Gå til innhold

Tips til knebeskytter


JohannaB

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor stor forskjell utgjør knehullet? Jeg har et par blå heldekkende knevarmere fra Rehband, og disse er helt supre for min del, men det er jo greit å vite om alternativene og:)

Fikk vite av fysioterapeuten min at mine Titan knevarmere kan være en faktor til problemer/betennesler i patellasenen, eller såkalt jumpers knee.

Han anbefalte meg at jeg heller brukte knevarmere med hull i, siden knevarmere som er heldekkende "presser" kneleddet tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk vite av fysioterapeuten min at mine Titan knevarmere kan være en faktor til problemer/betennesler i patellasenen, eller såkalt jumpers knee.

Han anbefalte meg at jeg heller brukte knevarmere med hull i, siden knevarmere som er heldekkende "presser" kneleddet tilbake.

Og derfor drar man ikke til fysioer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derfor drar man ikke til fysioer.

Og man drar heller ikke til legen om man mistenker kreft siden jeg har hørt om en lege som kasta føflekken i søpla. Spør heller totalt random folk på et nettforum. Eller man kan slutte å dra alle over en jævla kam hele jævla forbanna tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og man drar heller ikke til legen om man mistenker kreft siden jeg har hørt om en lege som kasta føflekken i søpla. Spør heller totalt random folk på et nettforum. Eller man kan slutte å dra alle over en jævla kam hele jævla forbanna tida.

Har du forresten noe formening om knestøtte med hull til kneskåla? Jeg syns ikke de vanlige knevarmerne duger til noe som helst, og sliter en del med generell irritasjon rundt kneskåla som gir altfor mange problemer. Vurderte å kjøpe et par sånne med hull i, men aner ikke om det faktisk avlaster kneskåla eller om de bare sier at de gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forresten noe formening om knestøtte med hull til kneskåla? Jeg syns ikke de vanlige knevarmerne duger til noe som helst, og sliter en del med generell irritasjon rundt kneskåla som gir altfor mange problemer. Vurderte å kjøpe et par sånne med hull i, men aner ikke om det faktisk avlaster kneskåla eller om de bare sier at de gjør det?

Om det er problemer med sporing av kneskåla kan de ha noe for seg, man bruker jo en variant av disse om man har hatt kneskåla ute av ledd. Kjenner ikke til spesifikke merker osv, men har noen pasienter som har gode erfaringer med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og man drar heller ikke til legen om man mistenker kreft siden jeg har hørt om en lege som kasta føflekken i søpla. Spør heller totalt random folk på et nettforum. Eller man kan slutte å dra alle over en jævla kam hele jævla forbanna tida.

Unnskyld. Du er nok sikkert kjempe flink i det du driver med og tok deg tydeligvis nær av min slengbemerkning som var ment å provosere.

Min erfaring er likevel at folk som faktisk trener(f.eks styrkeløft) sjeldent får mye ut av en hvilken som helst fysio. De fleste fysioer virker å holde på med mennesker med lite til ingen muskler og driver med ting og analyserer ting dithen med alle andre og.

Det å dra til en fysio fordi man har vondt i kneet når man tar dyp knebøy med knevandring, men det går greit når man ikke bruker så mye knevandring og man fungerer helt fint ellers i hverdagen er allerede litt søkt. (etter min mening og alt det der som folk gjemmer seg bak for å ikke bli tatt for noe).

Jeg står fortsatt for det jeg egentlig mente med min opprinnelig kommentar og det er at hvis en fysio mener jeg vil bli frisk i kneet hvis jeg går fra knevarmere uten hull til knevarmere med hull så tror jeg ikke bare at jeg ville krevd pengene mine tilbake, men jeg hadde nok vurdert å stikke hull i dekkene hans og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld. Du er nok sikkert kjempe flink i det du driver med og tok deg tydeligvis nær av min slengbemerkning som var ment å provosere.

Du sa vel indirekte at jeg ikke kan jobben min, og det er nok til å provosere ja ;)

Min erfaring er likevel at folk som faktisk trener(f.eks styrkeløft) sjeldent får mye ut av en hvilken som helst fysio. De fleste fysioer virker å holde på med mennesker med lite til ingen muskler og driver med ting og analyserer ting dithen med alle andre og.

Det er litt av problemet med sånn fysioterapien er ordnet i dag. Fysioene med driftstilskudd tjener svært gode penger på kronikere uten å trenge å oppdatere seg særlig faglig og mange får et negativt inntrykk av faget på grunn av utdatert samlebåndsbehandling. Ofte finner man flere kompetente folk uten tilskudd. Her er det selvfølgelig hederlige unntak.

Jeg står fortsatt for det jeg egentlig mente med min opprinnelig kommentar og det er at hvis en fysio mener jeg vil bli frisk i kneet hvis jeg går fra knevarmere uten hull til knevarmere med hull så tror jeg ikke bare at jeg ville krevd pengene mine tilbake, men jeg hadde nok vurdert å stikke hull i dekkene hans og.

Om det er hele løsningen fysioen kommer med er jeg selvfølgelig enig. Nå vet vi veldig lite om hvilket grunnlag fysioen hadde for å si dette, og for en pasient med patella alta/baja kan det faktisk spille en rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Har du forresten noe formening om knestøtte med hull til kneskåla? Jeg syns ikke de vanlige knevarmerne duger til noe som helst, og sliter en del med generell irritasjon rundt kneskåla som gir altfor mange problemer. Vurderte å kjøpe et par sånne med hull i, men aner ikke om det faktisk avlaster kneskåla eller om de bare sier at de gjør det?

Jeg kjøpte Rehband sine med hull i til begge knær. Sliter med svak stabiliseringsmuskelatur på innsiden av kneet noe som forårsaker en del friksjon på kneskålen og vondt. Dette selvfølgelig sett i sammenheng med treningsmengden og belastningen min.

Har vært ganske fornøyd. Merker jeg får mer støtte i knærne uten at det presser på kneskålene og har mindre vondt.

Det skal jo slenges på at jeg har 5 uker "knebøy forbud" for å la smertene roe seg samtidig som jeg jobber med stabiliseringsmuskulaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...