Gå til innhold

Treningshansker?


Claroline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt noen på sats og samboeren har fra xxl.

Jeg fant dog ut at det er bedre å bare trene uten, fordi hendene herder veldig fort (2-3 uker) og etter det har jeg ikke fått blemmer. Evt. kan du jo bruke kalk så stangen henger der den skal - mitt problem var iallefall at hvis jeg ble klam i hendene skled stangen i hendene og lagde blemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt mulig jeg er ute å kjøre nå, men finnes det noe som heter treningshansker? Ser for meg en type som er tynn men beskyttende og med avkuttede fingre... Får lett sånn hard, irriterende blemmeliknende hud i håndflatene, og vil helst unngå det. :cautious:

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/womens-pro-glove

Jeg har gått igjennom alt av hansker, og disse er de eneste som duger, alt annet er helt elendig. Anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg hansker og brukte de da jeg først begynte med styrketrening, mye fordi jeg jobbet som massør og jeg ikke hadde mulighet for å ha træler på hendene. Men fant ut at det ikke hjalp på det jeg slet med mest, og det var grepsstyrken i hendene, så ved å slutte med hansker gikk det ikke lang tid før båe grepsstyrken og den harden huden forsvant ;) I verste fall bruker jeg magnesium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste måten å unngå træler i håndflatene er å lære seg optimal håndposisjon for vektene , holder du ikke rett så ender vekta opp med å dra huden i håndflatene med seg når den flytter på seg, og da blir det blemmer og træler.

Billigere er det og!

Her er jeg ikke enig. Man kan begrense trældannelse av markløft ved å gjøre som Rippetoe beskriver i en av videoene ute på Youtube, men trener man seriøst med vekter vil man få træler i håndflatene uansett. Det er ingen big deal for menn, men for litt fisefine jenter så er det forståelig hvis de ønsker å begrense det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Anbefaler fra nike - jeg kjøpe på ebay (: Veldig behagelige å bruke - men det aller beste å bruke, om du skal bruke noe, er flytende magnesium/kalk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar, dere. Jeg har "alltid" fått det dere sikkert korrekt kaller træler i håndflatene. Husker jeg pelte på det som barn... Tror det kan bety at jeg har litt tynn hud i håndflatene. Takk for lenker, med lønningsdag imorgen kommer jeg nok til å skaffe meg hansker. :) Hurra! Dere har reddet dagen til en fisefin jente. :whistle:

Edit: Liker forresten at hanskene merket "women" er rosa... Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...