Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, hvis du måtte leve på kun én matvare, hvilken ville du velge?

Det er viktig å velge en matvare med høyt innhold av essensielle aminosyrer (protein) og essensielle fettsyrer (mest umettet fett). Så skal man jo helst ha i seg næringsstoffer og mikronæringsstoffer, og vitaminer..

Det går jo ikke med EN matvare, uten kosttilskudd!

Jeg tenker på egg, noen som har bedre forslag? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/2635-leve-p%C3%A5-en-matvare/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Ukjent666

Hadde nok valgt biff av noe slag! nomnom! Rett og slett pga jeg hadde heller spist meg ihjel enn å dø av sult:meh:

Men skulle jeg prøvd å overleve hadde det nok enten vært feit fisk eller en slags type kjøtt! Ligger jo noe i det Espen sier! Var ikke alle produktene før i tiden!

Annonse

Jeg tror jeg hadde sultet om jeg skulle levd på en matvare. Rett og slett fordi jeg ikke hadde orket å spise bare en ting. Jeg er ensidig i matveien, men jeg periodiserer ensidigheten min. Dvs. at jeg er ensidig med en ting en periode, for så å bli ensidig med noe annet en annen periode.

Jeg tror ikke jeg bare kunne levd på kjøtt, det hadde rett og slett blitt for kjedelig. I tillegg tror jeg at jeg hadde fått kaninsyken ganske fort. Så yoghurt kanskje? Inneholder både karbohydrater, fett og proteiner, i en grei ratio til å være en matvare. Men jeg tror jeg måtte hatt smak på den altså, for i naurell er den ikke så god :p

Leste ett eller annet sted at lever og grønnkål kombinert gir alle næringsstoffer man trenger.

Det stemmer ikke heller. For å få nok energi måtte du spist en kilo lever per dag, samt et halv kilo grønnkål - og dødd av Vitamin A forgiftning...

Det stemmer ikke heller. For å få nok energi måtte du spist en kilo lever per dag, samt et halv kilo grønnkål - og dødd av Vitamin A forgiftning...

hahaah : ) En halv kilo er da ikke mye! (Sett bortsett fra at lever smaker mækk.) Til middag spiser man 200 g kjøtt, så er det ofte frokost, lunsj og kveldsmat også.. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...