Gå til innhold

vil ha fettet vekk og musklene fram.prøvd i ett år :(


myownworld

Anbefalte innlegg

[quote name="runforit123' date=' post: 900896, member: 28946fortalt. da skjønte jeg hva du mente. Jeg forsto det slik at TS mente hun hadde for mye muskler :shy:

Altså slik jeg har holdt på nå i ett år er kort fortalt. 40 til max en time med lett jogg el rask gange før frokost. Trodde dette skulle hjelpe meg å holde fettet på avstand. Så har eg spist noe havregrøt og trent styrke .. spist pittelitt karbo i form av nøtter el rosiner etter trening og laget meg ett måltid med kjøtt og grønnsaker uten noe karbo så og si en time el noe sånn etterpå. .. alt dette tror eg at eg har gjort galt. Der er personlig tror eg har bommet må være de timene etter dette og på kveld. Eller helst på kveld. Blir sulten igjen når småen har sovnet og så blir d enten noe lavkarbo med mer kjøtt forran tv eller noe ekstra nøtter og bringebær i lett youghurt i sofaen når eg e søtsyk. Det er vel det siste eg tror eg måtte kuttet veldig ned på eller bare fjernet. Heller spist en liten middag i fem tiden.men ble så fristende når d var stille i hus og nyte noe ekstra ;) føler i allefall at eg klarer å spise mye mindre når eg kutter ned på styrketrening

Hvor mange kalorier inntar du per dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må innrømme at eg isje har talt kcal. Føler det blir litt manisk og overdrevet. Men de dagene eg har gjort ett forsøk på å telle har d lagt på 1800 på en dag med mye of hard trening. Og litt mindre på en roligere dag. Men d har sikkert variert. Ligger folk på samme antall kcal hver dag? Hlres slitsomt ut å drive å telle slik. Skal jo finnr en livsstil å leve med livet ut. Som eg trives med. Med noen øl til kvelden i helgen er vel kcal skyhøyt de dagene. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at eg isje har talt kcal. Føler det blir litt manisk og overdrevet. Men de dagene eg har gjort ett forsøk på å telle har d lagt på 1800 på en dag med mye of hard trening. Og litt mindre på en roligere dag. Men d har sikkert variert. Ligger folk på samme antall kcal hver dag? Hlres slitsomt ut å drive å telle slik. Skal jo finnr en livsstil å leve med livet ut. Som eg trives med. Med noen øl til kvelden i helgen er vel kcal skyhøyt de dagene. Hehe

Å telle kalorier kan være litt tricky i starten, men etterhvert så "ser" du hvor mange kalorier ting er. Poenget er at om målet er lavere fettprosent så må du forbrenne mer enn du inntar og per i dag så gjør du ikke det om vekta og fettprosenten holder seg stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å telle kaloriefest proslitt tricky i starten, men etterhvert så "ser" du hvor mange kalorier ting er. Poenget er at om målet er lavere fettprosent så må du forbrenne mer enn du inntar og per i dag så gjør du ikke det om vekta og fettprosenten holder seg stabil.

Ser den. Får prøve det da ;) men sist eg målte hadde eg isje mer fettprosent enn før alle disse kg. Føler mer at musklene har vokst under det fettet eg hadde ifra før. Så nå er det fett og muskler. Før var det bare fett. Som ironisk nok så bedre ut.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den. Får prøve det da ;) men sist eg målte hadde eg isje mer fettprosent enn før alle disse kg. Føler mer at musklene har vokst under det fettet eg hadde ifra før. Så nå er det fett og muskler. Før var det bare fett. Som ironisk nok så bedre ut.;)

Om du får ned fettprosenten så vil du jo se mindre og strammere ut pga. musklene da de tar mindre plass enn fettet. Kan være en vanskelig kabal å få muskler og fett til å harmonere, men det kommer jo an på hvor mye du er villig å legge i det.

For min del så er det nok å ha en trent og fast kropp uten særlig muskelmasse. Med joggingen og sunt kosthold så må jeg fokusere på å få i meg nok kalorier fremfor mindre. Nå spiser jeg relativt sunt da, med fokus på mye proteiner og fett og en liten del karbohydrater. Jeg la om kostholdet pga. oppblåst mage. Eneste sukkeret jeg får i meg er fra frukt i hverdagen og litt honning og mørk sjokolade i helgene. Ellers spiser jeg noen Rugknekkebrød og bruker en del fiberhusk i matlagingen. Resten går i kalkun, fet fisk, egg, nøtter, oljer, rømme, eggproteinpulver, kokosmel, grønnsaker etc.

Med lavkarbo så blir en også raskere mett og metthetsfølelsen varer mye lenger så det gjør at jeg ikke får svingende blodsukker og cravings på søtt. Er ikke sikkert det funker på samme måte for deg da alle kropper reagerer forskjellige på forskjellige kosthold, men for meg har det vært gull både i forhold til oppblåst mage og at jeg ikke føler for å spise utenom de faste måltidene. En del trenger heller ikke å følge med like mye på kaloriene på lavkarbo nettopp fordi de blir fortere mett og at man er mett lenger.

