Jump to content

Rudsmoen

Members
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

About Rudsmoen

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kjenner nok en gang at det er en stikkende følelse i det jeg letter foten etter steget, kjennes ut som at det kan være starten på nok et tretthetsbrudd... Det kan selvfølgelig være noe annet også, men etter tre tiligere tretthetsbrudd i naviculare i både høyre og venstre fot de siste to årene, så føler jeg at jeg vet hvordan det kjennes ut. Hadde en ganske hard 15km løpetur i dag, og kjente en svak stikkende følelse nesten med en gang etter løpeturen. Derfor lurer jeg på om noen kan ha noen forslag på hvorfor naviculare beinet mitt er så utsatt for skader? Vet at dorsifleksjon i ankelen kan være en faktor og gamle slitte sko.
  2. det er foten som jeg har vondt i nå, venstre foten. har hatt et brudd i den også for to år siden. klarer ikke få den mer bøyd innover ved å bare bruke beina, men kan hjelpe til litt med hendene, men da gjør det vondt
  3. tja, det kan godt hende. Gikk jo å hinket på krykker i nesten 5 måneder av de sju, så det ble jo ikke normal gange. Men en annen ting med ankelen er at den er mye stivere/ minder bevegelig enn den andre da jeg prøver å vri innsiden innover, spesielt nederste del av foten/hælen. Men er det noen mulighet å få løst opp dette så det blir like bevegelig?
  4. Sitter her med en ankel/fot som har vært vond siden slutten av oktober i fjor og begynner å gå lei. Hadde før det vært ute med brudd i andre foten 7 måneder forut. Har trent med den vonde ankelen og håpet det ville forsvinne, noe det foreløpig ikke har gjort, men heller ikke blitt noe vondere. Nå sitter jeg her og tenker alt det verste om hvor lenge jeg må ta det rolig denne gangen for at det skal bli bra.. Men et spørsmål til dere som har litt peiling, hva er de verste fot/ankel skadene man kan få? Da tenker jeg ikke på de som gjør vondest, men på de som tar lengst tid å lege?
  5. Hmm, men det gjør vondest i det område der senene til de fire minste tærne deler seg. Kjenner ikke noe i stortåa, eller på den siden oppover i foten. Men hvordan vil en bløtvevsskade kjennes ut i forhold til et (stress)brudd?
  6. har normal fotbue, ifølge der jeg kjøper joggesko. Tja 40 grader +-, har like mye på andre foten. Gjør også vondt da jeg skal bråstoppe med foten, som f.eks da jeg setter ned stamfoten og skal skyte. Men har nå sittet og klemt litt på foten og kan klemme fram litt smerte der senene til de fire minste tærne deler seg, men er usikker på om det er senene som eller muskelen i det område som er vond
  7. Nei, egentlig ikke. Eneste kan være at jeg har løpt litt mer på tredemølle istedenfor ute i det siste, og trent mer på kunstgress da vi har startet med fotballtreninger igjen etter noen ukers pause. Har ikke viklet foten eller fått noe slag.
  8. Har den siste uken hatt vondt øvers på vrista/ankelen, da spesielt når jeg står på tå og legger vekta til utsiden av foten, eller løper og skal skifte retning. Har lest litt på nettet men ikke funnet noe som stemmer helt, men cuboid syndrom kan ligne litt eller om det bare er overbelastning. Noen som har opplevd det samme eller har noen mening om hva dette kan være?
  9. noen her som har hatt idrettsbrokk? hvordan ble du kvitt det(om du har blitt kvitt det)? er operasjon nødvendig for å bli 100%?
  10. Rudsmoen

    Markløft

    enig i dette! kjørte mye mark og cleans fram mot fotballsesongen startet i vår, og hadde forbedret meg med 0,4 sek på 40m (5,5 til 5,1sek) da vi testet. og det uten noen annen spesifikk løpstrening bortsett fra fotballtreningene og litt kondisjon.
  11. trener man nok, kan man spise hva man vil! og ellers så er det vel kcal inn vs kcal ut som har mest å si
  12. Er brus som har så godt som null kalorier som pepsi max og saft som fun usunt? og evt hvilken av de to er sunnest/usunnest?
  13. Men føler jeg har mer å gå på ved å få mer overskudd;) Og tenker dette kan være god øving fram mot halvmaratonen.
  14. Skal på Norway cup til helga og ønsker der å prestere så bra som mulig der. Det er egentlig ikke hovedmålet for sesongen, det er egentlig oslo halvmaraton. Men har lagt ned veldig mye trening den siste måneden. Har ligget på 20-30 timer i uka hvor jeg har løpt 2-3 intervaller, 1 times hurtig langkjøring, en 2 timers tur og 3 fotballtreninger og litt sykling. Utenom kondisjonstreningen har jeg trent styrke 2-3 ganger i uka og så har det blitt noen timer hvor jeg har trent fotballteknikk på egenhånd. Jeg vet jeg (er) kommer til å bli i best form på laget mitt vis jeg bare får overskudd og greier å få det ut. Så noen som har noen forslag? vet det ikke er noen fasit, men noen retningslinjer hadde vært fint det jeg vet jeg "må" trene til uka er fotballtrening mandag, og kamp onsdag eller torsdag. Hadde tenkt å starte formtoppingen med en fridag i dag, høres det greit ut? ------------------------------ 18 år 193 cm 86 kg ------------------------------ 10 km 34min 48 sek 3000m 9min 55 sek coopertest 3600 meter Beep test level 18.3 ------------------------------
×
×
  • Create New...