Gå til innhold

vil ha fettet vekk og musklene fram.prøvd i ett år :(


myownworld

Anbefalte innlegg

Nå er jeg på randen til å gi opp alt som heter trening. Jeg elsker å trene så det ville jo være synd å gi seg. Men hør her. For ett år siden veide jeg 48 el 49 kg. Er bqre 157 høy så d var perfekt vekt. Følte meg bra og smilte til livet. Så satset jrg alt på trening. Fire til seks dager i uken for å litt fastere former på den ellers helt greie kroppen. Men hva skjer? Jeg går opp i vekt og veier nå ett år etter 58 kg. Hater meg selv og dette er d jeg fikk for å trene ræven av meg..har jo spist sunt og alt. Buksene strammer :( ser jo helt grei ut uten klær og har jo muskler. Men hva hjelper d når man bor i norge og tilbringer all sin tid i bukse og genser? vil ha en smal og nett kropp som for ett år siden men med litt muskler? Har jeg bare ikke anlegg for dette? Kanskje jeg er for liten og big bone. Blir så fort kompakt liksom. Og mister min feminitet. Nå har jeg droppet trening i to uker og ser vekta går ned sakte men sikkert. Føler meg allerede bedre. Men musklene? Tenker at jeg må droppe treningen til jeg er ned der jeg vil være og så heller begynne på nytt. Og da trenger jeg hjelp. Riktig trening og veldig streng kost så kanskje d går. Kanskje mest kondisjon? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter det du skriver er det vel bare musklene som har økt volumet, og dermed veier mer? Muskler veier mer enn fett, og etterhvert vil de jo gjerne ta litt plass slik at buksene f.eks. Strammer mer over stussen.

En del jenter som er kortere enn meg (166 cm) gremmes seg over at de ikke får til "modellkroppen", men de blir faste og flotte allikevel, selv om midjen ikke er supersmal.

Det er vel mest et spørsmål om hva som er viktigst for deg av tallet på vekten og hva speilet sier, spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tro flere lave jenter opplever dette. Er og har alltid vært smal rundt livet. Sitter seg rundt rumpe og lår og litt armer. Men jeg synes jeg kler best smale feminine lår. Så kanskje ikke vekt trening er noe for meg da? Får jo en sprek kropp av mye kondisjonstrening også. Kanskje jeg bare skal satse på det. Samt litt muskler på rumpe og mage. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygger også masse volum ved vekt trening. Har ikke hatt det problemet da jeg startet å jogge. Er smal og definert med sixpack (i rett lys :p). Jeg synes jeg kler og trives best med lav fettprosent kombinert med løpemuskler.

Man må jo ikke trene styrke med vekter for å holde kroppen sterk. Både hjemmeøvelser, yoga og pilates går på å styrke uten at det bygger volum. Så er mange alternativer. Det viktigste er jo at du trives i kroppen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe særlig erfaring med "løpemuskler" selv, da jeg har slitt med bekkenløsning de siste seks årene, og dermed har unngått slike ting, men man ser jo løpere med flott kropp også :)

Men å ta med pilates og yoga i programmet om man skal holde seg unna styrketrening er helt sikkert ikke dumt, for da frå man jo sterk og god kjernemuskulatur og god fleksibilitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygger også masse volum ved vekt trening. Har ikke hatt det problemet da jeg startet å jogge. Er smal og definert med sixpack (i rett lys :p). Jeg synes jeg kler og trives best med lav fettprosent kombinert med løpemuskler.

Man må jo ikke trene styrke med vekter for å holde kroppen sterk. Både hjemmeøvelser, yoga og pilates går på å styrke uten at det bygger volum. Så er mange alternativer. Det viktigste er jo at du trives i kroppen din :)

Tusen takk for veldig bra svar. Tror pilates for styrke og jogging for kondis kan passe meg bra. Hvorfor ikke? Det blir noe helt nytt og tror det kanskje fungerer bedre på meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekta kontrollerer du på kjøkkenet og vektfordelingen på gymmet.

Har du gått fra 48 til 58kg på ett år, så er det kjøkkenet som er årsaken, ikke treninga di. Hadde du spist det samme det siste året uten å trene så hadde en høyere andel av vektøkningen vært fett istedet for muskler.

Konklusjon: trives du på 48kg, men vil se så bra ut som mulig på den vekten så beholder du treninga og tar en titt i kjøleskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det

Vekta kontrollerer du på kjøkkenet og vektfordelingen påsmågodt Det

Har du gått fra 48 til 58kg på ett år, så er det kjøkkenet som er årsaken, ikke treninga di. Hadde du spist det samme det siste året uten å trene så hadde en høyere andel av vektøkningen vært fett istedet for muskler.

