Gå til innhold

Mulig blødning i muskel?


Jon Grindvik

Anbefalte innlegg

Hei! Var på trening i dag for å trene bein, biceps og rygg. I pausen tok jeg ett sett med skulderpress selvom jeg hadde trent triceps og skuldre hardt 2 dager før. Kjente at det gjorde litt vondt men fullførte settet. Kjente da plutselig veldig stor smerte i triceps venstre arm, og begynte og tøye lett. Følte da noen sprakk inne i armen og veske tøt ut. Muskelen er varm og jeg kjenner noe ligger inni... Noen som vet hva dette kan være? Hva jeg må gjøre? Tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Få tatt ultralyd prompte.... Om legen avfeier det med at strekk o.l. gå til privat klinikk. Det kan tenkes at et feste har røket. Om du ikke får det operert rimelig kjapt så risikerer du å måtte operere bort muskelen.

Kjenning av meg der jeg trener måtte operere bort triceps brachi lateral. Kort fortalt så røk muskelen på arbeid, lege påstår betennelse og gir resept på piller. Ukene går uten bedring og lege på privatklinik kan oppgitt konstatere fukd muskel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt til varselbjeller da. Han forteller det ca alle som opplever en strekk sier, synes ikke vi skal begynne å slenge rabdokortet og fjerning av muskler på bordet helt ennå. Synes likevel det er riktig å få det sjekket ut, men det høres ikke akkurat ut som noe øyeblikkelig hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd følelsen av at noe sprekker og veske som strømmer ut.

Og... når jeg vet at det kan gå uker før jeg får slippe til hos fastlege så vil veien til legevakten være kort om jeg føler for det.

Mye mulig du ikke har opplevd det, men jeg møter dem hver eneste uka. At det føles ut som noe sprekker og væske siver ut er jo nøyaktig hva som skjer ved en strekk (selv om man ikke kjenner at det siver noe ut, men man vil kjenne at det sprenger og kan føles slik ut), så det er ikke så rart. Å dra til legen trenger heller ikke å være eneste alternativ, det går an å dra til noen som faktisk har peiling på muskel- og skjellettskader også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mistforstå nå... jeg har hatt strekk, men aldri opplevd det som ts nevner.

Og, for alt i verden... har en tilgang til det så er det mange faggrupper som er mer kompetente til å vurdere idrettsskader en din vanlige dr.all.med.

Okke som... det vil være bedre å få sjekket ut en gang for mye, kontra en gang for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...