Gå til innhold

Klokke


Jerry V

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mekaniske ur er vel generelt sett mindre presis enn en billig digital klokke, må trekkes opp og du må stille tiden fra tid til annen da de aldri går helt nøyaktig.

Mekaniske ur trekker seg selv opp av bevegelse og. Ikke alle som må trekkes opp manuelt.

Så unøyaktig er de ikke. +- et par sekunder er normalt.

Angående hvor dyre de er. Handler og om hvor mye tid som går med på å lage de. De dyreste er gjerne de som er mest komplekse og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Annonse

For gadget-freaken i meg selv, gikk jeg til anskaffelse av denne:

[ATTACH=full]131541[/ATTACH]

Fortsatt synes jeg den er kul og jeg har nå hatt den i tre uker.

:)

Har nå oppgradert til denne:

post-1493-14440999299055_thumb.png

Det betyr at jeg hadde den forrige i ett år og det er "innafor".

Denne nye versjonen er litt mer fancy, har litt flere og noen litt kulere funksjoner.

Håper jeg er glad i den et helt år.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siden 2006 brukt en Breitling Chrono Avenger M1 i titan som til dels daglig klokke som håndtverker:

brgummi.jpg

Denne klokken er supersolid, og er vanntett nok til alt i hele verden.

Har også en Helson shark diver og et par Seiko Orange monster og frankenwatch, men disse tåler ikke bruken slik breitlingen gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk denne i posten idag. En ny Seiko SKX007. Dette er da en automatisk dykkerklokke vanntett garantert ned til 200 meter. Som om jeg får bruk for det.

Den er modifisert av yobokies. Det som er gjort er bytte av visere og bezelring. Ringen er fra en skx011. Så dette er en one of a kind. Og det er jo morsomt.

Ny klokkereim er bestilt. Blir en brun skinnreim med sorte sømmer fra Meyhofer, med det morsomme navnet "Trondheim Spesial. Iallefall. Her er klokka. :)

20150324_191642_zps8ukywfv1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikler på speedmaster jeg og. Er mange som har det som MÅ HA klokke virker det som. :D

Fant en på chrono24 med blå skive med gull detaljer jeg sikler på.

Hehe, er ganske standard å starte en samling med en speedy og det er jo egentlig ikke rart :) Er vel klokken som gir mest for pengene + at den er fet og er en av få godkjente for romfart. Sparer selv til en versjonen med rem og safirglass bak:

post-7837-14441000155745_thumb.jpg

post-7837-14441000156142_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard å starte samling med en klokke som koster 30k++++++++++ ? Jøsses. Folk har god råa. :D

Hehe, hos seriøse samlere er speedyen ofte inngangsportalen. Jeg henger en del på www.tidssonen.no og det er overraskende hva folk har råd til/tar seg råd til/belåner seg til. Skal ha svært god råd før jeg vurderer å bruke 100.000 + på en klokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...