Konklusjon: trives du på 48kg, men vil se så bra ut som mulig på den vekten så beholder du treninga og tar en titt i kjøleskapet :)

Det er det jeg ikke forstår. Spiste ikke noe sånn særlig sunt før. Det eg ville egentlig. Svakheten var smågodt og alkohol men rolig på middagen. . Har spist kjempe sunt etter eg begynte å trene mye. Sverger på at mitt kosthold er sunnere enn folk flest. Men den forskjellen eg vet som e størst e inntaket på kjøtt. Spiste ikke mye middager før. Nå har det vært myyyye kjøtt og grønnsaker. Aldri brød men havregrøt til frokost. Har trengt større mengder mat i forhold til min usunne men sikkert litt mer fugleporsjoner før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeezetrives te hadde vært interessant å se hva du mener den "perfekte kroppen" er. Jeg har en mistanke om at de "fleste" vil synes du ser bedre ut nå en hvis du går 10kg. Dette fordrer selvsagt at du har gjort det du har sagt da, spist sunt og trent.

Ja. Mange vil vel det. Hehe. Men det handler jo om å trives i egen kropp. Og jeg synes muskler på korte jenter ikke er så fint alltid. Noen kler det. Men nå ville jeg bare ha noen tips til hvordan å forbli smal og feminin uten å øke i volum samt beholde noe muskler. Tror pilated flere ganger i uken og morgen cardio blir min nye livsstil. Tror ikke jeg trenger å spise så mye proteiner heller for den type trening .så da kan jeg vel leve mer som før.. ooog trene. .. takker for gode råd :) og perfekt kropp er vel en smaks sak. Masse små markerte muskler er ikke noe særlig på jenter synes jeg personlig. Litt er fint. Men hadde vært veldig deprimert om jeg så ut som en fitness konkurranse jente liksom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du spiste us men usunt er ikke synonymt med masse kalorier.

Selv om du spiser sunt nå så kan det hende du får i deg mer kalorier enn du tror.

I know. D skrev jeg og. Uten trening ble jeg ikke ofte sulten. Usunt men lite. Helt klar over d. Gikk jo bevisst opp i kalorier men fra sunne kilder. Merka kroppen trengte d i forbindelse med trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Mange vil vel det. Hehe. Men det handler jo om å trives i egen kropp. Og jeg synes muskler på korte jenter ikke er så fint alltid. Noen kler det. Men nå ville jeg bare ha noen tips til hvordan å forbli smal og feminin uten å øke i volum samt beholde noe muskler. Tror pilated flere ganger i uken og morgen cardio blir min nye livsstil. Tror ikke jeg trenger å spise så mye proteiner heller for den type trening .så da kan jeg vel leve mer som før.. ooog trene. .. takker for gode råd :) og perfekt kropp er vel en smaks sak. Masse små markerte muskler er ikke noe særlig på jenter synes jeg personlig. Litt er fint. Men hadde vært veldig deprimert om jeg så ut som en fitness konkurranse jente liksom. :)

:banghead::(

Neida. Det er sant, viktig å trives i egen kropp. Bare pass på at det ikke bikker over:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekta kontrollerer du på kjøkkenet og vektfordelingen på gymmet.

Har du gått fra 48 til 58kg på ett år, så er det kjøkkenet som er årsaken, ikke treninga di. Hadde du spist det samme det siste året uten å trene så hadde en høyere andel av vektøkningen vært fett istedet for muskler.

Konklusjon: trives du på 48kg, men vil se så bra ut som mulig på den vekten så beholder du treninga og tar en titt i kjøleskapet :)

Hun sier jo ikke at hun er feit eller noe, men at hun synes hun er for muskuløs. Må ikke være masse fett selv om hun har lagt på seg med 10 kg. For noen er ikke en vekt trener kropp idealet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel egentlig svaret da. Når du går opp i vekt så spiser du jo mer enn du forbrenner. Har du prøvd å trekke fra et par hundre kalorier fra kostholdet ditt en periode for å se om du går litt ned igjen? (Samtidig som du fortsetter å trene og vedlikeholder styrken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det

Det er det jeg ikke forstår. Spiste ikke noe sånn særlig sunt før. Det eg ville egentlig. Svakheten var smågodt og alkohol men rolig på middagen. . Har spist kjempe sunt etter eg begynte å trene mye. Sverger på at mitt kosthold er sunnere enn folk flest. Men den forskjellen eg vet som e størst e inntaket på kjøtt. Spiste ikke mye middager før. Nå har det vært myyyye kjøtt og grønnsaker. Aldri brød men havregrøt til frokost. Har trengt større mengder mat i forhold til min usunne men sikkert litt mer fugleporsjoner før :)

Du har gått opp i vekt = spist mer kalorier enn du har forbrukt det siste året. Det som er helt normalt er at appetitten øker når du begynner å trene, og kroppen er flink til å fortelle deg hva den vil ha (du blir sulten).

