine i vaskemaskinen, og hell i en god slurk eddik istedefor vaskemiddel. Ingen ting annet. Lukter friskt og godt etterpå :cool: (vanlig eddik - ikke noe essens eller annet fancy stoff)

EDIT: Noe usikker på om dette fungerer på såkalt teknisk tekstil da jeg aldri prøvde det, men på bomull er det suveren bang-pr-buck :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig skal man ikke bruke skyllemiddel på treningsklær, fordi det ødelegger et eller annet(som jeg ikke husker).

MEN det blå skyldemiddelet til Comfort som er sånn spesialskyldemiddel mot lukt fungerer på det meste. Jeg har ei venninne med samme problem som deg, og hu har vært veldig fornøyd med det. Bare ikke bruk for mye av den;)_DSC0159.jpg

Denne synes jeg lukter fryktelig i seg selv, jeg da o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at en 50/50 blanding med listerin (ja, munnskyllevannet) og vann funker på bomullsklær, i alle fall. Ha det i en sprayflaske og påfør på de områdene som lukter verst. Sleng det i maskinen etter 30-60 sekunder og skru på.

Edit: jeg kan ikke garantere at det ikke skader fargene eller tøyet i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et problem jeg stadig møtte på som tjukkasen jeg var :D

Og det er èn ting som fungerer bedre enn alt det andre jeg prøvde:

Eddik.

Seriøst. Sleng klærne dine i vaskemaskinen, og hell i en god slurk eddik istedefor vaskemiddel. Ingen ting annet. Lukter friskt og godt etterpå :cool: (vanlig eddik - ikke noe essens eller annet fancy stoff)

EDIT: Noe usikker på om dette fungerer på såkalt teknisk tekstil da jeg aldri prøvde det, men på bomull er det suveren bang-pr-buck :)

Funker supert med eddik på teknisk tøy også. Jeg har vaskt alle Kari Traa topper og sykkeltøy med eddik:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...