Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Trente med PT på mandag..

På en time får vi unna:

Knebøy

5xstanga

5x30

5x60

3x5x72,5

Innimellom knebøyene tar vi sånn medisinballting side til side og bakover (med bena opp hele tiden), aner ikke hva dette heter..

Må spørre PT. ;)

Ihvertfall med 7 kilosball og 6 reps.

Får opp pulsen!

Markløft

5x30

5x50

3x5x72,5

(klarte 1x85 på forrige maxtest!!)

Militærpress (annenhver med markløft)

5xstanga

3x5x22,5

Benkpress

5xstanga

5x30

3x4x40 får ikke heeelt til 5 stykk enda.. ligger på ca 3-4.. :-/

Stående roing (annenhver med benkpress)

5xstanga

5x30

3x5x40

Curls

3x5x12

Kickbacks (annenhver med curls)

3x5x12

Men ingenting av dette tør jeg gjøre alene..

Føler meg veldig utilpass med en gang jeg står alene inne på treningssenteret... :/

Så mitt neste prosjekt er å bli mere trygg på meg selv og få til å trene alene...

hoihoi. skummelt! :o

Noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24805-ny-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får til øvelsene helt fint, det er når jeg er helt alene alt stagnerer. (psykologisk er ikke bare-bare..) Jeg blir mer klar over omgivelsene, hvordan jeg står, sitter, går, og trener.. Ække SÅ gøy å være overvektig på treningssenter. I begynnelsen pleide jeg og PT min å "gjemme" oss bort i kroker.. nå trener jeg rundtomkring på senteret, full kons på treningen og i tillegg med singlet :) (babysteps..)

Skal trene med ei venninne på en NMC-time imorgen (No More comfort - tøff time...!) Men ikke lett å få seg en treningskompis som kan trene det samme som meg, samtidig som meg..!

Utenom det å være smånervøs trenger jeg nok et spark bak også..! :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24805-ny-her/#findComment-867810
Del på andre sider

Annonse

Definitivt. Det betyr at jeg kunne sittet på ryggen din under knebøy :p En veldig god start. Du vil bli mer komfortabel med treningssenteret og vektene etterhvert som du trener der oftere. Prøv å fokusere på teknikken og repsene, og glem alt som er rundt deg, så går ting lettere. Jeg synes det var litt kleint de første gangene, da jeg er ganske spinkel, men nå (etter en mnd) enser jeg knapt alle gutta som sitter der med 20+++ kg på hver arm i bicepskroken. Det kommer seg etter hvert skal du se :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24805-ny-her/#findComment-867911
Del på andre sider

Jeg er ny her på forumet/fitnessbloggen, men har trent med PT siden.. februar, ca. Så her er det babysteps, hehe.

Begynte med de letteste kettlebells og sånt først og nå de siste par mnd gikk vi over på stang. (også fordi de ikke hadde tyngre kettlebells enn 28 eller noe) Husker da jeg syntes 10 kilo var tungt på markløft, hahahah!

St. Kristobal: Njaei, jeg jobber 08-16, så de fleste trener jo samtidig med meg :p men så er det jo evt mindre folk i helgene.. Pleide å være rolig på mandager rett etter jobb, men plutselig har en haug med folk bestemt seg for å trene samtidig.. :p

I gamle dager da jeg var "treningsnarkoman" trente jeg hovedsaklig på gruppetimer, det er sjeldent jeg har trent alene. Den gang trente jeg aerobic (opptil 3 timer etter hverandre på en dag om jeg hadde treningskick) ca 4-6 ganger i uka og litt kampsport.

Det går jo saaakte men sikkert, men jeg skulle ønske jeg klarte å være mer fokusert når jeg trener alene også..!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24805-ny-her/#findComment-867939
Del på andre sider

Jeg er ny her på forumet/fitnessbloggen, men har trent med PT siden.. februar, ca. Så her er det babysteps, hehe.

Begynte med de letteste kettlebells og sånt først og nå de siste par mnd gikk vi over på stang. (også fordi de ikke hadde tyngre kettlebells enn 28 eller noe) Husker da jeg syntes 10 kilo var tungt på markløft, hahahah!

