Gå til innhold

Ned 5 kg til jul


lisasive

Anbefalte innlegg

170cm, ca 70kg.

Vil ned 5kg til jul. Veldig glad i løping, og trener bra. Noen tips til kosthold fram til jul?

Ikke lenge siden jeg har vært på lavkalori(noe som gikk veldig dårlig..), så legger vel ganske lett på meg også nå.. trenger hjelp til å snu dette:)

Noen som vil henge seg på, kanskje?(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trenger et mål som er mulig å nå, og jeg er blitt ganske utrent, og har mye løst på kroppen..hehe. Vil som fleste andre kvinner ha en kropp å være stolt av

Ser den.

Men jeg mener at baderoms vekten ikke er noen bra indikator på hvor stram kroppen er, du kan fint gå ned 5 kilo, men kan fortsatt være like "løs". Jeg anbefaler styrketrening på det sterkeste! Strammer opp og former kroppen. anbefaler denne artikkelen:

http://fitnessbloggen.no/8-grunner-jenter-styrketrening/

Og begynner du med styrketrening, så ville jeg ikke sett så mye på vekten, siden muskler veier mer enn fett, men til gjengeld tar mindre plass ;)http://fitnessbloggen.no/baderomsvekt-soppel/

306824_520331774646717_96491108_n.jpg

Kostholdsmessig så ville jeg fokusert på å spise nok og "riktig", ikke mindre. Jeg har prøvd lavkalori, og det er ikke veien å gå spør du meg, spesielt ikke hvis du vil trene styrke og stramme opp!

Jeg er ikke noen ekspert, men snakker fra egen erfaring.

Spis når du er sulten, og stopp når du er passe mett. Stol på kroppen din, den vet hva den trenger.

Pass på å spise nok proteiner, de hjelper på å stramme opp kroppen ;) Og spis masse grønnsaker, 300 - 600 gram. Mer om du vil. Proteiner og grønnsaker metter mye, så det hjelper for å unngå overspising.

Jeg lager mat fra grunnen av så mye som mulig, da vet jeg hva jeg spiser. Kutt ned på sukker, sukker drikk og snax.

Jeg lager også min egen snop, men søtning og div. Anbefaler bloggen til Kristine Weber! Mye digg å finne der :D

kriweb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

170cm, ca 70kg.

Vil ned 5kg til jul. Veldig glad i løping, og trener bra. Noen tips til kosthold fram til jul?

Ikke lenge siden jeg har vært på lavkalori(noe som gikk veldig dårlig..), så legger vel ganske lett på meg også nå.. trenger hjelp til å snu dette

Gikk forresten nettopp opp for meg at det er ca en mnd igjen til jul, hvis du mener den 24 desember.

Du vil gå ned 5 kilo på en mnd? Det er ekstremt med tanke på at du ikke har mye å miste!

BMI'en din tilsier at du er normalvektig!

Jeg synes ikke det er noe sunt mål å sette seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk forresten nettopp opp for meg at det er ca en mnd igjen til jul, hvis du mener den 24 desember.

Du vil gå ned 5 kilo på en mnd? Det er ekstremt med tanke på at du ikke har mye å miste!

BMI'en din tilsier at du er normalvektig!

Jeg synes ikke det er noe sunt mål å sette seg!

Mitt ultimale mål er 60 +/- (spørs på hvordan kroppen ser ut) til mai/juni 2014..har allerede gått ned 15kg siden sist jul, men har blitt utrolig sløvt det siste halvåret..er veldig glad i brød og gjærbakst..skal prøve å hoøde meg til knekkebrød fra nå, men det er ikke helt det samme..men som sagt, om jeg kan bli "lita og stram" til neste vår/sommer, så hadde det vært herlig..trenger bare "oppfølging" og råd/motivasjon til å klare det. Jeg vil jo fortsatt kunne unne meg litt godt nå og da..og mamma lager ikke den sunneste maten, og jeg syns det er ganske ubehagelig å spise noe jeg ikke vet hva inneholder. Så som sagt, trenger all hjelp jeg kan få

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har satt opp cardio 4 ganger i uka, og bodypump en dag..hvor mye fett tror du det er mulig å miste på en mnd?

