Gå til innhold

PHAT treningsprogram


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har kjørt PHAT siden mai-april (ble "akutt overtrent" i m.gluteus medius som første til en rekke kiropraktorbesøk og noe lettere vekter til jeg klarte å tøye selv og få på meg sokkene uten å sette meg ned.. :p tror dette kom av halvmark og/eller den høyere frekvensen av bentreningen jeg ikke var vant med)

Kontinuerlig har jeg da kjørt det siden juli og jeg kunne ikke vært mer fornøyd - jeg liker å både trene tungt og "pumpe" litt(beste fra to verdener).

Jeg føler jeg har økt i både styrke og volum all over - jeg har lenge slitt med skuldre og bryst og det har virkelig kommet seg! Dog er jeg kommet på et lite platå nå da jeg har "pådratt meg noe i skulder/hals" jeg ikke helt kan sette fingeren på som påvirker pressøvelsene.

Samt har jeg økt fra å slite med et par rack chins (klarer dog enda ikke vanlige chins) til å klare tre sett á 8rep. Armene har også vokst 1cm :p

Totalt sett er dette et program/oppsett jeg kommer til å fortsette lenge med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte PHAT i et par måneder i sommer da jeg gjerne ville ta meg god tid til trening. Jeg vendte meg fort til den høye treningsmengden og resultatene kom fort. Jeg hadde gode styrkeøkninger i samtlige øvelser, både på styrkedagene og volumdagene, og jeg fikk en grei dose muskelvekst med på kjøpet.

Programmet mangler en skikkelig styrkebevegelse for skuldre, så jeg erstattet sittende skulderpress med manualer med ordentlig militærpress i repfase 3-5, slik som med de andre store styrkebevegelsene. Jeg byttet også mellom markløft og pendlay rows annenhver uke på tungdagen for overkropp.

Hvis du trives med å tilbringe mye tid på gymmen, er det egentlig ingen åpenbare svakheter ved programmet. Det som potensielt kan være negativt er at det er i overkant mye bentrening, spesielt for en person som vil fokusere mer på overkroppen, slik veldig mange styrkeprogram gjør. Dette er sannsynligvis på grunn av at Layne Norton opprinnelig utviklet programmet til seg selv, og han sleit veldig med å bygge bein. For meg var det helt utmerket; jeg har slitt med det samme og begynte endelig å se forandringer på muskulaturen i beina mine da jeg trente PHAT.

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgt opsettet på en jente. Modiifisert til henne noe lavere volum enn dr.layne. . Hun økte fra 70 kg til 80 kg i BENKPRESS på 12 uker. rundt 15 i fett% og 62 kg. Vi hadde IKKE med benkpress i programmet engang, men testet for fun.. Så må jo si det var respektabelt:)

Nå var det naturligvis en touch ala fjeldberg i programmet;) Men uansett, opsettet fungerer godt. lz,pave er vel også igang og har holdt på ett halvt års tid. Endelig har mannen fått lår;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...