Gå til innhold

ANNI (32) TOK 500 SIT-UPS HVER DAG. SÅ FIKK HUN 18 HJERNEBLØDNINGER


d33pz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hm.. ser overskriften har skapt mye reaksjoner fordi de to tingene ikke har noe med hverandre å gjøre.. men kan nettopp det ha vært poenget. At det var ment som -i så god form var hun, og likevel fikk hun hjerneblødninger, ikke -hun tok masse sit-ups og fikk hjerneblødninger av det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På mange måter tar denne artikkelen opp viktige poenger, men på ingen måte klarte artikkelen på en fornuftig måte å fremheve budskapet slik at det minst mulig kunne missforstås.

Alternativt bare bruke titelen under som overskrift: "Ble lam fra halsen og ned - nå drømmer hun om å gå igjen", men der var det vel et problem med det faktum at den a) høres ut som en klisjé B) er brukt sønder og sammen fra før av.

Forøvrig burde det være et big "no, no" og videreformidle myter i form av overskrifter basert på uttalelser fra enkeltindivider, i dette tilfelle et offer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt poenget med artikkelen. Er det bare for å fortelle hennes historie, eller er det en kritikk mot Helse-Norge? Syns ikke den gjør noen av delene særlig bra.

Nettavisens journalister er dessverre ikke the brains in the bunch. Får mark i ryggmargen hver gang jeg leser noe som helst der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Da burde vurdert en annen overskrift. Tolka da nesten sånn at artikkelen skulle enten handle om at situps førte til hjerneblødningene, eller at på tross av trening/sunnhet så ble hun syk. Etter min mening skrev de litt for mye om tidligere helse- og treningsbakgrunn og for lite om behandlingen hun får nå. Sistnevnte burde tatt litt mer plass.

On a side note: Tror ikke det lønner seg for staten å ha et eget behandlingstilbud for unge med denne typen problematikk, da det (etter det jeg vet) er en liten pasientgruppe. Begrensede ressurser, fordeling av disse og alt det der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de kunne skrevet ganske annerledes ja. Tror hovedpoenget hennes, som de ikke hat orket å ta med engang, er at det er alt for mange uføre(handycapede) i norge, spesielt i troms som blir plasert med eldre. Tror det hadde vært mye bedre for mange å omgåes litt flere på sin alder, men isteden plasses de sprett ut, uten å få vite at det feks sitter en på samme alder u etasjen over, som hun kanskje kunne hatt mye å prate med om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...