Prøv heller intensiv styrke 2 ganger per uke, tung styrke 2 ganger per uke og intervall 1 gang per uke. Kan love deg at du vil se resultatene fortere og bedre enn med kardio 4 ganger per uke. Jo mer muskelvev du har, jo mer fett du vil forbrenne når dette er kombinert med et solid, sunt kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke gå så langt som å si at noe er direkte GALT med bodypump. Men det er nok veldig lite effektivt i forhold til mange andre former for styrketrening. Selv om man bruker vekter i bodypump, så er det mer å regne som en kardioøkt.

Hvorfor vil du ikke trene alene?:)

Jeg vet ikke, er kanskje vandt med grupper etter årevis med håndball..og jeg foretrekker det, enkelt og greit..

Men MED bodypumpen+intrvall, hvor stor forandring kan jeg håpe på innen 1 mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, er kanskje vandt med grupper etter årevis med håndball..og jeg foretrekker det, enkelt og greit..

Men MED bodypumpen+intrvall, hvor stor forandring kan jeg håpe på innen 1 mnd?

Det er ganske vanskelig å svare på. Min ærlige mening er at du kan gå ned noen kilo, men at speilbilde vil forbli relativt likt. Altså du vil se ut som i dag, men en litt "smalere" versjon, om du skjønner?

Vet ikke om det høres ut som målene dine men:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodypump er ikke styrketrening

For lett belastning

For mange repetisjoner

Det gjøres i grupper -> umulig for en instruktør å korrigere teknikk

Det er ikke styrketrening...

Men så er ikke målet mitt å bli med i fitness heller..jeg trenger rett og slett en "oppskrift" på å komme godt ned i fettprosent, stramme opp lår, rumpa, magen og overarmene(bingovinger heer..)..vil som sagt ned 10kg til våren..hvordan kan jeg få til det? Jeg er IKKE kjent innpå vektrommet, og jeg finner det ubehagelig med alle de godt trente folkene rundt meg. Løping er noe jeg derrimot trives med..og bp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen her som snakker om å stille i Fitness:)

Det virker som om du tror vi prøver å motarbeide deg, og det er ikke tilfellet. Vi er bare ærlige i forhold til egne erfaringer + forskning.

Om du vil stramme opp lår og rumpe så kommer du ikke unna hard styrketrening. Jeg beklager å si det, men du vil aldri få stramme lår og sprettrumpe m bodypump og løping.

Jeg skjønner at det er skummelt, for vi har alle vært nybegynnere en gang.

Oppskriften du spør etter er fra meg som følger(veldig enkelt forklart):

Tung styrke 3-4 økter i uken

1-2 kardioøkter

Spise variert, proteinrikt og med et moderat kaloriunderskudd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen her som snakker om å stille i Fitness:)

Det virker som om du tror vi prøver å motarbeide deg, og det er ikke tilfellet. Vi er bare ærlige i forhold til egne erfaringer + forskning.

Om du vil stramme opp lår og rumpe så kommer du ikke unna hard styrketrening. Jeg beklager å si det, men du vil aldri få stramme lår og sprettrumpe m bodypump og løping.

Jeg skjønner at det er skummelt, for vi har alle vært nybegynnere en gang.

Oppskriften du spør etter er fra meg som følger(veldig enkelt forklart):

Tung styrke 3-4 økter i uken

1-2 kardioøkter

Spise variert, proteinrikt og med et moderat kaloriunderskudd:)

Er det noen muligheter til det uten å måtte entre vektrommet? Hjemmeøvelser. Hva som helst man kan gjøre hjemme ellernoe.. Iallefall til begynnamed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...