St. Kristobal: Njaei, jeg jobber 08-16, så de fleste trener jo samtidig med meg :p men så er det jo evt mindre folk i helgene.. Pleide å være rolig på mandager rett etter jobb, men plutselig har en haug med folk bestemt seg for å trene samtidig.. :p

I gamle dager da jeg var "treningsnarkoman" trente jeg hovedsaklig på gruppetimer, det er sjeldent jeg har trent alene. Den gang trente jeg aerobic (opptil 3 timer etter hverandre på en dag om jeg hadde treningskick) ca 4-6 ganger i uka og litt kampsport.

Det går jo saaakte men sikkert, men jeg skulle ønske jeg klarte å være mer fokusert når jeg trener alene også..!

Du er nok usikker ja. Selv om du er sterkere enn de fleste. Du sier du er overvektig, så for å ta tak i dette problemet (dette feier vi ikke under teppet) - hvor overvektig er du? Alder, høyde, vekt? Får vi et bilde av situasjonen kan det tenkes av vi kan gi deg noen råd - mange her som har vært i samme situasjon som du, eller har trent folk i samme sits :playful:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24805-ny-her/#findComment-867945
Del på andre sider

Hvis du har trent så mye før så har du nok en grunnform som gjør det lettere for deg, det er jo en fordel for deg!

Men det med motivasjon/fokus er det jo ikke noe fasitsvar på. Alle er jo forskjellige.

Jeg er en stor fan av å trene hjemme da, der har man ikke slike problemer. Det går an å supplere med trening som ikke er på studio for å få gang på fettforbrenning, hvis det er det som er den psykiske sperren din. Men det kommer alt an på hva man trives med selv, da, og hva man ønsker.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24805-ny-her/#findComment-867949
Del på andre sider

Jeg er 33år, 167 cm høy, ca 88 kilo. Vil ned til ca 65, eller ihvertfall få ned fettprosenten.. den var ifølge inbodytesten i februar på ca 34% og så lå jeg over norm på muskler :D :D

Jeg har alltid vært litt sterk, selv om jeg ikke har trent noe særlig de siste årene..

Vil prøve å få til tresifret på markløft innen året er omme :)

Men for å få det til, må jeg kunne tørre å trene alene...!

Holder ikke med en time i uka med PT'en..

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24805-ny-her/#findComment-867950
Del på andre sider

Du er nok usikker ja. Selv om du er sterkere enn de fleste. Du sier du er overvektig, så for å ta tak i dette problemet (dette feier vi ikke under teppet) - hvor overvektig er du? Alder, høyde, vekt? Får vi et bilde av situasjonen kan det tenkes av vi kan gi deg noen råd - mange her som har vært i samme situasjon som du, eller har trent folk i samme sits :playful:

Jeg glemte jo å legge inn svaret mitt som et svar til din, hehe. Lenge siden jeg har diskutert på forum :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24805-ny-her/#findComment-868146
Del på andre sider

Ok. Da er du ikke "bælfeit". Du har altså ingen grunn til å fokusere på noe annet enn deg selv, din teknikk og den jobben du skal gjøre. Regner med at du bruker både treningsdagbok og matdagbok? Det er to basic måter å gå ned i vekt på. Enten ved å øke forbruket ganske mye (en eller annen aktivitet) eller å skjære ned på kcal. Eller begge deler. Bare pass på at du får i deg minst 1.5 gram protein pr kg kroppsvekt, og sats på å ta av en halvkilo i uka. Det går, men noen blir forskrekket over hvor mye aktivitet og kutting i kcal som må til, fordi man umerkelig har lagt seg til en livsstil som har vært ødeleggende. Du vil få i deg 5-600 kcal gjennom proteinene, så bør du få i deg en del fett og karbo på det som bør utgjøre rundt 1000 kcal. Test det, og se om du går ned i vekt - er mitt forslag. Bare tenk på at det er DET som er DIN jobb. Det, og det programmet du skal gjennom på gymet. Akkurat som kisen som benker 180 kg har det som sin jobb. De fleste på gymet tenker kun på det de skal igjennom, ikke det andre skal. Fokus. Fokus = resultat. Resultat = økt selvtillit.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24805-ny-her/#findComment-868246
Del på andre sider

