Gå til innhold

Markløft


dibk18

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rent språklig kverulantmessig pleier vel spørsmål å være formulert i spørsmålsform, pleier de ikke?

Mye løpetrening gir veldig mye og god trening av forsiden av låret , mens musklene i bakside lår, og rumpe og korsrygg , får mindre tyn. Over tid kan dette resultere i ganske awesome ubalanser, som igjen gir raskere skader.

Og det er jo ikke særlig moro, eller?

Moralen er som følger;

Kjør knebøy og markløft til kuene kommer hjem, så blir du sterkere og bedre til løping, om du husker å terpe litt løpsteknikk attåt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om man blir quad dominant av å jogge. Er du sikker på det, Aurelius?

Quad dominant av å jogge? Neei, det kan nok tenkes at så ikke er tilfellet.

Men nå var det jo løping OP siktet til, og mitt eksempel gikk nå spesifikt på de som konkurrerer innen nevnte idrettsgren, som jo har en tendens til å løpe, og å løpe mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er økt hurtighet og eksplosivitet du er ute etter så mitt beste tips å trene mye bakside, supersette inn ulike tøyning- og hoppøvelser. Ville også foretrukket cleans isteden for markløft. Hvis det langdistanseløp du sikter til, da melder jeg meg ut :nin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...