Det er uproblematisk for meg å spise meg feit på kylling, kjøtt og havregrøt, og også uproblematisk å beholde mageruter på stratos og grandiosa. Key her er energibalanse. Rett mengde mat er prioritet nummer 1 for alle som vil endre kroppen sin, uavhengig av mål.

Hun sier jo ikke at hun er feit eller noe, men at hun synes hun er for muskuløs. Må ikke være masse fett selv om hun har lagt på seg med 10 kg. For noen er ikke en vekt trener kropp idealet.

Det sa jeg heller ikke. Hun gav uttrykk for at hun følte hun var for "stor". Og at hun mente årsaken til dette var trening, og det er feil. Størrelsen hennes er et resultat av matmengden, og for å endre på størrelsen må du endre på matmengden. Dette gjelder for alle uavhengig av om de vil opp eller ned i vekt.

Trådstarter sa hun trivdes med den størrelsen hun hadde, men at hun kunne tenke seg å være litt fastere i fisken. Dersom hun slutter å trene og også spiser mindre ender hun tilbake til der hun startet, med samme vekt og samme "fasthetsgrad". Dersom hun fortsetter å trene, men justerer litt på kjøkkenet så ender hun opp på samme vekt (og størrelse), men med en mye fastere kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig mulig.. men nå gir jeg meg med den treningsmengden og metode. Føler eg har spist det eg må for å ikke besvime på enkelte styrkeøkter. Pilates er det nye forsøket. Gir det ett år også så ser vi ;) klarer meg fint med lite mar jeg. Men ikke med så høy intensitet på styrke og kondisjon. Gikk ikke. Tror bare eg isje hadde klart meg på mindre mat. Eller at d hadde vært verdt d for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gått opp i vekt = spist mer kalorier enn du har forbrukt det siste året. Det som er helt normalt er at appetitten øker når du begynner å trene, og kroppen er flink til å fortelle deg hva den vil ha (du blir sulten).

Det er uproblematisk for meg å spise meg feit på kylling, kjøtt og havregrøt, og også uproblematisk å beholde mageruter på stratos og grandiosa. Key her er energibalanse. Rett mengde mat er prioritet nummer 1 for alle som vil endre kroppen sin, uavhengig av mål.

Det sa jeg heller ikke. Hun gav uttrykk for at hun følte hun var for "stor". Og at hun mente årsaken til dette var trening, og det er feil. Størrelsen hennes er et resultat av matmengden, og for å endre på størrelsen må du endre på matmengden. Dette gjelder for alle uavhengig av om de vil opp eller ned i vekt.

Trådstarter sa hun trivdes med den størrelsen hun hadde, men at hun kunne tenke seg å være litt fastere i fisken. Dersom hun slutter å trene og også spiser mindre ender hun tilbake til der hun startet, med samme vekt og samme "fasthetsgrad". Dersom hun fortsetter å trene, men justerer litt på kjøkkenet så ender hun opp på samme vekt (og størrelse), men med en mye fastere kropp.

Oki, da skjønte jeg hva du mente. Jeg forsto det slik at TS mente hun hadde for mye muskler :shy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name="runforit123' date=' post: 900896, member: 28946fortalt. da skjønte jeg hva du mente. Jeg forsto det slik at TS mente hun hadde for mye muskler :shy:

Altså slik jeg har holdt på nå i ett år er kort fortalt. 40 til max en time med lett jogg el rask gange før frokost. Trodde dette skulle hjelpe meg å holde fettet på avstand. Så har eg spist noe havregrøt og trent styrke .. spist pittelitt karbo i form av nøtter el rosiner etter trening og laget meg ett måltid med kjøtt og grønnsaker uten noe karbo så og si en time el noe sånn etterpå. .. alt dette tror eg at eg har gjort galt. Der er personlig tror eg har bommet må være de timene etter dette og på kveld. Eller helst på kveld. Blir sulten igjen når småen har sovnet og så blir d enten noe lavkarbo med mer kjøtt forran tv eller noe ekstra nøtter og bringebær i lett youghurt i sofaen når eg e søtsyk. Det er vel det siste eg tror eg måtte kuttet veldig ned på eller bare fjernet. Heller spist en liten middag i fem tiden.men ble så fristende når d var stille i hus og nyte noe ekstra ;) føler i allefall at eg klarer å spise mye mindre når eg kutter ned på styrketrening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...