For meg er det en livsstil som jeg ikke tenker over og som jeg har levd med lenge.

Det viktigste er at du finner noe som passer for deg. Men til syvende og siste så må du ned i fettprosent om målet er en fastere kropp og da er det som andre sier: en må starte på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote="runforit123, post: 901121, member: 28spiser m du får ned fettprosenten så vil du jo se mindre og strammere ut pga. musklene da de tar mindre plass enn fettet. Kan være en vanskelig kabal å få muskler og fett til å harmonere, men det kommer jo an på hvor mye du er villig å legge i det.

For min del så er det nok å ha en trent og fast kropp uten særlig muskelmasse. Med joggingen og sunt kosthold så må jeg fokusere på å få i meg nok kalorier fremfor mindre. Nå spiser jeg relativt sunt da, med fokus på mye proteiner og fett og en liten del karbohydrater. Jeg la om kostholdet pga. oppblåst mage. Eneste sukkeret jeg får i meg er fra frukt i hverdagen og litt honning og mørk sjokolade i helgene. Ellers spiser jeg noen Rugknekkebrød og bruker en del fiberhusk i matlagingen. Resten går i kalkun, fet fisk, egg, nøtter, oljer, rømme, eggproteinpulver, kokosmel, grønnsaker etc.

Med lavkarbo så blir en også raskere mett og metthetsfølelsen varer mye lenger så det gjør at jeg ikke får svingende blodsukker og cravings på søtt. Er ikke sikkert det funker på samme måte for deg da alle kropper reagerer forskjellige på forskjellige kosthold, men for meg har det vært gull både i forhold til oppblåst mage og at jeg ikke føler for å spise utenom de faste måltidene. En del trenger heller ikke å følge med like mye på kaloriene på lavkarbo nettopp fordi de blir fortere mett og at man er mett lenger.

For meg er det en livsstil som jeg ikke tenker over og som jeg har levd med lenge.

Det viktigste er at du finner noe som passer for deg. Men til syvende og siste så må du ned i fettprosent om målet er en fastere kropp og da er det som andre sier: en må starte på kjøkkenet.

Liker godt den måten du tenker på. Og det du spiser minner veldig om mitt kosthold. Startet også med det pga magetrøbbel som oppblåst og treg fordøyelse. Jeg må nok først og fremst bare bli litt strengere og trene annerledes. . Håper alle de musklene eg har fått som eg tydelig kanbse på mage lår og skuldre . Og litt rygg blir der til fettprosent er lavere.. hadde vært fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker godt den måten du tenker på. Og det du spiser minner veldig om mitt kosthold. Startet også med det pga magetrøbbel som oppblåst og treg fordøyelse. Jeg må nok først og fremst bare bli litt strengere og trene annerledes. . Håper alle de musklene eg har fått som eg tydelig kanbse på mage lår og skuldre . Og litt rygg blir der til fettprosent er lavere.. hadde vært fantastisk.

Få inn noen økter kardio. Er nok lettere å fokusere på kun fettprosenten en liten periode og så heller fokusere mer på styrken igjen når du oppnår ønsket fettprosent. Ikke tenk på vekta, ta heller frem målebåndet. Det er det som vil bevise om målene minsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få inn noen økter kardio. Er nok lettere å fokusere på kun fettprosenten en liten periode og så heller fokusere mer på styrken igjen når du oppnår ønsket fettprosent. Ikke tenk på vekta, ta heller frem målebåndet. Det er det som vil bevise om målene minsker :)

Få inn noen økter kardio. Er nok lettere å fokusere på kun fettprosenten en liten periode og så heller fokusere mer på styrken igjen når du oppnår ønsket fettprosent. Ikke tenk på vekta, ta heller frem målebåndet. Det er det som vil bevise om målene minsker :)

Ja nå forsøkte eg pilates i kveld. Ikke så ille d. Fortsetter med de dagene i uka det er og så som du sier cardio. Spes på morgen da før frokost. Fortsetter vel også med lavkarvo men med fett fra mest sunne kilder. Kutte ned alkoholinntaket frd og lør og mat sent på kveldene. Og ikke minst fokusere på å miste fett np før eg på ny prøver meg litt fram med muskel byggingen ;) takk for alle råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå forsøkte eg pilates i kveld. Ikke så ille d. Fortsetter med de dagene i uka det er og så som du sier cardio. Spes på morgen da før frokost. Fortsetter vel også med lavkarvo men med fett fra mest sunne kilder. Kutte ned alkoholinntaket frd og lør og mat sent på kveldene. Og ikke minst fokusere på å miste fett np før eg på ny prøver meg litt fram med muskel byggingen ;) takk for alle råd

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...