Gå til innhold

Wtf, har stoppet å øke i benk i en måned, mens jeg øker i andre brystøvelser?

Anbefalte innlegg

Gjest GuJunPyo
Ett tips i bøyen; bredere beinstilling ;)

Jeg gjorde det en stund så fikk jeg tips om å ha ikke bredt bein : P Men jeg klarte 3,5 reps på 105 kg bøy idag, jeg gjorde 4 reps på 102,5 kg først, men hvis jeg gjorde første sett 105 kg ville jeg klart 4 reps, jeg kjører et sett med 4 reps 105 kg på torsdag jeg skal ha noen for å spotte meg på bøy bare for å være 100 % sikker at jeg klarer det, for hvis jeg får 4 reps økning på 105 kg har jeg offisielt økt 55 kg på bøy i et halvt år :D Måtte bare skrive det her fordi jeg er så jævla glad for dagens bøy.

Fortsetter under...

Gjest GuJunPyo
Hvem ga deg tips om å holde så smal beinstilling?

En fyr som hjalp meg med teknikk han sa jeg skulle se på taket for å få rett rygg, og jeg hadde jo sånn skikkelig bredt styrkeløft beinstilling. Men fra hva jeg vet er det forskjellige måter å gjøre bøy på styrkrløftmåten, vektløftingsmåten og bygger måten. Har sett så forskjellige måter å gjøre bøy på, men jeg synes at måten jeg gjør nå funker helt perfekt for meg da :p

Annonse

Kjør god gammeldags russisk treningsfilosofi.

For å bli sterkere i benkpress, tren benkpress. Dropp de ekstra settene med hantler.

Følg treningsprogram ala Starting Strenght, eller styrkeløft for begynnere.

Skjønner, men har lest et sted at man bruker mer muskulatur på bredt beinstilling, altså at man løfter mer på bredt.

Dette er rett - og feil.

Står du bredt involverer du mer muskulatur.

Men - de fleste vil kunne løfte mindre vekt.

Annonse

Man trener for å bli sterkere - så selv om du løfter mer med smalt stand i dag, så vil du løfte mer med både bredt og smalt stand om ett år - om du velger å stå med (minst) skulderbredt stand neste 12 måneder.

:)

Gjest GuJunPyo

Personlig trener jeg for muskelvekst og ikke styrke programmet jeg bruker er laget for muskelvekst, men programmet er 50% lav reps og %50 høy reps noe som jeg også er enig funker best for muskelvekst, men vi får se, jeg skal prøve rundt med forskjellige stance på tirsdag og bruker den jeg føler jeg er mest komfortabel med :)

Gjest GuJunPyo
Jeg løfter aldri store vekter, eller øker om det fører til at jeg får dårlig teknikk. Det burde du også tenke på.

Hør på Steffen, tren mer eksplosivt. Legg til benk med stopp, det har ihvertfall hjulpet meg med teknikken.

En dag med vanlig benk, og en med stopp? :)

Sondre jeg har bestemt meg for å kjøre mandager med benk med stopp med arbeidssettet 5x5 som du anbefalte, mens på torsdag skal jeg kjøre vanlig benk med det motsatte toppsetet mitt som jeg har kjørt.

Løfte mer med så smal beinstilling? Det har jeg ekstremt lite trua på. Jeg løfter mye mer med brei benstilling. Du skal heller ikke se oppi taket, du skal finne deg ett punkt ca rett frem og fokusere på det, akkurat som i alle andre øvelser.

http://fitnessbloggen.no/starting-strength-mark-rippetoe/

Personlig trener jeg for muskelvekst og ikke styrke programmet jeg bruker er laget for muskelvekst, men programmet er 50% lav reps og %50 høy reps noe som jeg også er enig funker best for muskelvekst, men vi får se, jeg skal prøve rundt med forskjellige stance på tirsdag og bruker den jeg føler jeg er mest komfortabel med :)

Styrke og muskelvekst er to sider av samme sak når man er svak. Styrkøkninger lyver aldri. Det gjør speilbilder. Ingen bør trene som kroppsbyggere før de er litt sterke.

Trener man med stopp, får man utrolig mye mere fremgang. Teknikken blir også mye bedre.

Er man svak i bunn er nok trening med stopp gunstig. Jeg er enig i at man skjerper teknikken med stopptrening. Men at man får utrolig mye mer fremgang, gir bare falske forhåpninger om økninger.

Gjest GuJunPyo
Styrke og muskelvekst er to sider av samme sak når man er svak. Styrkøkninger lyver aldri. Det gjør speilbilder. Ingen bør trene som kroppsbyggere før de er litt sterke.

Ja, jeg er fortsatt ikke sterk, men jeg er fortsatt mye sterkere enn før jeg klarer nå å bøye 3,5 reps 105 kg og 4 reps 135 kg mark, for et halvt år siden bøyet jeg 50 kg 4 reps og 100 kg mark 4 reps. Mange her er sterkere enn meg og det vet jeg, men hvis styrke økningene fortsetter på denne måten de kommende årene vil det være positivt, :) Du har rett selters, en sterkere muskel er en større muskel :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...