Annonse

Selv om det ikke nødvendigvis hjelper så veldig, så kan jeg forsikre deg om at det er svært få, hvis noen i det hele tatt, som ugleser overvektige mennesker på trening. De aller fleste er travelt opptatt med sin egen trening, og det eneste jeg har hørt fra andre jeg kjenner som trener på diverse gymmer rundt omkring om overvektige på treningssenter er lovord. Du trenger virkelig ikke bekymre deg for dette!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24805-ny-her/#findComment-868251
Del på andre sider

Selv om det ikke nødvendigvis hjelper så veldig, så kan jeg forsikre deg om at det er svært få, hvis noen i det hele tatt, som ugleser overvektige mennesker på trening. De aller fleste er travelt opptatt med sin egen trening, og det eneste jeg har hørt fra andre jeg kjenner som trener på diverse gymmer rundt omkring om overvektige på treningssenter er lovord. Du trenger virkelig ikke bekymre deg for dette!

Faktisk tvert imot tror jeg; jeg tror de fleste synes det er positivt å se overvektige mennesker som tar tak! :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24805-ny-her/#findComment-868269
Del på andre sider

Ok. Da er du ikke "bælfeit". Du har altså ingen grunn til å fokusere på noe annet enn deg selv, din teknikk og den jobben du skal gjøre. Regner med at du bruker både treningsdagbok og matdagbok? Det er to basic måter å gå ned i vekt på. Enten ved å øke forbruket ganske mye (en eller annen aktivitet) eller å skjære ned på kcal. Eller begge deler. Bare pass på at du får i deg minst 1.5 gram protein pr kg kroppsvekt, og sats på å ta av en halvkilo i uka. Det går, men noen blir forskrekket over hvor mye aktivitet og kutting i kcal som må til, fordi man umerkelig har lagt seg til en livsstil som har vært ødeleggende. Du vil få i deg 5-600 kcal gjennom proteinene, så bør du få i deg en del fett og karbo på det som bør utgjøre rundt 1000 kcal. Test det, og se om du går ned i vekt - er mitt forslag. Bare tenk på at det er DET som er DIN jobb. Det, og det programmet du skal gjennom på gymet. Akkurat som kisen som benker 180 kg har det som sin jobb. De fleste på gymet tenker kun på det de skal igjennom, ikke det andre skal. Fokus. Fokus = resultat. Resultat = økt selvtillit.

Neih, er ikke bælfeit, men en lat jævel med lav selvtillit.

Og når man har lav selvtillit, blir man "self aware" og TROR at folk ser ned/bort på en. uansett om de IKKE gjør det.

Psykologi er no drid noen ganger :p

Jeg spiser rundt 1400 kalorier om dagen, utrolig vanskelig å ikke få med fett i maten..!

Bruker MyFitnessPal som en liten hjelp i tellingen og for å få en grei oversikt..

Ifølge den spiser jeg altfor mye proteiner også.. :o (men der er grensen satt til 54 gram per dag, og DET synes jeg virker for lite, så den bryr jeg meg ikke om)

Og så regner den jo ikke det sunne fettet fra f.eks avocado og laks og sånt. den regner det bare som vanlig fett.

Dagens frokost:

En skive grovbrød med en halv avocado og to tomatskiver

en skive grovbrød med tre kylingpåleggskiver og to tomatskiver.. (totalt ca 360 kcal)

+ en liten gåtur i 06 tiden med vimsete valp.. :sleep:

Gjennomførte en NMC-time i går! Pjuh! Fyttigrisen, det var tungt og gøy/hat :p (no more comfort = sirkeltrening tror jeg det er)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24805-ny-her/#findComment-868490
Del på andre sider

Kan ikke gjentas ofte nok. +1

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24805-ny-her/#findComment-868506
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...